Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διδάσκουσα: Ζωή Δέτση

Zoe Detsi is Associate Professor in the Department of American Literature and Culture at Aristotle University of Thessaloniki, Greece. She has been teaching and researching in the field of 18th – and 19th- century American culture, society, and political ideology with emphasis on early American drama. Her publications include a book titled Early American Women Dramatists (New York: Garland, 1998) as well as articles in New England Theater Journal, American Drama, American Studies, Prospects. She has also co-edited two collections of essays, The Flesh Made Text (New York: Peter Lang, 2007) and The Future of Flesh (New York: Palgrave/Macmillan, 2009).

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Χριστίνα Παπαχαρίτου

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

The Norton Anthology of American Literature, vols. B and. C

·         Introduction                      
-          American Literature 1820-1865
-          American Literature 1865-1914
  • Ralph Waldo Emerson

-          Nature (Introduction and chapter 1)

-          The American Scholar

  • Walt Whitman                 

-          The Song of Myself,  1-5

  • Henry David Thoreau    

-          Resistance to Civil Government

  • Edgar Allan Poe                               

-          The Fall of the House of Usher

  • Nathaniel Hawthorne

-          My Kinsman, Major Molineaux

  • Herman Melville                            

-          Bartleby, the Scrivener

  • Ambrose Bierce                              

-          An Occurrence at Owl Creek Bridge

  • Charlotte Perkins Gilman

-          The Yellow Wallpaper

  • Hamlin Garland                               

-          Under the Lion’s Paw

  • Jack London

-          The Law of Life

  • Stephen Crane

      -       Maggie; A Girl of the Streets

 

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Το μάθημα αποσκοπεί στο να μπορέσουν οι φοιτητές/τριες:

  • Να αποκτήσουν μία ευρεία γνώση της αμερικανικής κοινωνίας της εποχής μέσα από εκτενείς αναφορές στις διάφορες κοινωνικο-πολιτικές, οικονομικές, και πολιτιστικές αλλαγές που οδήγησαν στην ανάπτυξη των λογοτεχνικών αυτών κινημάτων.
  • Να λάβουν γνώση των αρχών, εννοιών, ιδεολογιών και διαφορών ανάμεσα στα φιλοσοφικά/λογοτεχνικά κινήματα.
  • Να κατανοήσουν την επιρροή του Emerson και Thoreau στον Αμερικανικό τρόπο σκέψης.
  • Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και να προσεγγίσουν λογοτεχνικά κειμένα διαφόρων συγγραφέων που συνέδραμαν στην δημιουργία της Αμερικανικής λογοτεχνικής παράδοσης.
  • Να χρησιμοποιήσουν βιβλιογραφικές πηγές και ψηφιακή τεχνολογία προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να κάνουν μία σύντομη παρουσίαση στην τάξη επιλέγοντας μία από τις θεματικές ενότητες του μαθήματος .

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Τελικές εξετάσεις.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, φοιτητές Erasmus, και φοιτητές άλλων τμημάτων της Φιλοσοφικής.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Το μάθημα είναι Υποχρεωτικό του 2ου έτους. Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του μαθήματος.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

The Norton Anthology of American Literature vols. B and C (eighth edition).

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

1. Barbour, James and Thomas Quirk, eds. Romanticism: Critical Essays in American Literature. Garland, 1986.

2. Becker, John E. Hawthorne’s Historical Allegory. Kennikat, 1971.

3. Bercovitch, Sacvan, ed. Reconstructing American Literary History. Harvard UP, 1986.

4. Bloom Harold. Ralph Waldo Emerson. 2007.

5. Chai, Leon. The Romantic Foundations of the American Renaissance. Cornell UP, 1987.

6. Ladd, Andrew, and Karen Meyers. Romanticism and Transcendentalism 1800-1860. 2nd edition. Chelsea House, 2010.

7. Mitchell, Lee Clark. Determined Fictions: American Literary Naturalism. 1989.

8. Pizer, Donald, ed. The Cambridge Companion to American Realism and Naturalism. Cambridge UP, 1995.

9. Pizer, Donald, ed. Documents of American Realism and Naturalism. Carbondale: Southern Illinois UP, 1998.

10. Shulman, Robert. Social Criticisms and Nineteenth century American Fictions. U of Missouri P, 1987.

11. Silverman, Kenneth. New Essays on Poe’s Major Tales. Cambridge UP, 1993.

12. Spooner, Catherine, and Emma McEvoy, eds. The Routledge Companion to Gothic, 2007.