Γεωργική Εκπαίδευση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Παπαδάκη-Κλαυδιανού Αφροδίτη
Το μάθημα εστιάζει σε θέματα εκπαίδευσης, κυρίως γεωργικής εκπαίδευσης, ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η κατάσταση της εξ αποστάσεως στην Ευρώπη, στην Ελλάδα και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο γεωργικό χώρο.
Λιγότερα
Το μάθημα εστιάζει σε θέματα εκπαίδευσης, κυρίως γεωργικής εκπαίδευσης, ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η κατάσταση της εξ αποστάσεως στην Ευρώπη, στην Ελλάδα και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο γεωργικό χώρο.
Το μάθημα εστιάζει σε θέματα εκπαίδευσης, κυρίως γεωργικής εκπαίδευσης, ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η κατάσταση της εξ αποστάσεως στην Ευρώπη, στην Ελλάδα και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο γεωργικό χώρο.
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Διδάσκουσα: Αφροδίτη Παπαδάκη-Κλαυδιανού, Καθηγήτρια
http://www.agro.auth.gr/members/cv/papadaki_gr.pdf
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Χρυσάνθη Χαρατσάρη
Μαθησιακοί στόχοι
Το παρόν μάθημα στοχεύει στην καταγραφή και την παρουσίαση εννοιών όπως η δια βίου μάθηση, η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη γεωργία και η περιβαλλοντική εκπαίδευση. Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα εστιάζουν στην κατανόηση των εννοιών αυτών και της σπουδαιότητας και σημασίας τους. Αναφορικά με τους μαθησιακούς στόχους, το μάθημα επιχειρεί τη διεξοδική καταγραφή και ανάλυση κυρίως των αντικειμένων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στον ελληνικό χώρο αλλά και στον τομέα της γεωργίας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο εκπαιδευόμενος αναμένεται να μπορεί να κατανοεί τη σημασία της δια βίου και ανοικτής μάθησης, ιδιαίτερα για το γεωργικό τομέα, της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων που σχετίζονται με αυτά και κυρίως να είναι σε θέση να εφαρμόζει και να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα γεωργικής εκπαίδευσης.
Προαπαιτούμενα
Γνώσεις γεωργικής εκπαίδευσης, αγροτικής κοινωνιολογίας, γεωργικών εφαρμογών και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Βιβλιογραφία
- Γεωργική Εκπαίδευση, Α. Παπαδάκη-Κλαυδιανού, Εκδόσεις Γράφημα, 2009
- Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, David Blackledge, Barry Hunt, Μεταίχμιο, 2000
Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία
- Η Εκπαίδευση Ενηλίκων, Alan Rogers, Εκδόσεις Μεταίχμιο, 1999. Το βιβλίο αυτό θα βοηθήσει τον ενδιαφερόμενο να μάθει κάποιες βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και της διαφοράς της από τη σχολική/τυπική εκπαίδευση.
- Αειφορική Γεωργία και Ανάπτυξη, Γ.Σιάρδος, Α. Κουτσούρης, Εκδόσεις Ζυγός, Γ΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη, 2011. Το βιβλίο αυτό προσφέρει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να κατανοήσει τις έννοιες της αειφορικής ανάπτυξης και γεωργίας και τη χρησιμότητά τους στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής.
Πηγές στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος:
Διδάσκουσα: Αφροδίτη Παπαδάκη-Κλαυδιανού, Καθηγήτρια
http://www.agro.auth.gr/members/cv/papadaki_gr.pdf
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Χρυσάνθη Χαρατσάρη
Το παρόν μάθημα στοχεύει στην καταγραφή και την παρουσίαση εννοιών όπως η δια βίου μάθηση, η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη γεωργία και η περιβαλλοντική εκπαίδευση. Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα εστιάζουν στην κατανόηση των εννοιών αυτών και της σπουδαιότητας και σημασίας τους. Αναφορικά με τους μαθησιακούς στόχους, το μάθημα επιχειρεί τη διεξοδική καταγραφή και ανάλυση κυρίως των αντικειμένων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στον ελληνικό χώρο αλλά και στον τομέα της γεωργίας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο εκπαιδευόμενος αναμένεται να μπορεί να κατανοεί τη σημασία της δια βίου και ανοικτής μάθησης, ιδιαίτερα για το γεωργικό τομέα, της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων που σχετίζονται με αυτά και κυρίως να είναι σε θέση να εφαρμόζει και να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα γεωργικής εκπαίδευσης.
Γνώσεις γεωργικής εκπαίδευσης, αγροτικής κοινωνιολογίας, γεωργικών εφαρμογών και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
- Γεωργική Εκπαίδευση, Α. Παπαδάκη-Κλαυδιανού, Εκδόσεις Γράφημα, 2009
- Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, David Blackledge, Barry Hunt, Μεταίχμιο, 2000
Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία
- Η Εκπαίδευση Ενηλίκων, Alan Rogers, Εκδόσεις Μεταίχμιο, 1999. Το βιβλίο αυτό θα βοηθήσει τον ενδιαφερόμενο να μάθει κάποιες βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και της διαφοράς της από τη σχολική/τυπική εκπαίδευση.
- Αειφορική Γεωργία και Ανάπτυξη, Γ.Σιάρδος, Α. Κουτσούρης, Εκδόσεις Ζυγός, Γ΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη, 2011. Το βιβλίο αυτό προσφέρει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να κατανοήσει τις έννοιες της αειφορικής ανάπτυξης και γεωργίας και τη χρησιμότητά τους στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής.
Πηγές στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος:
Η ενότητα εισάγει την έννοια της δια βίου επαγγελματικής κατάρτισης και τονίζει τη σπουδαιότητα της για την ανάπτυξη μιας οικονομίας και μιας κοινωνίας. Στη συνέχεια εισάγεται η έννοια της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η αναγκαιότητά της και η σημασία της. Εισάγεται η έννοια της ηλεκτρονικής μάθησης και των μέσων που χρησιμοποιούνται κατά την πραγματοποίησή της. Επιπλέον, γίνεται μια καταγραφή των προσπαθειών για την πραγματοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, των υποδομών που είναι απαραίτητες για την υλοποίησή της και των φορέων που μπορούν να αναλάβουν να την πραγματοποιήσουν.
Λέξεις κλειδιά: Δια βίου κατάρτιση, ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ηλεκτρονική μάθηση, υποδομές υλοποίησης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι, εκπαιδευτικό υλικό.
Η ενότητα αρχικά εισάγει την έννοια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως εκπαιδευτικής μεθόδου. Αναφέρονται στη συνέχεια οι φορείς που έχουν τη δυνατότητα και είναι υπεύθυνοι για την υλοποίησή της. Η ενότητα συνεχίζει με μια πλήρη καταγραφή των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων που προσφέρουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς και των οργανισμών εκείνων που είναι υπεύθυνοι για την προώθηση και την πραγματοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Λέξεις κλειδιά: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως εκπαιδευτική μέθοδος, Ευρωπαϊκά ανοικτά πανεπιστήμια εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, Οργανισμοί δια βίου και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η ενότητα επιχειρεί μια προσέγγιση της λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Αρχικά, καταγράφονται οι φορείς που προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ελλάδα, αναφέρεται ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας δια βίου μάθησης και του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), ενώ περιγράφεται η κατάσταση της δια βίου μάθησης σήμερα. στη συνέχεια γίνεται μια εκτενής παρουσίαση και περιγραφή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και των μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που χρησιμοποιεί. Τέλος, παρουσιάζονται τα Ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που προσφέρουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση εκτός της συμβατικής εκπαίδευσης.
Λέξεις κλειδιά: Φορείς δια βίου και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Διαπανεπιστημιακό δίκτυο.
Η ενότητα ξεκινά με μια εισαγωγή στο ρόλο της εκπαίδευσης στο γεωργικό χώρο, καταγράφοντας τις ομάδες που αποτελούν αποδέκτες της γεωργικής εκπαίδευσης. Αναφέρονται στη συνέχεια οι στόχοι της γεωργικής εκπαίδευσης και η διάρκεια των γεωργικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Από αυτό προκύπτει η αναγκαιότητα της εφαρμογής εξ αποστάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στοχευμένων στις ομάδες-στόχους της γεωργικής εκπαίδευσης. Κατόπιν, περιγράφονται και αναλύονται τα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που έχουν πραγματοποιηθεί στο γεωργικό χώρο, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά στον οργανισμό που είναι υπεύθυνος για τη γεωργική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Λέξεις κλειδιά: Γεωργική εκπαίδευση, Γεωργικό τομέας, Στόχοι της γεωργικής εκπαίδευσης, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη γεωργία, Οργανισμός γεωργικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης.
Η παρούσα ενότητα παρουσιάζει την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, καταγράφει τους τρόπους επίδρασής του στο περιβάλλον, καθώς και τις συνέπειες της επίδρασης αυτής. Στη συνέχεια αναφέρεται η έννοια της περιβαλλοντικής κρίσης, ενώ παρουσιάζονται: η αναγκαιότητα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολείο, οι στόχοι της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς και η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Λέξεις κλειδιά: Άνθρωπος, Περιβάλλον, Επίδραση του ανθρώπου στο περιβάλλον, Περιβαλλοντική κρίση, Σχολείο, Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Εκπαιδευτικά προγράμματα.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2758
Αρ. Προβολών : 17856