Οργάνωση προγραμμάτων αναψυχής Ι

Θεοδωράκης Νικόλαος

Περιγραφή

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αναλύσει το θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά και την αγορά της αναψυχής, όπως και να παρουσιάσει τη συμβολή της αθλητικής αναψυχής στην ποιότητα ζωής του σύγχρονου ατόμου. Θα διδαχθούν, κυρίως, οι βασικές αρχές οργάνωσης των προγραμμάτων αναψυχής που υλοποιούνται σε κλειστούς και σε ανοικτούς χώρους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο μάνατζμεντ των προγραμμάτων Δημοτικών Αθλητικών Οργανισμών.

 

CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

Διδάσκων: Θεοδωράκης Νικόλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής

 

Συνεργάτης ανάπτυξης περιεχομένου: Φουντούκη Αλεξάνδρα

Περιεχόμενο μαθήματος
  • Εισαγωγή, ορισμοί – ιστορική αναδρομή
  • Οφέλη συμμετοχής σε δραστηριότητες αθλητικής αναψυχής
  • Φορείς &  Οργανισμοί που Προσφέρουν Οργανωμένα Προγράμματα Αθλητικής Αναψυχής
  • Συμμετοχή σε Αθλητικές Δραστηριότητες Αναψυχής
  • Ανασταλτικοί Παράγοντες Συμμετοχής σε Δραστηριότητες Αθλητικής  Αναψυχής
  • Στρατηγικό Μάνατζμεντ Αθλητικών Οργανισμών
  • Στρατηγικό Μάνατζμεντ Αθλητικών Οργανισμών – Διαδικασία στρατηγικού προγραμματισμού.
  • Μάρκετινγκ Οργανισμών Αναψυχής – Α Μέρος
  • Μάρκετινγκ Αθλητικών Οργανισμών – Β Μέρος
  • Επικοινωνία
Μαθησιακοί στόχοι
  • Η κατανόηση του χώρου της αναψυχής και η συμβολής της στην ανάπτυξη του ατόμου και της κοινωνίας
  • Η γνώση οργάνωσης προγραμμάτων αναψυχής κλειστών και ανοικτών χώρων 
  • Η κατανόηση της επιχειρηματικότητας στο χώρο της αναψυχής
  • Η εφαρμογή των βασικών λειτουργιών του μάνατζμεντ στο χώρο των προγραμμάτων αναψυχής
Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν.

Βιβλιογραφία
  • Αλεξανδρής Κ. (2006). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
  • Παπαδημητρίου, Δ. (2005). Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος

 

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία:

  • Αλεξανδρής, Κ. (2011). Αρχές μάνατζμεντ και μάρκετινγκ. Οργανισμών και επιχειρήσεων αθλητισμού και αναψυχής. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη
  • Αυθίνος, Δ. (2006). Άσκηση – Άθληση, Κινητική Αναψυχή – Οργανωτική Διάσταση. Εκδόσεις Χαραλάμπους, Αθήνα
  • Γκανάτσιος, Γ. & Γαργαλιάνος, Δ. (2008). Ο Αθλητισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Εκδόσεις Χαραλάμπους, Αθήνα
  • Κουθούρης, Χ. (2009). Υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής – ακραία αθλήματα. Μάνατζμεντ υπηρεσιών – εκπαίδευση στελεχών. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη
  • Κάκκος, Β. (2006). Αθλητισμός και όλους. Στο Δομή και Οργάνωση του Ελληνικού Αθλητισμού. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα
  • Παπαδημητρίου, Δ. (2005). Διοίκηση αθλητικών οργανισμών και επιχειρήσεων. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα
  • Alexandris K., & Carroll B. (1997). Demographic Differences in the Perception of Constraints on Recreational Sport Participation: Results from a Study in Greece. Leisure Studies, 16, 107-125.
  • Alexandris, K., & Carroll, B. (1997). An Analysis of Leisure Constraints based on different Recreational Sport Participation Levels: A Study from Greece. Leisure Sciences, 19, 1-15.
  • Acosta Hernandez, R. (2002). Managing sport organizations. Human Kinetics, Champaign ILL
  • Jensen, C, & Guthrie, S. (2006). Outdoor recreation in America. 6th edition. Human Kinetics, Champaign ILL
  • Hensley, S., Markham – Starr, S., Montague, E., & Hodgkinson J. (2006). Public recreation. In Introduction to recreation and leisure. Human Kinetics, Champaign ILL
  • Torkildsen, G. (2000). Leisure and recreation management. 4th edition. E & FN SPON, London
  • Online readings

Ενότητες

  1. Εννοιολογική προσέγγιση
  2. Ελεύθερος χρόνος  - εννοιολογική προσέγγιση – ιστορική αναδρομή.
  3. Αναψυχή - εννοιολογική προσέγγιση – ιστορική αναδρομή.
  4. Δραστηριότητες αναψυχής.
  5. Η σχέση αναψυχής και αθλητισμού.

Λέξεις Κλειδιά: αναψυχή, ελεύθερος χρόνος, ψυχαγωγία, αθλητισμός

  1. Οφέλη της συμμετοχής σε δραστηριότητες αναψυχής.
  2. Φυσιολογικά οφέλη (γενικά οφέλη)
  3. Συγκεκριμένα οφέλη (οφέλη της άσκησης)
  4. Ψυχολογικά οφέλη
  5. Κοινωνικά οφέλη

Λέξεις Κλειδιά: άσκηση, αναψυχή, αθλητισμός

Περιγραφή φορέων Αθλητικής Αναψυχής

 

Λέξεις Κλειδιά: φορείς αθλητισμού, προγράμματα αναψυχής, μάνατζμεντ

  1. Μέτρηση της Αθλητικής Συμμετοχής
  2. Το Κοινωνικό-Δημογραφικό Μοντέλο Αθλητικής Συμμετοχής

Λέξεις Κλειδιά: αναψυχή, είδη δραστηριοτητήτων αναψυχής

  1. Ανασταλτικοί Παράγοντες Συμμετοχής σε Δραστηριότητες Αθλητικής Αναψυχής
  2. Κατηγορίες ανασταλτικών παραγόντων
  3. Δημογραφικές διαφορές στην αντίληψη των ανασταλτικών παραγόντων συμμετοχής

Λέξεις Κλειδιά: εμπόδια στην συμμετοχή, αναψυχή, ελεύθερος χρόνος

  1. Στρατηγικό Μάνατζμεντ Αθλητικών Οργανισμών
  2. Ανάπτυξη Στρατηγικής Σκέψης
  3. Στρατηγικός Προγραμματισμός

Λέξεις Κλειδιά: στρατηγικό μάνατζμεντ, διοίκηση, αναψυχή

  1. Διαδικασία στρατηγικού προγραμματισμού.
  2. Ανάλυση βημάτων στρατηγικού προγραμματισμού.
  3. Ανάλυση SWOT.

Λέξεις Κλειδιά: προγραμματισμός, διοίκηση, λειτουργίες

Το Μείγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες

 

Λέξεις Κλειδιά: μίγμα μάρκετινγκ, αθλητικό μάρκετινκγ, αναψυχή

  1. Το Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
  2. Εσωτερικό περιβάλλον (Μίκρο- περιβάλλον)
  3. Εξωτερικό Περιβάλλον (Μάκρο- περιβάλλον)

Λέξεις Κλειδιά:Εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον

  1. Ορισμός επικοινωνίας
  2. Η διαδικασία της επικοινωνίας
  3. Εμπόδια στην επικοινωνία

Λέξεις Κλειδιά: επικοινωνία, διαδικασία επικοινωνίας, εμπόδια

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2807
Αρ. Προβολών :  21338