Θεωρητική θεμελίωση, ιστορική εξέλιξη και βασικές αρχές του πεδίου της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης (ΠΕΣΕ 401)
Γεώργιος Ζαρίφης
Σκοπός του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού μαθήματος είναι να εισάγει και να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με εκείνα τα θεωρητικά ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το περιεχόμενο των όρων Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και με τον προσδιορισμό του πλαισίου αναφοράς τους, το οποίο αν και στις συνειδήσεις των περισσότερων ταυτίζεται με την Εκπαίδευση Ενηλίκων, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτήν. Συγκεκριμένα στο μάθημα παρουσιάζονται και ερμηνεύονται τα βασικά χαρακτηριστικά των εννοιών και η μεταξύ τους σχέση, εξετάζεται πως εξελίχθηκαν ιστορικά, ποιοι είναι οι βασικοί σταθμοί στην ανάπτυξη τους, πως θεμελιώνονται φιλοσοφικά και ποιος είναι ο ρόλος τους στην κοινωνία της μάθησης και της γνώσης. Θίγεται ακόμη ο ρόλος πολλών διεθνών οργανισμών που για μεγάλο χρονικό διάστημα προσδιόρισαν το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά των παραπάνω εννοιών, αλλά και θεσμών όπως το Πανεπιστήμιο που έχει πλέον αναλάβει πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξή τους ως ένα ξεχωριστό πεδίο μελέτης, ενώ εξετάζεται και ο βαθμός στον οποίο η εξέλιξη στην οικονομία και στην αγορά εργασίας και έννοιες όπως ανθρώπινο και κοινωνικό κεφάλαιο, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύονται και συνδιαμορφώνονται ανταποκρινόμενες κυρίως στις απαιτήσεις των σύγχρονων Οργανισμών Μάθησης. Εξετάζονται ακόμη θεωρητικά ζητήματα που αφορούν σε βασικές θεωρίες μάθησης ενηλίκων, καθώς και σε ζητήματα που αφορούν στα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων και το ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων. Παρουσιάζονται, επίσης, οι αρχές εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης και ο ρόλος της ομάδας εκπαιδευομένων στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, καθώς και η εκπαίδευση ενηλίκων για άτομα τα οποία που ανήκουν σε ειδικές κοινωνικές ομάδες. Τέλος γίνεται αναφορά στην εξέλιξη της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και η κοινωνικο-οικονομική λειτουργία της, οι σύγχρονες τάσεις και οι μελλοντικές της προοπτικές.
ΛιγότεραΣκοπός του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού μαθήματος είναι να εισάγει και να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με εκείνα τα θεωρητικά ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το περιεχόμενο των όρων Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και με τον προσδιορισμό του πλαισίου αναφοράς τους, το οποίο αν και στις συνειδήσεις των περισσότερων ταυτίζεται με την Εκπαίδευση Ενηλίκων, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτήν. Συγκεκριμένα στο μάθημα παρουσιάζονται και ερμηνεύονται τα βασικά χαρακτηριστικά των εννοιών και η μεταξύ τους σχέση, εξετάζεται πως εξελίχθηκαν ιστορικά, ποιοι είναι οι βασικοί σταθμοί στην ανάπτυξη τους, πως θεμελιώνονται φιλοσοφικά και ποιος είναι ο ρόλος τους στην κοινωνία της μάθησης και της γνώσης. Θίγεται ακόμη ο ρόλος πολλών διεθνών οργανισμών που για μεγάλο χρονικό διάστημα προσδιόρισαν το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά των παραπάνω εννοιών, αλλά και θεσμών όπως το Πανεπιστήμιο που έχει πλέον αναλάβει πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξή τους ως ένα
Σκοπός του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού μαθήματος είναι να εισάγει και να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με εκείνα τα θεωρητικά ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το περιεχόμενο των όρων Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και με τον προσδιορισμό του πλαισίου αναφοράς τους, το οποίο αν και στις συνειδήσεις των περισσότερων ταυτίζεται με την Εκπαίδευση Ενηλίκων, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτήν. Συγκεκριμένα στο μάθημα παρουσιάζονται και ερμηνεύονται τα βασικά χαρακτηριστικά των εννοιών και η μεταξύ τους σχέση, εξετάζεται πως εξελίχθηκαν ιστορικά, ποιοι είναι οι βασικοί σταθμοί στην ανάπτυξη τους, πως θεμελιώνονται φιλοσοφικά και ποιος είναι ο ρόλος τους στην κοινωνία της μάθησης και της γνώσης. Θίγεται ακόμη ο ρόλος πολλών διεθνών οργανισμών που για μεγάλο χρονικό διάστημα προσδιόρισαν το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά των παραπάνω εννοιών, αλλά και θεσμών όπως το Πανεπιστήμιο που έχει πλέον αναλάβει πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξή τους ως ένα
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -