Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία: Ιστορική εξέλιξη (Computer Aided Learning, Computer Based Training, Web Based Training, e-Learning). Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις: Συμπεριφορισμός, Εποικοδομισμός & Κοινωνικο-γνωστικές θεωρίες μάθησης. (α) Η μάθηση ως παρουσίαση πληροφορίας & άσκηση: Πολλαπλές αναπαραστάσεις πολυμέσων & θεωρία διπλής κωδικοποίησης. Διαδραστικά πολυμέσα. Υπερμέσα και εκπαιδευτική τους αξιοποίηση. Μοντέλα διδακτικής σχεδίασης και μεταφορά τους σε υπολογιστικά περιβάλλον- τα. (β) Η μάθηση ως διερεύνηση και οικοδόμηση: Εποικοδομικές θεωρίες μάθησης. Διάδραση και Γνωστικά Εργαλεία (Προσομοιώσεις, Μικρόκοσμοι, Μοντελοποιητές). Διερευνητική μάθηση. (γ) Η μάθηση ως επικοινωνία & συνεργασία: Κοινωνικο-γνωστικές θεωρίες μάθησης και η επίδρασή τους στη σχεδίαση τεχνολογικά υποστηριζόμενων περιβαλλόντων μάθησης. Συνεργατική μάθηση. (δ) Εργαστηριακά θέματα: Εισαγωγή στην γλώσσα προγραμματισμού Python.

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διδάσκων: Σταύρος Δημητριάδης, αναπληρωτής καθηγητής

 

Συνεργάτης ανάπτυξης περιεχομένου: Στέργιος Τέγος

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Γνωστικοί: Κατανόηση των σύγχρονων επιστημονικών θεωριών μάθησης και της επίδρασής τους στη σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού. Εκμάθηση των αρχιτεκτονικών διαφόρων κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού καθώς και διδακτικών μεθόδων αξιοποίησής τους.
  • Δεξιότητες: Εκμάθηση προγραμματισμού πολυμέσων για την ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού λογισμικού.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

NCO-04-04 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

«Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών», B. Κόμης, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, 2004