Θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία
Παπαγεωργίου Ευαγγελία
Το μάθημα έχει διττό χαρακτήρα, θεωρητικό και εργαστηριακό/βιωµατικό. Η θεατρική αγωγή με στόχο την καλλιέργεια της έκφρασης και επικοινωνίας επιτυγχάνεται ενεργητικά. Η ύλη του μαθήματος –εισηγήσεις και ειδικά σχεδιασμένα σχέδια (καμβάδες) θεατρικών δράσεων- στοχεύει στην ενθάρρυνση των φοιτητών/τριών να συµµετέχουν ολοκληρωτικά (νοητικά, κινησιακά, συναισθηματικά), σε θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια που γίνονται ατοµικά και οµαδικά, σε θεατρικούς αυτοσχεδιασµούς και σε συζητήσεις σχετικά με τα αποτελέσματα των δράσεων στους συμμετέχοντες. Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων και αυτοσχεδιασμών, οι ίδιοι, με άξονα τους καμβάδες, επινοούν, εκτελούν και οργανώνουν τις θεατρικές δράσεις τους και παράγουν τις δικές τους θεατρικές σκηνές, των οποίων, έτσι, γίνονται οι «δραματουργοί», «ηθοποιοί» και «σκηνοθέτες». Στο πλαίσιο του μαθήματος αναπτύσσεται ατμόσφαιρα ελεύθερης επικοινωνίας και έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων. Καλλιεργούνται η φαντασία, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα και παράγεται λόγος.
Επιμέρους περιεχόμενο του στόχου του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της συνοχής της ομάδας και της εμπιστοσύνης του ατόμου σ’ αυτήν, η συνεργατική δράση, η κινητική αυτογνωσία/αντίληψη/ευαισθησία, η καλλιέργεια του αυθορμητισμού στην έκφραση. Η διάδραση των µελών κάθε υποοµάδας που δημιουργείται, η συνεισφορά κάθε μέλους στην επίλυση προβληµάτων της και η αναγνώριση της αξίας του, έχουν σαν αποτέλεσµα την ανάπτυξη μεγαλύτερης αυτοεκτίμησης, κοινωνικότητας και ικανότητας για πολύπλευρη και απρόσκοπτη συνεργασία, ενσυναίσθηση, αλληλοκατανόηση. Έτσι, μέσω της θεατρικής δράσης, δημιουργείται ένα πλαίσιο βοηθητικό για την αλληλοαποδοχή και την υπερπήδηση προβλημάτων διαφορετικής κουλτούρας, μόρφωσης, θρησκείας, εθνικότητας, κοινωνικής τάξης κ.λ.π.
Δημιουργούνται έτσι οι βάσεις για μεταφορά, διάχυση και πολλαπλασιασμό των κατακτημένων πλαισίων, γνώσεων και ικανοτήτων, και στον σχολικό πληθυσμό, καθώς και για χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Λιγότερα
Το μάθημα έχει διττό χαρακτήρα, θεωρητικό και εργαστηριακό/βιωµατικό. Η θεατρική αγωγή με στόχο την καλλιέργεια της έκφρασης και επικοινωνίας επιτυγχάνεται ενεργητικά. Η ύλη του μαθήματος –εισηγήσεις και ειδικά σχεδιασμένα σχέδια (καμβάδες) θεατρικών δράσεων- στοχεύει στην ενθάρρυνση των φοιτητών/τριών να συµµετέχουν ολοκληρωτικά (νοητικά, κινησιακά, συναισθηματικά), σε θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια που γίνονται ατοµικά και οµαδικά, σε θεατρικούς αυτοσχεδιασµούς και σε συζητήσεις σχετικά με τα αποτελέσματα των δράσεων στους συμμετέχοντες. Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων και αυτοσχεδιασμών, οι ίδιοι, με άξονα τους καμβάδες, επινοούν, εκτελούν και οργανώνουν τις θεατρικές δράσεις τους και παράγουν τις δικές τους θεατρικές σκηνές, των οποίων, έτσι, γίνονται οι «δραματουργοί», «ηθοποιοί» και «σκηνοθέτες». Στο πλαίσιο του μαθήματος αναπτύσσεται ατμόσφαιρα ελεύθερης επικοινωνίας και έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων. Καλλιεργούνται η φαντασία, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα και πα
Το μάθημα έχει διττό χαρακτήρα, θεωρητικό και εργαστηριακό/βιωµατικό. Η θεατρική αγωγή με στόχο την καλλιέργεια της έκφρασης και επικοινωνίας επιτυγχάνεται ενεργητικά. Η ύλη του μαθήματος –εισηγήσεις και ειδικά σχεδιασμένα σχέδια (καμβάδες) θεατρικών δράσεων- στοχεύει στην ενθάρρυνση των φοιτητών/τριών να συµµετέχουν ολοκληρωτικά (νοητικά, κινησιακά, συναισθηματικά), σε θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια που γίνονται ατοµικά και οµαδικά, σε θεατρικούς αυτοσχεδιασµούς και σε συζητήσεις σχετικά με τα αποτελέσματα των δράσεων στους συμμετέχοντες. Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων και αυτοσχεδιασμών, οι ίδιοι, με άξονα τους καμβάδες, επινοούν, εκτελούν και οργανώνουν τις θεατρικές δράσεις τους και παράγουν τις δικές τους θεατρικές σκηνές, των οποίων, έτσι, γίνονται οι «δραματουργοί», «ηθοποιοί» και «σκηνοθέτες». Στο πλαίσιο του μαθήματος αναπτύσσεται ατμόσφαιρα ελεύθερης επικοινωνίας και έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων. Καλλιεργούνται η φαντασία, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα και πα
Θεματικές Ενότητες
Σε αυτή την ενότητα παρουσιάζονται ο στόχος του μαθήματος, ο θεατρικός αυτοσχεδιασμός τα πλεονεκτήματα θεατρικού αυτοσχεδιασμού και ικανότητες που καλλιεργεί και η θεατρική Αγωγή για Έκφραση και Επικοινωνία» και οι μελλοντικοί/ ές εκπαιδευτικοί.
Λέξεις Κλειδιά: εισαγωγή
Η ενότητα αναλύει την έννοια της συνοχής της ομάδας και το πώς επιτυγχάνεται η σταδιακή εμπιστοσύνη στους άλλους και στην ομάδα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ολοκληρωτική συμμετοχή των φοιτητών/τριών (νοητική, κινησιακή, συναισθηματική) και η συνεργατική δράση στο παιχνίδι.
Λέξεις Κλειδιά: ομάδα, συνοχή ομάδας, εμπιστοσύνη στην ομάδα, ολοκληρωτική συμμετοχή, συνεργατική δράση
Ακολουθεί η απελευθέρωση της σωματικής έκφρασης μέσω της παντομίμας, όπου χρησιμοποιούνται όλες οι αισθήσεις και η απελευθέρωση της συγκινησιακής έκφρασης μέσω της κίνησης. Άμεση αντίδραση (λεκτική και μη λεκτική) σε εξωτερικό ερέθισμα.
Λέξεις Κλειδιά: σωματική έκφραση, συγκινησιακή έκφραση, λεκτική αντίδραση, μη λεκτική αντίδραση
Αναλύεται η έννοια του αυθορμητισμού και ακολουθούν σκηνικές «προσφορές» και άμεση αντίδραση.
Λέξεις Κλειδιά: αυθορμητισμός, άμεση αντίδραση
Η ενότητα αυτή βασίζεται στην κατανόηση και αποδοχή της λεκτικής και μη-λεκτικής έκφρασης του άλλου, στη συνεργατική δημιουργία ανά δύο και στην ομαδική συνεργατική δημιουργία.
Λέξεις Κλειδιά: αποδοχή έκφρασης του άλλου, συνεργατική δημιουργία, ομαδοσυνεργατική δημιουργία
Προτεινόμενες ασκήσεις αυτοαξιολόγησης.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Αρ. Επισκέψεων : 5639
Αρ. Προβολών : 26639
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -