Εργαστήρι Κριτικού Λόγου: Δράμα
Κατερίνα Κίτση
Ο βασικός στόχος αυτού του εισαγωγικού μαθήματος είναι να αναπτύξει την ικανότητα των φοιτητ(ρι)ών για κριτική γραφή και να ασκήσει τις επιχειρηματολογικές τους δεξιότητες. Εφόσον από την άποψη των λογοτεχνικών ειδών προσανατολίζεται στο δράμα, επικεντρώνεται στην ανάλυση αντιπροσωπευτικών θεατρικών έργων, ειδικά επιλεγμένων ώστε να εξοικειώσουν τους/τις φοιτητές/τριες στα παραστασιακά χαρακτηριστικά του δράματος, τα οποία το διαχωρίζουν από τα άλλα είδη λογοτεχνικής γραφής. Η διδασκαλία του μαθήματος αυτού διανθίζεται από οπτικοακουστικό υλικό και παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, έτσι ώστε να ενισχύονται τα κίνητρα των φοιτητ(ρι)ών για την επιτυχή τους απόδοση στις προφορικές και γραπτές υποχρεώσεις του μαθήματος.
Λιγότερα
Ο βασικός στόχος αυτού του εισαγωγικού μαθήματος είναι να αναπτύξει την ικανότητα των φοιτητ(ρι)ών για κριτική γραφή και να ασκήσει τις επιχειρηματολογικές τους δεξιότητες. Εφόσον από την άποψη των λογοτεχνικών ειδών προσανατολίζεται στο δράμα, επικεντρώνεται στην ανάλυση αντιπροσωπευτικών θεατρικών έργων, ειδικά επιλεγμένων ώστε να εξοικειώσουν τους/τις φοιτητές/τριες στα παραστασιακά χαρακτηριστικά του δράματος, τα οποία το διαχωρίζουν από τα άλλα είδη λογοτεχνικής γραφής. Η διδασκαλία του μαθήματος αυτού διανθίζεται από οπτικοακουστικό υλικό και παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, έτσι ώστε να ενισχύονται τα κίνητρα των φοιτητ(ρι)ών για την επιτυχή τους απόδοση στις προφορικές και γραπτές υποχρεώσεις του μαθήματος.
Ο βασικός στόχος αυτού του εισαγωγικού μαθήματος είναι να αναπτύξει την ικανότητα των φοιτητ(ρι)ών για κριτική γραφή και να ασκήσει τις επιχειρηματολογικές τους δεξιότητες. Εφόσον από την άποψη των λογοτεχνικών ειδών προσανατολίζεται στο δράμα, επικεντρώνεται στην ανάλυση αντιπροσωπευτικών θεατρικών έργων, ειδικά επιλεγμένων ώστε να εξοικειώσουν τους/τις φοιτητές/τριες στα παραστασιακά χαρακτηριστικά του δράματος, τα οποία το διαχωρίζουν από τα άλλα είδη λογοτεχνικής γραφής. Η διδασκαλία του μαθήματος αυτού διανθίζεται από οπτικοακουστικό υλικό και παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων, έτσι ώστε να ενισχύονται τα κίνητρα των φοιτητ(ρι)ών για την επιτυχή τους απόδοση στις προφορικές και γραπτές υποχρεώσεις του μαθήματος.
Περίγραμμα
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Διδάσκοντες
Insructor: Katerina Kitsi-Mitakou
Katerina Kitsi-Mitakou holds degrees in English Studies from the Aristotle University of Thessaloniki (BA Honours, PhD) and Leeds University (MA in Theatre Studies). She is Associate Professor in English Literature and Culture in the School of English, Aristotle University of Thessaloniki. She has been teaching and publishing on Realism, Modernism, and the English novel, as well as on feminist and body theory.
Content Development Partner: Anna Bismpa
Videography - Video Editing: Voulgarakis Christos
Μαθησιακοί στόχοι
- Εξοικείωση με το δραματικό κείμενο
- Εξοικείωση με τα παραστασιακά χαρακτηριστικά του δράματος
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
- Ανάπτυξη επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν.
Βιβλιογραφία
- Barnet, Sylvan, et al., eds. Types of Drama: Plays and Contexts. 7th ed. New York: Longman, 1996.
- Greenwald, Michael L., Roger Schultz & Roberto D. Pomo, eds. The Longman Anthology of Drama and Theater: A Global Perspective. New York: Longman, 2002.
- Scholes, Robert, et. al. Elements of Literature. Oxford UP, 1969.
- Scholes, Robert, and Carl H. Klaus. Elements of Drama. Oxford UP, 1978.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Barnet, Sylvan, et al., eds. Types of Drama: Plays and Contexts. 7th ed. New York: Longman, 1996.
- Greenwald, Michael L., Roger Schultz & Roberto D. Pomo, eds. The Longman Anthology of Drama and Theater: A Global Perspective. New York: Longman, 2002.
- Scholes, Robert, et. al. Elements of Literature. Oxford UP, 1969.
- Scholes, Robert, and Carl H. Klaus. Elements of Drama. Oxford UP, 1978.
Περιεχόμενο μαθήματος
- Introduction
- Henrik Ibsen, A Doll’s House
- William Shakespeare, As You Like It
- Berthold Brecht, The Caucasian Chalk Circle
- Theatre of the absurd
Οι φοιτητές/απόφοιτοι του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Insructor: Katerina Kitsi-Mitakou
Katerina Kitsi-Mitakou holds degrees in English Studies from the Aristotle University of Thessaloniki (BA Honours, PhD) and Leeds University (MA in Theatre Studies). She is Associate Professor in English Literature and Culture in the School of English, Aristotle University of Thessaloniki. She has been teaching and publishing on Realism, Modernism, and the English novel, as well as on feminist and body theory.
Content Development Partner: Anna Bismpa
Videography - Video Editing: Voulgarakis Christos
- Εξοικείωση με το δραματικό κείμενο
- Εξοικείωση με τα παραστασιακά χαρακτηριστικά του δράματος
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
- Ανάπτυξη επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων
Δεν υπάρχουν.
- Barnet, Sylvan, et al., eds. Types of Drama: Plays and Contexts. 7th ed. New York: Longman, 1996.
- Greenwald, Michael L., Roger Schultz & Roberto D. Pomo, eds. The Longman Anthology of Drama and Theater: A Global Perspective. New York: Longman, 2002.
- Scholes, Robert, et. al. Elements of Literature. Oxford UP, 1969.
- Scholes, Robert, and Carl H. Klaus. Elements of Drama. Oxford UP, 1978.
- Barnet, Sylvan, et al., eds. Types of Drama: Plays and Contexts. 7th ed. New York: Longman, 1996.
- Greenwald, Michael L., Roger Schultz & Roberto D. Pomo, eds. The Longman Anthology of Drama and Theater: A Global Perspective. New York: Longman, 2002.
- Scholes, Robert, et. al. Elements of Literature. Oxford UP, 1969.
- Scholes, Robert, and Carl H. Klaus. Elements of Drama. Oxford UP, 1978.
- Introduction
- Henrik Ibsen, A Doll’s House
- William Shakespeare, As You Like It
- Berthold Brecht, The Caucasian Chalk Circle
- Theatre of the absurd
- The origins of theater
- Its diverse manifestations in everyday life
- Elements of drama
- Elements of theater
- The stage (ancient and modern)
- The play in context (improvisation)
Keywords: theatre, drama, stage, context
- Realistic drama
- the well made play
- themes and characters
- Constantin Stanislavski
- the characters’ super-objective
- Stagings of the play
Keywords: realism, plot, character, setting, theme, super-objective, staging
- The Elizabethan Age
- Elizabethan theatre
- Shakespeare’s Globe
- Analysis of the play
- Stagings of the play
Keywords: Elizabethan era, Globe, gender roles
- Epic theater
- Alienation effect
- Analysis of the play
Keywords: epic theatre, alienation effect
- Definition
- Context
- Analysis of Harold Pinter’s Black and White and The Lover and Eugene Ionesco’s The Bald Soprano
Keywords: theatre of the absurd
- Assignment presentations
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 4033
Αρ. Προβολών : 23609