Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας
Delhaye Olivier
Εξοικείωση του/της φοιτητή/τριας με τον επιστημονικό γραπτό λόγο. Δραστηριότητες πρόσληψης (προσδιορισμός των χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου), διαμεσολάβησης (λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση) και παραγωγής (τυπογραφικές νόρμες, συνοχή, συνεκτικότητα).
Λιγότερα
Εξοικείωση του/της φοιτητή/τριας με τον επιστημονικό γραπτό λόγο. Δραστηριότητες πρόσληψης (προσδιορισμός των χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου), διαμεσολάβησης (λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση) και παραγωγής (τυπογραφικές νόρμες, συνοχή, συνεκτικότητα).
Εξοικείωση του/της φοιτητή/τριας με τον επιστημονικό γραπτό λόγο. Δραστηριότητες πρόσληψης (προσδιορισμός των χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου), διαμεσολάβησης (λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση) και παραγωγής (τυπογραφικές νόρμες, συνοχή, συνεκτικότητα).
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Delhaye Olivier, Λέκτορας
Συνεργάτης ανάπτυξης περιεχομένου: Μουρτζούχου Ανδρομάχη
Θερμές ευχαριστίες στις:
- Ράνια Σιδηροπούλου
- Αθηνά Δαραβίγκα
- Ξανθίππη Κουτούφη
για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του περιεχομένου του μαθήματοςΠεριεχόμενο μαθήματος
- Προσδιορισμός των χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου.
- Λήψη σημειώσεων.
- Αναδιατύπωση.
- Τυπογραφικές νόρμες.
- Συνοχή.
- Συνεκτικότητα.
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γίνουν ικανοί να:
- κατανοούν,
- να διαμεσολαβούν (λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση) και να
- παράγουν επιστημονικά κείμενα.
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν
Βιβλιογραφία
- DEFAYS J.-M., MARÉCHAL M. & SAENEN Fr., 2003. Principes et pratiques de la communication scientifique et technique. Méthodes en sciences humaines, Bruxelles : De Boeck Université.
- BARTHES R., 1972. « Communications 19. In Œuvres complètes, t.II, Paris : Seuil.
- CHARAUDEAU P. (sous la direction de), 2008. La médiatisation de la science : Clonage, OGM, manipulations génétiques, Bruxelles : De Boeck Université, pp. 13-14.
- Daniel JACOBI, « Sémiotique du discours de vulgarisation scientifique », Semen. [En ligne], 2 | 1985, mis en ligne le 21 août 2007. URL : http://semen.revues.org/4291
- DIONNE, B., 2004. Pour réussir. Guide méthodologique pour les études et la recherche, 4e édition, Laval (Québec), Groupe Beauchemin éditeur, 282 pages.
- JUCQUOIS G., 1990. Rédiger, présenter, composer. L'art du rapport et du mémoire, Bruxelles, De Boeck.
- POLLET M.-Chr., 2001. Pour une didactique des discours universitaires : Étudiants et système de communication à l'université. Pratiques pédagogiques, Bruxelles : De Boeck Université.
- ROSIER L., 2008. Le discours rapporté en français, Paris : Éditions Ophrys.
- VERIN, A., 1995. Mettre par écrit ses idées pour les faire évoluer en sciences. In Repères, n°12, p. 21-36.
Περιεχόμενο μαθήματος
Διδάσκων: Delhaye Olivier, Λέκτορας
Συνεργάτης ανάπτυξης περιεχομένου: Μουρτζούχου Ανδρομάχη
- Ράνια Σιδηροπούλου
- Αθηνά Δαραβίγκα
- Ξανθίππη Κουτούφη
- Προσδιορισμός των χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου.
- Λήψη σημειώσεων.
- Αναδιατύπωση.
- Τυπογραφικές νόρμες.
- Συνοχή.
- Συνεκτικότητα.
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γίνουν ικανοί να:
- κατανοούν,
- να διαμεσολαβούν (λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση) και να
- παράγουν επιστημονικά κείμενα.
Δεν υπάρχουν
- DEFAYS J.-M., MARÉCHAL M. & SAENEN Fr., 2003. Principes et pratiques de la communication scientifique et technique. Méthodes en sciences humaines, Bruxelles : De Boeck Université.
- BARTHES R., 1972. « Communications 19. In Œuvres complètes, t.II, Paris : Seuil.
- CHARAUDEAU P. (sous la direction de), 2008. La médiatisation de la science : Clonage, OGM, manipulations génétiques, Bruxelles : De Boeck Université, pp. 13-14.
- Daniel JACOBI, « Sémiotique du discours de vulgarisation scientifique », Semen. [En ligne], 2 | 1985, mis en ligne le 21 août 2007. URL : http://semen.revues.org/4291
- DIONNE, B., 2004. Pour réussir. Guide méthodologique pour les études et la recherche, 4e édition, Laval (Québec), Groupe Beauchemin éditeur, 282 pages.
- JUCQUOIS G., 1990. Rédiger, présenter, composer. L'art du rapport et du mémoire, Bruxelles, De Boeck.
- POLLET M.-Chr., 2001. Pour une didactique des discours universitaires : Étudiants et système de communication à l'université. Pratiques pédagogiques, Bruxelles : De Boeck Université.
- ROSIER L., 2008. Le discours rapporté en français, Paris : Éditions Ophrys.
- VERIN, A., 1995. Mettre par écrit ses idées pour les faire évoluer en sciences. In Repères, n°12, p. 21-36.
- κίνητρα
- στόχοι
- αξιολόγηση.
Λέξεις κλειδιά: κίνητρα, στόχοι, αξιολόγηση
- δραστηριότητες ανακάλυψης
- δραστηριότητες απόκτησης γνώσεων
- ορισμός της επιστήμης
- επιστημονική έρευνα
- επιστημονικά κείμενα
- δραστηριότητες εξοικείωσης
- δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης.
Λέξεις κλειδιά: επιστήμη, επιστημονική έρευνα, επιστημονικά κείμενα
- χρήση λογισμικού επεξεργασίας κειμένου
- λειτουργίες λογισμικού επεξεργασίας κειμένου
- τονισμός και ορθογραφία των γαλλικών
- εισαγωγή ειδικών χαρακτήρων
- προσαρμογή της γραμμής εργαλείων γρήγορης πρόσβασης
- εισαγωγή υποσημείωσης
- χρήση συντομεύσεων για την εισαγωγή κειμένου
- ρύθμιση διάστιχου
- ορισμός στυλ τίτλων
- αναπαραγωγή της μορφοποίησης
- αρίθμηση σελίδων
- λίστες και τίτλοι με αρίθμηση
- δημιουργία πίνακα περιεχομένων
- δημιουργία ευρετηρίων εννοιών και συγγραφέων
- εισαγωγή πίνακα ή μετατροπή κειμένου σε πίνακα
- εισαγωγή εικόνας
- δραστηριότητες απόκτησης γνώσεων
- κακές πρακτικές
- ορθές πρακτικές
- πριν της εισαγωγή του κειμένου
- καθημερινά
- Διπλωματικές, Διατριβές, άρθρα, πρακτικά συνεδρίου
- κανονική διάταξη
- γραμματοσειρές και διάστιχα
- κεφαλίδες και υποσέλιδα
- περιθώρια, εικόνες και λεζάντες
- χρώματα
- πλάγια γράμματα
- έντονα γράμματα
- στοίχιση
- τίτλοι
- λίστες
- αναφορές
- υποσημειώσεις
- εισαγωγικά
- παύλες
- διαστήματα
- βιβλιογραφικές αναφορές
- πίνακες και ευρετήρια
- συντομογραφίες
- νούμερα και αριθμοί
- κεφαλαία
- παρουσιάσεις
- ποιο λογισμικό;
- περιεχόμενα
- νόρμες μορφοποίησης
- μοντάζ
- χρήσιμοι σύνδεσμοι
- επιστημονικά πόστερ
- ιδιαιτερότητες
- συστάσεις
- δραστηριότητες εξοικείωσης
- χρήση των πλάγιων γραμμάτων
- δημιουργία συντομογραφιών
- γραφή αριθμών και χρήση των κεφαλαίων
- μορφοποίηση μη σελιδοποιημένου κειμένου.
Λέξεις κλειδιά: λογισμικό επεξεργασίας κειμένου, Διπλωματική, Διατριβή, παρουσιάσεις, πόστερ
- δραστηριότητες ανακάλυψης
- δραστηριότητες απόκτησης γνώσεων
- γιατί να κάνω αναφορά;
- δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
- μορφές παράβασης
- ποινές
- τεχνικές αναφοράς
- αναφορές εντός κειμένου
- σημειώσεις στο υποσέλιδο
- λεζάντες
- πίνακας περιεχομένων, απεικονίσεων
- ευρετήριο βιβλιογραφικών αναφορών, όρων, συγγραφέων
- παραρτήματα
- δραστηριότητες εξοικείωσης
- δραστηριότητες αξιολόγησης.
Λέξεις κλειδιά: αναφορά, πνευματική ιδιοκτησία, τεχνικές αναφοράς
- δραστηριότητες ανακάλυψης
- δραστηριότητες απόκτησης γνώσεων
- συμβουλές γραφής
- λεξική ακρίβεια
- διόρθωση πρόχειρου επιστημονικού κειμένου
- δραστηριότητες εξοικείωσης
- συλλογή πρότυπων φράσεων
- ανασυγκρότηση κειμένων
- ορισμός εννοιών
- διαγραφή υποκειμενικού στοιχείου
- δραστηριότητα αξιολόγησης.
Λέξεις κλειδιά: στιλιστικές νόρμες
- δραστηριότητες ανακάλυψης
- δραστηριότητες απόκτησης γνώσεων
- χρήσιμες συμβουλές
- κρατώ σημειώσεις
- χειρόγραφες
- με χρήση υπολογιστή
- διαδικασίες σχηματοποίησης λόγου
- χρήση συμβόλων
- χρήση συντομογραφιών
- αναδρομή σε σχήματα
- αρίθμηση τίτλων και ενοτήτων
- δενδροειδής δομές
- υιοθέτηση τηλεγραφικού στυλ
- δραστηριότητες εξοικείωσης
- κρατώ υποβοηθούμενες σημειώσεις κατά τη διάρκεια διάλεξης και σύνταξη περίληψης
- κρατώ υποβοηθούμενες σημειώσεις κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και σύνταξη περίληψης
- κρατώ σημειώσεις χωρίς βοήθεια κατά τη διάρκεια διάλεξης και σύνταξη περίληψης
- περίληψη μαθήματος χρησιμοποιώντας μόνο τις σημειώσεις
- δραστηριότητα αξιολόγησης.
Λέξεις κλειδιά: σημειώσεις, σχηματοποίηση λόγου
- οργάνωση μιας επιστημονικής έρευνας
- κύρια βήματα
- μοντέλο ανάπτυξης
- σύνδεση των βημάτων της έρευνας με τη δομή της Διπλωματικής
- έρευνα
- σύνταξη Διπλωματικής
- ολοκλήρωση Διπλωματικής
- κανονική διαδοχή σελίδων και ενοτήτων της Διπλωματικής
- εξώφυλλο
- κενή σελίδα
- σελίδα τίτλου
- σελίδα αφιερώσεων/ευχαριστιών
- περιεχόμενα
- κυρίως κείμενο Διπλωματικής
- παραρτήματα
- οπισθόφυλλο
- ειδική περίπτωση επιστημονικού άρθρου ή ανακοίνωσης.
Λέξεις κλειδιά: μοντέλο ανάπτυξης, Διπλωματική, κανονική διαδοχή
- ουσιαστικοποίηση
- αναγνώριση του αναφερόμενου
- κειμενική αναπαράσταση
- προγενέστερη αναφορά
- καταφορά αποτελέσματος
- διάρθρωση
- σημασιολογική συνοχή.
Λέξεις κλειδιά: ουσιαστικοποίηση, αναφερόμενο, κειμενική αναπαράσταση, διάρθρωση, σημασιολογική συνοχή
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 5931
Αρ. Προβολών : 31793