Θεωρίες Μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία: Ιστορική εξέλιξη (Computer Aided Learning, Computer Based Training, Web Based Training, e-Learning). Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις: Συμπεριφορισμός, Εποικοδομισμός & Κοινωνικο-γνωστικές θεωρίες μάθησης. (α) Η μάθηση ως παρουσίαση πληροφορίας & άσκηση: Πολλαπλές αναπαραστάσεις πολυμέσων & θεωρία διπλής κωδικοποίησης. Διαδραστικά πολυμέσα. Υπερμέσα και εκπαιδευτική τους αξιοποίηση. Μοντέλα διδακτικής σχεδίασης και μεταφορά τους σε υπολογιστικά περιβάλλον- τα. (β) Η μάθηση ως διερεύνηση και οικοδόμηση: Εποικοδομικές θεωρίες μάθησης. Διάδραση και Γνωστικά Εργαλεία (Προσομοιώσεις, Μικρόκοσμοι, Μοντελοποιητές). Διερευνητική μάθηση. (γ) Η μάθηση ως επικοινωνία & συνεργασία: Κοινωνικο-γνωστικές θεωρίες μάθησης και η επίδρασή τους στη σχεδίαση τεχνολογικά υποστηριζόμενων περιβαλλόντων μάθησης. Συνεργατική μάθηση. (δ) Εργαστηριακά θέματα: Εισαγωγή στην γλώσσα προγραμματισμού Python.
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Σταύρος Δημητριάδης, αναπληρωτής καθηγητής
Συνεργάτης ανάπτυξης περιεχομένου: Στέργιος Τέγος
Μαθησιακοί στόχοι
- Γνωστικοί: Κατανόηση των σύγχρονων επιστημονικών θεωριών μάθησης και της επίδρασής τους στη σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού. Εκμάθηση των αρχιτεκτονικών διαφόρων κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού καθώς και διδακτικών μεθόδων αξιοποίησής τους.
- Δεξιότητες: Εκμάθηση προγραμματισμού πολυμέσων για την ανάπτυξη διαδραστικού εκπαιδευτικού λογισμικού.
Προαπαιτούμενα
NCO-04-04 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Βιβλιογραφία
«Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών», B. Κόμης, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, 2004