Διδακτική της Παιδαγωγικής Γυμναστικής ΙΙ
Χατζόπουλος Δημήτριος
Εισαγωγή στην επιστήμη της προπόνησης φυσικής κατάστασης στο σχολείο με στόχο τη δια βίου άθληση για υγεία.
Λιγότερα
Εισαγωγή στην επιστήμη της προπόνησης φυσικής κατάστασης στο σχολείο με στόχο τη δια βίου άθληση για υγεία.
Εισαγωγή στην επιστήμη της προπόνησης φυσικής κατάστασης στο σχολείο με στόχο τη δια βίου άθληση για υγεία.
Περίγραμμα
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές/απόφοιτοι του ΤΕΦΑΑ.
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Δημήτρης Χατζόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
Ο Δημήτρης Χατζόπουλος είναι επίκουρος καθηγητής στο Τ.Ε.Φ.Α.Α - ΑΠΘ με αντικείμενο διορισμού τη "Διδακτική της Φυσικής Αγωγής". Σπούδασε στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ και έκανε διδακτορικές σπουδές στο πανεπιστήμιο Deutsche Sporthochschule Köln στη "Διδακτική της Φυσικής Αγωγής" (Dr. Sportwissenschaften). Εργάστηκε στο παν/μιο Deutsche Sporthochschule Köln (Didaktik Institut) και στο ΤΕΦΑΑ της Αθήνας ως λέκτορας.
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Μαριάννα Κοτζαμανίδου
Περιεχόμενο μαθήματος
- Οργάνωση μαθήματος
- Διαχείριση τάξης
- Κοινωνικές ικανότητες και «ευ αγωνίζεσθαι»
- Στόχοι της εκπαίδευσης
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Διά βίου άθληση για υγεία
- Διά βίου άθληση για υγεία (δύναμη)
- Διά βίου άθληση για υγεία (ευκαμψία)
- Διδασκαλία αθλοπαιδιών στο σχολείο
- Ψυχοκινητική Αγωγή
Μαθησιακοί στόχοι
Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές:
- θα μπορούν να διδάξουν (με σωστή περιγραφή και ορθή εκτέλεση) ποικίλες γυμναστικές ασκήσεις με προκαθορισμένο σκοπό.
- θα είναι ικανοί στο να συγκροτούν γυμναστικά προγράμματα για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης που σχετίζεται με την υγεία, ανάλογα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα, την ηλικία και το φύλο των ασκουμένων.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Gallahue D. (2002). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για τα σημερινά παιδιά. (Μετάφραση-Επιμέλεια: Ευαγγελινού Χρ. & Παππά Α.). Θεσ/νικη: University Studio Press
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Διδασκαλία καθ΄ έδρας
- Εργαστήριο (πρακτική εξάσκηση)
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Γραπτή εξέταση (50%)
- Μικροδιδασκαλία (50%)
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το μάθημα.
Βιβλιογραφία
Βιβλία:
- Μανδρούκας , Κ. (2004). Μυϊκές διατάσεις. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Απαραίτητο βοήθημα για τη μέτρηση και την προπόνηση της κινητικότητας σε σχέση με τη δια βίου άθληση για υγεία.
Online readings:
- www.pe.uth.gr/hape/
Ελληνικό online περιοδικό με θέματα σχετικά με την επιστήμη του αθλητισμού.
- SPONET: Αποτελεί τη μηχανή αναζήτησης για προπονητικές/επιστημονικές πληροφορίες στο χώρο του αθλητισμού από την ΙΑΤ, διαθέσιμη σε επιστήμονες του αθλητισμού, προπονητές και αθλητές.
- Scopus: Βιβλιογραφική βάση δεδομένων του Elsevier, με ταυτόχρονη αναζήτηση σε περισσότερους από 15.000 τίτλους επιστημονικών περιοδικών και στο Διαδίκτυο, και δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης με το πλήρες κείμενο του άρθρου, αν αυτό αποτελεί συνδρομή της HEAL Link.
Οι φοιτητές/απόφοιτοι του ΤΕΦΑΑ.
Διδάσκων: Δημήτρης Χατζόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
Ο Δημήτρης Χατζόπουλος είναι επίκουρος καθηγητής στο Τ.Ε.Φ.Α.Α - ΑΠΘ με αντικείμενο διορισμού τη "Διδακτική της Φυσικής Αγωγής". Σπούδασε στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ και έκανε διδακτορικές σπουδές στο πανεπιστήμιο Deutsche Sporthochschule Köln στη "Διδακτική της Φυσικής Αγωγής" (Dr. Sportwissenschaften). Εργάστηκε στο παν/μιο Deutsche Sporthochschule Köln (Didaktik Institut) και στο ΤΕΦΑΑ της Αθήνας ως λέκτορας.
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Μαριάννα Κοτζαμανίδου
- Οργάνωση μαθήματος
- Διαχείριση τάξης
- Κοινωνικές ικανότητες και «ευ αγωνίζεσθαι»
- Στόχοι της εκπαίδευσης
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Διά βίου άθληση για υγεία
- Διά βίου άθληση για υγεία (δύναμη)
- Διά βίου άθληση για υγεία (ευκαμψία)
- Διδασκαλία αθλοπαιδιών στο σχολείο
- Ψυχοκινητική Αγωγή
Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές:
- θα μπορούν να διδάξουν (με σωστή περιγραφή και ορθή εκτέλεση) ποικίλες γυμναστικές ασκήσεις με προκαθορισμένο σκοπό.
- θα είναι ικανοί στο να συγκροτούν γυμναστικά προγράμματα για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης που σχετίζεται με την υγεία, ανάλογα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα, την ηλικία και το φύλο των ασκουμένων.
- Gallahue D. (2002). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για τα σημερινά παιδιά. (Μετάφραση-Επιμέλεια: Ευαγγελινού Χρ. & Παππά Α.). Θεσ/νικη: University Studio Press
- Διδασκαλία καθ΄ έδρας
- Εργαστήριο (πρακτική εξάσκηση)
- Γραπτή εξέταση (50%)
- Μικροδιδασκαλία (50%)
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το μάθημα.
Βιβλία:
- Μανδρούκας , Κ. (2004). Μυϊκές διατάσεις. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Απαραίτητο βοήθημα για τη μέτρηση και την προπόνηση της κινητικότητας σε σχέση με τη δια βίου άθληση για υγεία.
Online readings:
- www.pe.uth.gr/hape/
Ελληνικό online περιοδικό με θέματα σχετικά με την επιστήμη του αθλητισμού. - SPONET: Αποτελεί τη μηχανή αναζήτησης για προπονητικές/επιστημονικές πληροφορίες στο χώρο του αθλητισμού από την ΙΑΤ, διαθέσιμη σε επιστήμονες του αθλητισμού, προπονητές και αθλητές.
- Scopus: Βιβλιογραφική βάση δεδομένων του Elsevier, με ταυτόχρονη αναζήτηση σε περισσότερους από 15.000 τίτλους επιστημονικών περιοδικών και στο Διαδίκτυο, και δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης με το πλήρες κείμενο του άρθρου, αν αυτό αποτελεί συνδρομή της HEAL Link.
- Οργάνωση μαθήματος.
- Πηγές εξουσίας του εκπαιδευτικού.
- Αντιμετώπισης αταξίας με την αναφορά των συνεπειών μιας πράξης.
Λέξεις Κλειδιά: εξουσία εκπαιδευτικού, πηγές εξουσίας εκπαιδευτικού, αυταρχικό στυλ εξουσίας, συμμετοχικό στυλ εξουσίας, ελευθεριάζον στυλ εξουσίας
- Ορισμός αταξίας.
- Σύστημα διαχείρισης της τάξης.
- Βασικές αρχές για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
- Κυρώσεις.
- Λεκτικές και μη λεκτικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της αταξίας.
Λέξεις Κλειδιά: αταξία, παράπτωμα, ελάχιστη παρέμβαση, διακριτική παρέμβαση, προοδευτική παρέμβαση, μη λεκτική παρέμβαση, άμεση λεκτική παρέμβαση, έμμεση λεκτική παρέμβαση
- Παρουσιάσεις εργασιών φοιτητών σε σχέση με την αντιμετώπιση της αταξίας.
- Ευαισθητοποίηση μαθητών σχετικά με τη δημιουργία ομάδων στη Φυσική Αγωγή.
- Διδασκαλία “Fairplay” στη Φυσική Αγωγή.
Λέξεις Κλειδιά: ευ αγωνίζεσθαι, αποκλιμάκωση έντασης, στοχαστική τοποθέτηση, επιχειρηματολογία, διευθέτηση, συμβιβασμός, επιθυμητή συμπεριφορά, ανάρμοστη συμπεριφορά
- Αναγκαιότητα της εκπαίδευσης.
- Χαρακτηριστικά καλλιεργημένου ανθρώπου.
- Ορισμός της άθλησης.
- Στόχοι της Φυσικής Αγωγής.
Λέξεις Κλειδιά: χειραγώγηση, χειραφέτηση, αυτονομία, αυτοκαθορισμός, αυτοπροσδιορισμός, αλληλεγγύη, άθληση, εξωτερική παρακίνηση, διαθεματικότητα, ψυχοκινητικός, γνωστικός, συναισθηματικός
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση.
- Διεξαγωγή τεστ στη Φυσική Αγωγή.
Λέξεις Κλειδιά: ρατσισμός, ολοκληρωτισμός, φασισμός, δημοκρατία, διαπολιτισμική εκπαίδευση, ενσυναίσθηση, στερεότυπα, προκαταλήψεις
- Διεξαγωγή τεστ στη Φυσική Αγωγή.
- Διά βίου άθληση για υγεία.
Λέξεις Κλειδιά: τεστ στη Φυσική Αγωγή, ταχύτητα, αντοχή, δύναμη, ευκαμψία, καρδιαναπνευστική λειτουργία, σύσταση σώματος, λιπώδης μάζα, μέγιστη καρδιακή συχνότητα
- Καθορισμός της επιβάρυνσης σε προγράμματα δύναμης.
- Προβληματικές ασκήσεις δύναμης.
Λέξεις Κλειδιά: ανάπτυξη δύναμης, τεχνική ασκήσεων, ασφάλεια άσκησης, επιβάρυνση
- Μέθοδοι διάτασης.
- Προπόνηση ευκαμψίας.
- Προβληματικές ασκήσεις ευκαμψίας.
- Διεξαγωγή τεστ.
Λέξεις Κλειδιά: μέθοδοι διάτασης, στατική διάταση, δυναμική διάταση, προθέρμανση, βελτίωση ευκαμψίας, στάση σώματος, τεχνική ασκήσεων
- Λόγοι ενασχόλησης των παιδιών με αθλητικές δραστηριότητες.
- Διδασκαλία αθλοπαιδιών στο σχολείο.
Λέξεις Κλειδιά: συμμετοχή, κίνητρα, εξωτερική παρακίνηση, ροή, στόχοι, κανόνες, μέθοδος δεξιοτήτων, μέθοδος διδακτικών παιχνιδιών
- Ψυχοκινητική Αγωγή στο σχολείο.
Λέξεις Κλειδιά: ψυχοκινητική Αγωγή, σκέψεις, συναισθήματα, σωματο-κινητική διεργασία, αδρές κινήσεις, λεπτές κινήσεις, ισορροπία, χαλάρωση, αντίληψη, αντίδραση, επίλυση κινητικού προβλήματος, συνεργασία, επαγωγική μέθοδος, διδακτικές αρχές, διαχείριση φόβου, αποδόμηση φόβου
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 6874
Αρ. Προβολών : 35289