Συνεχιζόμενη εκπάιδευση και δια βίου μάθηση στην Ε.Ε.: Θεώρηση των θεσμών και των πρακτικών στα κράτη - μέλη

Ζαρίφης Γεώργιος

Περιγραφή

 

Το συγκεκριμένο μάθημα έχει ως σκοπό την εξοικείωση των φοιτητών και φοιτητριών με ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση και ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου που αφορά στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και στη Δια βίου Μάθηση. Πιο συγκεκριμένα στο μάθημα εξετάζονται οι φορείς εκείνοι οι οποίοι επηρέασαν αρχικά την οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων κατά την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης. Γίνεται αναφορά σε έναν στοχαστή και εκπαιδευτή της περιόδου –τον Δανό [Nikolaj Frederik Severin] Grundtvig (1783-1872)– και στις αντιλήψεις του (ενίοτε ριζοσπαστικές) για τον τρόπο οργάνωσης της εκπαίδευσης. Παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε η επαγγελματική κατάρτιση από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι σήμερα στην Ευρώπη –και ιδιαίτερα μετά την πτώση του σοσιαλισμού– και γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην ανάγκη για σύγκλιση στο συγκεκριμένο τομέα στην Ε.Ε. Ακόμη το μάθημα δίνει έμφαση στον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται θεσμικά η Συνεχιζόμενη Εκπαίδευσ

Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

Διδάσκων: Γεώργιος Ζαρίφης, Επίκουρος Καθηγητής

 

 

 

 

 

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Φλωρεντία Αντωνίου

Περιεχόμενο μαθήματος
  • ΕΝΟΤΗΤΑ Α’ Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ:
    Τάσεις, οργάνωση, προοπτικές και ο ρόλος των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης
    • ΜΑΘΗΜΑ 1ο ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
      Ο ρόλος των κοινοτικών θεσμικών οργάνων και η συνεισφορά των κρατών μελών στο πλαίσιο της ανοιχτής μεθόδου συνεργασίας και συντονισμού.
    • ΜΑΘΗΜΑ 2ο ΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές για το μέλλον και ο ρόλος των κοινωνικών εταιρών.
    • ΜΑΘΗΜΑ 3ο ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε
      Αναφορές και αναλύσεις θεσμικών κείμενων που αφορούν στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση στην Ε.Ε.
    • ΜΑΘΗΜΑ 4ο ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε
      Δράσεις και προγράμματα, προώθηση τοπικών δράσεων και χρηματοδότηση, στατιστικά στοιχεία για την εκπαίδευση ενηλίκων, την επαγγελματική κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση στο σύνολο των κρατών‐ μελών.
    • ΜΑΘΗΜΑ 5ο ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΙΑΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
      Παρουσίαση και ανάλυση του Ευρωπαϊκού πλαισίου για την αναγνώριση των προσόντων (EQF) και της διαδικασίας της Bologna.
  • ΕΝΟΤΗΤΑ Β’ Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ:
    Το θεσμικό πλαίσιο για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και οργάνωση των δομών και των φορέων που την παρέχουν
    • ΜΑΘΗΜΑ 6ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Μέρος 1ο)
      Ιστορική εξέλιξη και ανάπτυξη της εκπαίδευσης ενηλίκων και της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
    • ΜΑΘΗΜΑ 7ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Μέρος 2ο)
      Οργάνωση της νομοθεσίας και του θεσμικού πλαισίου για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και την εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα.
    • ΜΑΘΗΜΑ 8ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Μέρος 3ο)
      Τρόποι χρηματοδότησης, δομές και φορείς που παρέχουν συνεχιζόμενη εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα.
    • ΜΑΘΗΜΑ 9ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Μέρος 4ο)
      Εκπαιδευτικές δραστηριότητες και μεθόδευση της διδασκαλίας σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
    • ΜΑΘΗΜΑ 10ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Μέρος 5o)
      Εκπαιδευτικό προσωπικό και εκπαίδευση‐κατάρτιση των εκπαιδευτών ενηλίκων στην Ελλάδα.
  • ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΧΩΡΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε: Οργάνωση των δομών και των φορέων που την παρέχουν, τάσεις & προβλήματα
    • ΜΑΘΗΜΑ 11ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΟ‐ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
      Αναφορές στην οργάνωση των δομών στη Γερμανία, την Αυστρία, την Γαλλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Σλοβενία, την Τσεχία και την Σλοβακία.
    • ΜΑΘΗΜΑ 12ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ, ΤΗ ΒΑΛΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΕΤΑΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ
      Αναφορές στην οργάνωση των δομών στο Ηνωμένο Βασίλειο (Αγγλία & Ουαλία, Σκωτία, Β. Ιρλανδία), την Ιρλανδία, τη Δανία, την Σουηδία, την Φινλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία.
    • ΜΑΘΗΜΑ 13ο Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΤΙΑ ΕΥΡΩΠΗ
      Αναφορές στην οργάνωση των δομών στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Μάλτα, την Ιταλία, την Κύπρο, την Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Τουρκία.
Μαθησιακοί στόχοι

Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι του μαθήματος -όπως προδιαγράφονται από τον διδάσκοντα- είναι οι εξής:

ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

(γνώσεις)

  • Εξοικείωση με βασικές έννοιες της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.
  • Κατανόηση του Ευρωπαϊκού πλαισίου για την ανάπτυξη δράσεων στο χώρο της Δια βίου Μάθησης.
  • Ανάλυση της "Ανοιχτής Μεθόδου Συντονισμού".
  • Αξιολόγηση των βασικών παραμέτρων οι οποίες επιδρούν στην ανάπτυξη μιας κοινής Ευρωπαϊκής πολιτικής για τη Δια βίου Μάθηση.
  • Αξιολόγηση των βασικών παραμέτρων οι οποίες επιδρούν στην ανάπτυξη της Ελληνικής στρατηγικής για τη Δια βίου Μάθηση.

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

(δεξιότητες)

  • Αναγνώριση και έλεγχος των μέσων τα οποία αξιοποιούνται τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο για την ανάπτυξη της στρατηγικής για τη Δια βίου Μάθηση.
  • Κριτική αποτίμηση της σύγχρονης ανάγκης των Ευρωπαϊκών χωρών για συγκρότηση μιας "Ευρωπαϊκής Περιοχής για τη Δια βίου Μάθηση".
  • Χρήση της σχετικής ορολογίας και βιβλιογραφίας μέσω της εξοικείωσης με σχετικά θεσμικά κείμενα.

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

(στάσεις & συμπεριφορές)

  • Ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στην Ευρωπαϊκή προοπτική για τη Δια βίου Μάθηση.
  • Πολυπολιτισμική θεώρηση των θεσμών και των πρακτικών εκπαίδευσης ενηλίκων οι οποίες έχουν υιοθετηθεί στην Ευρώπη.
  • Εστίαση στην ανάπτυξη μιας Ευρωπαϊκής οπτικής για την εκπαίδευση και τη μάθηση.

 

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (επίπεδο 6 του Ε.Π.Π) τα οποία απορρέουν από τους προδιαγεγραμμένους διδακτικούς στόχους -με βάση την ετήσια κατανομή ανά 100 συμμετέχοντες στο συγκεκριμένο μάθημα- είναι τα εξής: Μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου μαθήματος οι συμμετέχοντες αναμένεται να είναι σε θέση να:

ΓΝΩΣΕΙΣ

  • Χρήση λεπτομερών θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων και κριτική κατανόηση θεωριών και αρχών για τη Δια βίου μάθηση και τον τρόπο με τον οποίο αυτή αναπτύσσεται θεσμικά και πρακτικά στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

  • Επίδειξη άριστης γνώσης των μεθόδων και εργαλείων που απαιτούνται για την ανάπτυξη εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Δια βίου Μάθηση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα.
  • Επινόηση και αποδοχή επιχειρημάτων για την ερμηνεία των διαφορετικών προσεγγίσεων στον τρόπο διαμόρφωσης στρατηγικών για τη Δια βίου Μάθηση από τα κράτη μέλη.

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Σταθερή εκτίμηση της προσωπικής μάθησης και προσδιορισμός των μαθησιακών αναγκών.
  • Συγκέντρωση και ερμηνεία σχετικών στοιχείων για την σύνθεση μιας ολοκληρωμένης ακαδημαϊκής μελέτης.
  • Έκφραση μιας ολοκληρωμένης εσωτερικευμένης προσωπικής άποψης για την Ευρώπη και τον κόσμο, δείχνοντας αλληλεγγύη προς τους άλλους.
  • Επίδειξη εμπειρίας στη λειτουργική αλληλεπίδραση μέσα σ' ένα πολύπλοκο περιβάλλον (Ευρωπαϊκή διάσταση).
  • Κατάληξη σε συμπεράσματα βάσει κοινωνικών και ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν κατά τις σπουδές.
  • Επικοινωνία ιδεών, προβλημάτων και λύσεων χρησιμοποιώντας σειρά τεχνικών που αφορούν ποιοτικές και ποσοτικές πληροφορίες.
Προαπαιτούμενα
  • ΕΙΣΠ100 Εισαγωγή στην Παιδαγωγική
  • Π1807 Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διαβίου Μάθηση: Θεωρία και Πράξη
Βιβλιογραφία
  1. Aspin, D. N. Chapman, J. D. (2000) «Lifelong learning: Concepts and conceptions», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. σελ: 2-19.
  2. Bagnall, R. G. (2000) «Lifelong learning and the limitations of economic determinism», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. σελ: 20-35.
  3. Becher, T. (2000) «Higher education in a context of change», στο B. Moon, M. Ben-Peretz, S. Brown, (eds.) Routledge International Companion to Education, London: Routledge. σελ: 705-722.
  4. Bhola, H. S. (1998) «World trends and issues in adult education on the eve of the twenty-first century», στο International Review of Education, V44, n5/6, 1998. σελ: 485-506.
  5. Bogard, G. (1993) «Modernisation without exclusion: The CDCC»s project «Adult education and social change»» DECS/AE(93) 23, Strasbourg: Council of Europe. σελ: 2-49.
  6. Boucouvalas, M. (1988) Adult Education in Greece, Vancouver, Centre for Continuing Education, The University of British Columbia/ICAE.
  7. Bourn, D. (2001) «Global perspectives in lifelong learning», στο Research in Post-Compulsory Education, V6, n3, 2001. σελ: 325-338.
  8. Bown, L. (1990) The State and Adult Education: Suggested Issues for Comparative Study, in T. Corner (ed.) Learning Opportunities for Adults, London and New York: Routledge. σελ: 3-24.
  9. Brandt, E. (2001) Lifelong Learning in Norwegian Universities στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 265-276.
  10. Brown, T. (1999) “Challenging globalization as discourse and phenomenon” στο International Journal of Lifelong Education, V18, n1, Jan-Feb.1999. σελ: 3-17.
  11. Cervero, R. M. (1988) Effective continuing education for professionals, San Francisco: Jossey-Bass.
  12. Cervero, R. M. (1989) «Continuing education for the professions», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 513-524.
  13. Cervero, R. M. (2001) «Continuing professional education in transition, 1981-2000», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n1/2, Jan.-Apr. 2001. σελ: 16-30.
  14. Clyne, P. (1993) «Education and creative participation of older adults in society: The CDCC»s project «Adult education and social change»» DECSA30.93, Strasbourg: Council of Europe. σελ: 2-11.
  15. Council Decision of 6 December 1994, «LEONARDO establishing an action programme for the implementation of a European Community Vocational Training Policy (94/819/EC)», στο Official Journal of the European Communities, No L 340/8, 29.12.94.
  16. Courtenay, C. B. (1989) «Education for older adults», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 525-535.
  17. Courtney, S. (1981) «The factors affecting participation in adult education: An analysis of some literature», στο Studies in Adult Education V13, n2. σελ: 98-111.
  18. Courtney, S. (1989) «Definining adult and continuing education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 15-25.
  19. Crowther, J. (2000) «Participation in adult and community education: A discourse of diminishing returns», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n6, Nov.-Dec. 2000. σελ: 479-492.
  20. Dominice P. F. (1990) “Composing Education Biographies: Group reflection through life histories”, στο J. Mezirow (ed.) Fostering critical reflection in adulthood: A guide to transformative and emancipatory learning, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 194-214.
  21. Duke, C. (1994) «Adult and continuing higher education», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 89-94.
  22. Dusek, J. B. Flaherty, J. F. (1981) The development of the self-concept during the adolescent years, Monographs of the Society for Research in Child Development, 4, serial no. 191.
  23. Edwards, R. Clarke, J. Harrison, R. Reeve, F. (2002) «Is there madness in the method? Representations of research in lifelong learning», στο Adult Education Quarterly, V52, n2, Feb. 2002. σελ: 128-139.
  24. Edwards, R. Miller, N. (2000) “Go your own way: lifelong learning and reflexive autobiographies in postmodernity”, στο International Journal of Lifelong Education, V19, n2, Mar.-Apr. 2000. σελ: 126-140.
  25. EURIDICE (2003), The Education System in Austria, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  26. EURIDICE (2003), The Education System in Belgium-Flemish Community, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  27. EURIDICE (2003), The Education System in Belgium-French Community, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  28. EURIDICE (2003), The Education System in Belgium-German Community, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  29. EURIDICE (2003), The Education System in Cyprus, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  30. EURIDICE (2003), The Education System in Czech Republic, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  31. EURIDICE (2003), The Education System in Denmark, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  32. EURIDICE (2003), The Education System in Estonia, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  33. EURIDICE (2003), The Education System in Finland, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  34. EURIDICE (2003), The Education System in France, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  35. EURIDICE (2003), The Education System in Germany, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  36. EURIDICE (2003), The Education System in Greece, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  37. EURIDICE (2003), The Education System in Hungary, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  38. EURIDICE (2003), The Education System in Ireland, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  39. EURIDICE (2003), The Education System in Italy, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  40. EURIDICE (2003), The Education System in Latvia, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  41. EURIDICE (2003), The Education System in Lithuania, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  42. EURIDICE (2003), The Education System in Luxembourg, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  43. EURIDICE (2003), The Education System in Malta, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  44. EURIDICE (2003), The Education System in Poland, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  45. EURIDICE (2003), The Education System in Portugal, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  46. EURIDICE (2003), The Education System in Slovakia, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  47. EURIDICE (2003), The Education System in Slovenia, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  48. EURIDICE (2003), The Education System in Spain, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  49. EURIDICE (2003), The Education System in Sweden, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  50. EURIDICE (2003), The Education System in the Netherlands, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  51. EURIDICE (2003), The Education System in United Kingdom-England & Wales, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  52. EURIDICE (2003), The Education System in United Kingdom-Northern Ireland, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  53. EURIDICE (2003), The Education System in United Kingdom-Scotland, EURIBASE: The Information Database on Education Systems in Europe.
  54. EURIDICE (2005), Austria, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  55. EURIDICE (2005), Belgium-Flemish Community, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  56. EURIDICE (2005), Belgium-French Community, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  57. EURIDICE (2005), Belgium-German Community, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  58. EURIDICE (2005), Cyprus, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  59. EURIDICE (2005), Czech Republic, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  60. EURIDICE (2005), Denmark, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  61. EURIDICE (2005), Estonia, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  62. EURIDICE (2005), Finland, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  63. EURIDICE (2005), France, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  64. EURIDICE (2005), Germany, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  65. EURIDICE (2005), Greece, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  66. EURIDICE (2005), Hungary, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  67. EURIDICE (2005), Ireland, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  68. EURIDICE (2005), Italy, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  69. EURIDICE (2005), Latvia, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  70. EURIDICE (2005), Lithuania, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  71. EURIDICE (2005), Luxembourg, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  72. EURIDICE (2005), Malta, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  73. EURIDICE (2005), Poland, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  74. EURIDICE (2005), Portugal, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  75. EURIDICE (2005), Slovakia, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  76. EURIDICE (2005), Slovenia, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  77. EURIDICE (2005), Spain, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  78. EURIDICE (2005), Sweden, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  79. EURIDICE (2005), the Netherlands, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  80. EURIDICE (2005), United Kingdom-England, Wales & Northern Ireland, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  81. EURIDICE (2005), United Kingdom-Scotland, EURIBASE: Summary Sheets on Education Systems in Europe.
  82. Europaische Kommission (2003) Implementierung von Strategien fur das lebenslange Lernen in Europa, Bericht zur Umsetzung der Ratsentschlie?ung von 2002, Antworten auf den Kommissionsfragebogen, OSTERREICH, Brussel: Europaische Kommission.
  83. Europaische Kommission (2003) Implementierung von Strategien fur das lebenslange Lernen in Europa, Bericht zur Umsetzung der Ratsentschlie?ung von 2002, Antworten auf den Kommissionsfragebogen, DEUTSCHLAND, Brussel: Europaische Kommission.
  84. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, HELLAS, Brussels: European Commission.
  85. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, BELGIUM-Flanders, Brussels: European Commission.
  86. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, BELGIUM-Wallonia, Brussels: European Commission.
  87. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, BELGIUM-German speaking community, Brussels: European Commission.
  88. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, France, Brussels: European Commission.
  89. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, PORTUGAL, Brussels: European Commission.
  90. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, SPAIN, Brussels: European Commission.
  91. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, ITALY, Brussels: European Commission.
  92. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, MALTA, Brussels: European Commission.
  93. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, CYPRUS, Brussels: European Commission.
  94. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, NETHERLANDS, Brussels: European Commission.
  95. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, LUXEMBOURG, Brussels: European Commission.
  96. Malan T. (2004) ‘‘Implementing the Bologna Process in France’’, στο European Journal of Education, 39 (3), 289-297.
  97. Pechar, H. Pellert, A. (2004) ‘‘Austrian Universities Under Pressure From Bologna’’, στο European Journal of Education, 39 (3), 217-230.
  98. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, UNITED KINGDOM, Brussels: European Commission.
  99. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, IRELAND, Brussels: European Commission.
  100. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, DENMARK, Brussels: European Commission.
  101. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, SWEDEN, Brussels: European Commission.
  102. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, FINLAND, Brussels: European Commission.
  103. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, POLAND, Brussels: European Commission.
  104. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, HUNGARY, Brussels: European Commission.
  105. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, SLOVAKIA, Brussels: European Commission.
  106. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, SLOVENIA, Brussels: European Commission.
  107. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, ESTONIA, Brussels: European Commission.
  108. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, LATVIA, Brussels: European Commission.
  109. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, LITHUANIA, Brussels: European Commission.
  110. European Commission (2003) Implementing Lifelong Learning Strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the 2002 Council resolution, Reply to the Commission questionnaire, CZECH REPUBLIC, Brussels: European Commission.
  111. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, HELLAS, Brussels: European Commission.
  112. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, cyprus, Brussels: European Commission.
  113. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, MALTA, Brussels: European Commission.
  114. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, ITALY, Brussels: European Commission.
  115. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, FRANCE, Brussels: European Commission.
  116. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, PORTUGAL, Brussels: European Commission.
  117. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, SPAIN, Brussels: European Commission.
  118. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, IRELAND, Brussels: European Commission.
  119. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, UNITED KINGDOM, Brussels: European Commission.
  120. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, BELGIUM, Brussels: European Commission.
  121. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, LUXEMBOURG, Brussels: European Commission.
  122. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, GERMANY, Brussels: European Commission.
  123. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, AUSTRIA, Brussels: European Commission.
  124. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, LATVIA, Brussels: European Commission.
  125. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, LITHUANIA, Brussels: European Commission.
  126. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, ESTONIA, Brussels: European Commission.
  127. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, FINLAND, Brussels: European Commission.
  128. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, SWEDEN, Brussels: European Commission.
  129. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, DENMARK, Brussels: European Commission.
  130. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, POLAND, Brussels: European Commission.
  131. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, HUNGARY, Brussels: European Commission.
  132. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, SLOVENIA, Brussels: European Commission.
  133. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, SLOVAKIA, Brussels: European Commission.
  134. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, CZECH REPUBLIC, Brussels: European Commission.
  135. European Commission (2005) Implementing the «Education and Training 2010» Work Programme: 2005 Progress Report, NETHERLANDS, Brussels: European Commission.
  136. European Communities, (1992) Leonardo da Vinci: A new vocational training policy for the Union/Summary, Brussels: European Communities.
  137. Evans, N. (1985) Post-education society: Recognising adults as learners, London: Croom Helm. LC5256.G7 1985 [κεφάλαιο 1].
  138. Ewert, D. M. (1989) «Adult education and international development», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 84-98.
  139. Farnes, N. C. (1996) «New methods for life course analysis of lifelong education», στο International Journal of Lifelong Education, V15, n5, Sep.-Oct. 1996. σελ: 341-352.
  140. Featherstone, M. (1993) «Global and local cultures», στο J. Bird, B. Curtis, T. Putnam, G. Robertson, L. Tickner, (eds.) Mapping the Futures: Local Cultures, Global Change, London: Routledge. σελ: 170-187.
  141. Ferster, C. Skinner, B. F. (1957) Schedules of reinforcement, New York: Appleton­ Century-Crofts.
  142. Festinger, L. (1957) A theory of cognitive dissonance, Stanford, Cal.: Stanford University Press.
  143. Field, J. (2001) «Lifelong education», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n1/2, Jan.-Apr. 2001. σελ: 3-15.
  144. Flavell, J. (1963) The Development Psychology of Jean Piaget, New York, Van Nostrand Reinhold Co.
  145. Foley, G. (2001) «Radical adult education and learning», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n1/2, Jan.-Apr. 2001. σελ: 71-88.
  146. Foss-Fridlizius, R. Askling, B. (2001) “Lifelong learning in Swedish Universities: a familiar policy with new meanings”, στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 255-263.
  147. Freire, P. (1970) Pedagogy of the Oppressed, New York: Herder & Herder.
  148. Freire, P. (1973) “Education and Conscientizacāo”, στο M. Tight (ed.) (1983) Adult Learning and Education, London: Routledge/OUP. σελ: 279-292. (LC5215.E38 1983)
  149. Freire, P. (1977) Πολιτιστική δράση για την κατάκτηση της ελευθερίας, (μετάφραση Σ. Τσάμης), Αθήνα: Καστανιώτης.(LC2605.F716 1977)
  150. Frost, N. (2001) “Professionalism, Change and the Politics lifelong Learning”, στο Studies in Continuing Education, V23, n1. σελ: 5-17.
  151. Further Education Curriculum Review and Development Unit (1979) Active learning: A guide to current practice in experiential and participatory learning, London: Further Education Curriculum Review and Development Unit.
  152. Gagne, R. (1968) “Contributions of learning to human development”, στο Psychological Review, n75. σελ: 177-91.
  153. Gagne, R. M. (1977) The condition of learning, New York: Holt, Reinhart & Winston.
  154. Gagne, R.(1975) Essentials of Learning for Instruction, Hinsdale: Bryden Press.
  155. Galbraith, M. & B. Zelenak K. (1989) The education of Adult and Continuing Education Practitioners.
  156. Garratt, D. (1998) ««Regime of truth» as a serendipitous event: An essay concerning the relationship between research data and the generation of ideas», στο British Educational Research Journal, V24, n2, 1998. σελ: 217-235.
  157. Garrison, D. R. (1989) «Distance education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 221-232.
  158. Garry, A., Cowan, J. (1986) Learning from experience: A tutor»s guide to the use of small groups in continuing and professional development, London: Further Education Unit.
  159. Gerson, K. (1985) Hard Choices: How women decide about work, career and motherhood, Berkeley: University of California Press.
  160. Glendenning, F. (2001) «Education for older adults», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n1/2, Jan.-Apr. 2001. σελ: 63-70.
  161. Gooderham, P. (1987) «Reference group theory and adult education», στο Adult Education Quarterly, V37, n3. σελ: 140-151.
  162. Gorard, S. Rees, G. Fevre, R. (1999) «Patterns of participation in lifelong learning: Do families make a difference?» in British Educational Research Journal, V25, n4, 1999. pp: 517-532.
  163. Gorard, S. Rees, G. Fevre, R. (1999) «Patterns of participation in lifelong learning: Do families make a difference?», στο British Educational Research Journal, V25, n4, 1999. σελ: 517-532.
  164. Gorard, S. Rees, G. Fevre, R. Welland, T. (2001) «Lifelong learning trajectories: some voices of those «in transit»», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n3, May-Jun.2001. σελ: 169-187.
  165. Gordon, W. Sork, T. J. (2001) “Ethical issues and codes of ethics: views of adult education practitioners in Canada and the United States”, στο Adult Education Quarterly, V51, n3, May 2001. σελ: 202-218.
  166. Gould, S. J. (1977) Ever since Darwin, New York: Norton.
  167. Gould, S. J. (1979) Transformations, New York: Simon and Schuster.
  168. Grace, A. P. (2000) “Canadian and US adult learning (1945-1970) and the cultural politics and place of lifelong learning”, στο International Journal of Lifelong Education, V19, n2, Mar.-Apr. 2000. σελ: 141-158.
  169. Grey, D. E. (1999) «The Internet in lifelong learning: liberation or alienation?», στο International Journal of Lifelong Education, V18 n2, Mar-Apr.1999. σελ: 119-126.
  170. Griffin, C. (1983) Curriculum Theory in Adult and Continuing Education, Beckenham: Croom Helm.
  171. Griffin, C. (1999) «Lifelong learning and social democracy», στο International Journal of Lifelong Education, V18, n5, Sep.-Oct. 1999. σελ: 329-342.
  172. Griffin, V., Boud, D. (eds.) (1987) Appreciating adults learning: From the learner»s perspective, London: Kogan Page.
  173. Grint, K. (1991) The sociology of work: An introduction, Cambridge: Blackwell.
  174. Grumet, M. McCoy K. (2000) «Feminism and education», στο B. Moon, M. Ben-Peretz, S. Brown, (eds.) Routledge International Companion to Education, London: Routledge. σελ: 426-440.
  175. Gustavsson, B. (2002) «What do we mean by lifelong learning and knowledge?», στο International Journal of Lifelong Education, V21, n1, Jan.-Feb. 2002. σελ: 13-23.
  176. Hamilton, E. Cunnigham, P. M. (1989) «Community-based adult education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 439-450.
  177. Harris, W. J. A. (1980) «Comparative perspective in adult education», στο W. J. A. Harris, Comparative adult education: practice, purpose & theory, London: Longman. σελ: 1-14.
  178. Harrison, R. (2000) Learner managed learning: managing to learn or learning to manage? στο International Journal of Lifelong Education, V19, n4, Jul.-Aug. 2000. σελ: 312-321.
  179. Hartree, A. (1984) «Malcolm Knowles»s Theory of Andragogy: A Critique» στο International Journal of Lifelong Education, 1984, 3 (3), 203-210.
  180. Havighurst, R. (1952) Developmental tasks and education, New York: Longmans, Green & Co.
  181. Havinghurst, R. J. (1972) Developmental Tasks and Education, New York: McKay.
  182. Haydon, G. (1999) «Consensus, criticism and change», στο Journal of Philosophy of Education, V33, n3, 1999. σελ: 123-132.
  183. Heaney, T. W. (1981) Action, Freedom, and Liberatory Education στο L. Suransky and U. Suransky (eds.), Paulo Freire in Ann Arbor. Vol. 2. Ann Arbor: School of Education, University of Michigan.
  184. Hebb, D. O. (1949) Organization of behavior, New York: Wiley.
  185. Hedoux, J. (1981) «Les Non-Publics de la Formation Collective», in Education Permanente, n61, Dec. 1981. pp: 89-105.
  186. Hellyer, M. R. Schulman B. (1989) «Workers» education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 568-581.
  187. Henkel, M. (2001) «The UK: the home of the Lifelong Learning University?» στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 277-289.
  188. Hobson, P. Welbourne L. (1998) «Adult development and transformative learning», στο International Journal of Lifelong Education, V17 n2, Mar-Apr.1998. σελ: 72-86.
  189. Hodkinson, P. (1998) «The origins of a theory of career decision-making: A case study of hermeneutical research», στο British Educational Research Journal, V24, n5, 1998. σελ: 557-572.
  190. Holmstrom, E. I. (1973), “Older Freshmen: Do They Differ from Typical Undergraduates?”, ACE Research Reports, 1973, 8
  191. Holst, J. D. (1999) «The affinities of Lenin and Gramsci: Implications for radical adult education theory and practice», στο International Journal of Lifelong Education, V18, n5, Sep.-Oct. 1999. σελ: 407-421.
  192. Hormuth, S, 1986, The Ecology of Self: Relocation and Self-Concept Change, Cambridge, Cambridge University Press.
  193. Hostler, J. (1982) «The Art of Teaching Adults» στο Studies in Adult Education, 1982, 14, 42-49.
  194. Houle, C. O. (1961) The Inquiring Mind, Madison: University of Wisconsin Press.
  195. Howe, M. J. A. (1977) Adult Learning: Psychological research and applications, London: Croom Helm.
  196. Hunt, J. McV. (1961) Intelligence and experience, New York: Ronald Press.
  197. Ilsley, P. J. (1989) «The voluntary sector and adult education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 99-111.
  198. Imel, S. (1989) «The field»s literature and information sources», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 134-146.
  199. Imel, S. (1994) «Adult education: Information sources», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 139-142.
  200. Jallade, J-P. (2001) “From Continuing Education to Lifelong Learning in French Universities” στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 291-303.
  201. Jallade, J-P. Mora, J-G. (2001) “Lifelong Learning: international injunctions and University practices” στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 361-377.
  202. Jansen, T. Wildermeersch, D. (1996) «Adult education and critical identity development: from a deficiency orientation towards a competency orientation» στο International Journal of Lifelong Education, V15 n5, Sep-Oct.1996. σελ: 325-340.
  203. Jarvinen, A. (2001) VET Under Review in Finland: the impact of VET in secondary education in European Journal of Education, V36 N1, 2001. σελ: 55-65.
  204. Jarvis, P. (1983) Adult and Continuing Education: Theory and Practice, London: Croom Helm. (LC5215.J37 1988)
  205. Jarvis, P. (1985) The sociology of adult and continuing education. London: Routledge.
  206. Jarvis, P. (1987) Adult Learning in the Social Context, London: Croom Helm.
  207. Johnson, I. (2002) «The application of Buddhist principles to lifelong learning», στο International Journal of Lifelong Education, V21, n2, Mar.-Apr. 2002. σελ: 99-114.
  208. Johnston, R. (1999) “Adult learning for citizenship: towards a reconstruction of the social purpose tradition” in International Journal of Lifelong Education, V18, n3, May.-Jun.1999. σελ: 175-190.
  209. Johnston, R. (2001) «Challenges in human resource development practitioner preparation», στο Studies in Continuing Education, V23, n1, 2001. σελ: 37-53.
  210. Johnstone, J. W. Rivera, R. J. (1965), Volunteers for Learning, Chicago: Aldine
  211. Jonathan, R. (1997) «Freedom and the individual», στο Journal of Philosophy of Education, V31, n1, 1997. σελ: 109-141.
  212. Jonathan, R. (1997) «Liberalism and education», στο Journal of Philosophy of Education, V31, n1, 1997. σελ: 181-220.
  213. Jonathan, R. (1997) «Re-ordering society: Re-forming education», στο Journal of Philosophy of Education, V31, n1, 1997. σελ: 13-29.
  214. Jonathan, R. (1997) «Rights and choices: Illusory freedoms», στο Journal of Philosophy of Education, V31, n1, 1997. σελ: 83-107.
  215. Jung (1923) Theory of Psychological Types (vol. 6 in Collected Works, trans. R. F. C. Hull, 1977), Princeton, N.J., Princeton University Press.
  216. Kalyuga, S. Chandler, P. Sweller, J. (2001) Learner experience and efficiency of instructional guidance στο Educational Psychology, V21, n1, 2001. σελ: 5-23.
  217. Kaufmann, J. (2000) «Reading counter-hegemonic practices through a postmodern lens», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n5, Sep.-Oct. 2000. σελ: 430-447.
  218. Keane, R. (1987) The Doubting Journey: A Learning Process of Self Transfor­mation στο D. Boud and V. Griffin (eds.) Appreciating Adults Learning: From the Learners Perspective, Toronto: Ontario Institute for Studies in Education.
  219. Kelly, G. (1955) The Psychology of Personal Constructs (vols I and II), New York, W. W. Norton.
  220. Kember, D. Kwan, K-P. Ledesma, J. (2001) “Conceptions of good teaching and how they influence the way adults and school leavers are taught” στο International Journal of Lifelong Education, V20, n3, Sep.-Oct.2001. σελ: 393-404.
  221. Kempner, K. (1998) «Post-modernizing education on the periphery and in the core», στο International Review of Education, V44, n5/6, 1998. σελ: 441-460.
  222. Kenny, M. Ralph, S. Brown, M. (2000) «Lifelong learning, professional development and community work», στο Research in Post-Compulsory Education, V5, n1, 2000. σελ:
  223. Kenny, M. Ralph, S. Brown, M. (2000) «The importance of reflection in experiential learning with community and youth workers for the learning age», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n2, Mar.-Apr. 2000. σελ: 115-125.
  224. Kerlinger, F. (1973) Foundations of behavioral research: educational, psychological, and sociological inquiry, New York: Holt, Rienhart, & Winston.
  225. Kidd, J. R. (1978) How adults learn, Cambridge: Prentice Hall. LC5219.K5 1978 [σελίδες 195-209].
  226. Kilgore, D. W. (1999) «Understanding learning in social movements: A theory of collective learning», στο International Journal of Lifelong Education, V18, n3, May-Jun. 1999. σελ: 191-202.
  227. Kilgore, D. W. (2001) «A group learning intervention into how women learn empathy in prison» στο Adult Education Quarterly V51, n2, Feb. 2001. σελ: 146-164.
  228. Killeen, J. Turton, R. Diamond, W. Dosnon, O. Wach, M. (1999) «Education and the labour market: Subjective aspects of human capital investment», στο Journal of Educational Policy, V14, n2, 1999. σελ: 99-116.
  229. Kitchener, R. F. (1978) «Epigenesis: The role of biological models in developmental psy­chology» στο Human Development, 21, 1978, 141-60.
  230. Klugerman, P. B. (1989) «Developmentally disabled adult learners», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 599-609.
  231. Knights, B. (1993) Hearing Yourself Teach: Group Processes for Adult Educators, στο Studies in the Education of Adults. V25, n2. σελ: 185-198.
  232. Knowles, M. S. (1975) Self-Directed Learning, New York: Cambridge Books.
  233. Knowles, M. S. (1980) Andragogy: An emerging technology for αdult learning, στο Tight, M. (ed.) (1983) Adult Learning and Education, London: Routledge/OUP, (σελ: 53-70), (LC5215.E38 1983)
  234. Knowles, M. S. (1980) The modern practice of adult education: from pedagogy to andragogy, Englewood Cliffs: Cambridge Adult Education. (LC5215.K62 1980)
  235. Knowles, M. S. (1984) Andragogy in Action: Applying Modern Principles of Adult Learn­ing, San Francisco: Jossey-Bass.
  236. Kogan, M. (2001) «Lifelong learning and power relations and structure», στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 351-360.
  237. Kokosalakis, N. (2001) “Lifelong Learning in Greek Universities: policies, practices and prospects” στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 329-339.
  238. Kolb, D. A. (1984) Experiential Learning: Experience as the source learning and development, Englewood Cliffs, Prentice Hall.
  239. Kolb, D. A. (1993) «The process of Experiential Learning», στο Thorpe, M., Edwards, R., Hanson, A. (eds.) (1993) Culture and Processes of Adult Learning, Milton Keynes, Open University Press, σελ: 138-156.
  240. Korner, H. (1989) «UNESCO recommendations», στο C. J. Titmus, (ed.) Lifelong education for adults: An international handbook, Oxford: Pergamon Press. σελ: 39-41.
  241. Kumashiro, K. K. (2000) «Toward a theory of anti-oppressive education», στο Review of Educational Research V70, n1, Spring 2000. σελ: 25-53.
  242. Kutner, M. A. (1994) «Adult and nonformal education: Statistics», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 94-103.
  243. Labouvie-Vief, G. (1984) «Logic and Self Regulation from Youth to Maturity: A Model», στο M. L. Commons, F. A. Richards, and C. Armon (eds.) Beyond Formal Operations: Late Adolescent and Adult Cognitive Development, New York: Praeger.
  244. Larsson, S. (2001) «Seven aspects of democracy as related to study circles» στο International Journal of Lifelong Education, V20, n3, May-Jun. 2001. σελ: 199-217.
  245. Lauzon, A. (1998) «Adult education and the human journey: An evolutionary perspective», στο International Journal of Lifelong Education, V17, n2, Mar.-Apr. 1998. σελ: 131-145.
  246. Lawson, K. H. (1979) Philosophical Concepts and Values in Adult Education. Milton Keynes: The Οpen University Press.
  247. Lawson, K. H. (2000) «The semantics of «truth»: A counter-argument to some postmodern theories», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. σελ: 82-92.
  248. Lee, D. McCool, J. Napieralski, L. (2000) Assessing adult learning preferences using the analytic hierarchy process στο International Journal of Lifelong Education, V19, n6, Nov.-Dec. 2000. σελ: 548-560.
  249. Leicester, M. (2000) «Post-postmodernism and continuing education», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. σελ: 73-81.
  250. Leicester, M. (2001) «Two decades of feminist thought – and beyond», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n1/2, Jan.-Apr. 2001. σελ: 55-62.
  251. Leirman, W. (1996) «Euro-Delphi: A comparative study on the future of adult education in 14 countries between 1993-1995», στο International Journal of Lifelong Education, V15, n2, Mar.-Apr. 1996. σελ: 125-138.
  252. Lenz, E. (1982) The Art of Teaching Adults. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  253. Lerner, R. M. Villaruel, F. A.. (1994) «Adolescence», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 83-89.
  254. Lewis, L. H. (1989) New Educational Technologies for the Future στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 613-627.
  255. Lischka, I. Kehm. B. (2001) Lifelong Learning in German Universities στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 305-316.
  256. Little, A. W. (2003) “Motivating Learning and the Development of Human Capital” in Compare, V33, n4, Dec. 2003. pp: 437-452.
  257. Long, H. B. & Associates (1988) Self-Directed Learning: Application and Theory, Athens: Department of Adult Education, University of Georgia.
  258. Long, H. B. (1983) Adult learning, Research and Practice, Cambridge, The Adult Education Company.
  259. Long, H. B. (1993), Adult learning, Cambridge, The Adult Education Company
  260. Longworth, N. Davies, W. K. (1996) «Determining learning: What in the world is happening?», στο N. Longworth, W. K. Davies Lifelong Learning, London: Kogan Page. σελ: 21-37.
  261. Longworth, N. Davies, W. K. (1996) «Into the learning century», στο N. Longworth, W. K. Davies Lifelong Learning, London: Kogan Page. σελ: 1-5.
  262. Longworth, N. Davies, W. K. (1996) «Returning to learning: The dawn of understanding», στο N. Longworth, W. K. Davies Lifelong Learning, London: Kogan Page. σελ: 7-20.
  263. Lopes, H. (2000) «Training methodologies for adults with low achievements and educational qualifications», στο Research in Post-Compulsory Education, V5, n3, 2000. σελ:
  264. Lorenz, K. (1965) Evolution and modification of behavior, Chicago: University of Chicago Press.
  265. Lorenz, K. Z. (1958) «The evolution of behavior» στο Scientific American, 199, 1958, 67-78.
  266. Lovell, R. B. (1987) Adult learning, London: Croom Helm.
  267. Lowe, J. (1975) Education of Adults in a World Perspective, Paris: UNESCO.
  268. Mallinson, V. (1975) An introduction to The Study of Comparative Education, London: Heineman.
  269. Manninen, J. (2004) «Motivation of lower qualified workers for lifelong learning: Theoretical background», Paper presented in the 4th ESREA European Research Conference, ESREA/University of Wroclaw: Conference Proceedings. σελ:
  270. Marsick, J. V. Smedley, R. R. (1989) «Health education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 502-512.
  271. Martin, J., Roberts, C. (1984) Women and Employment: A lifetime perspective, London: HMSO.
  272. Martin, L. G. (1994) «Adult secondary education», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 181-184.
  273. Martin, L. G. Fisher J. C. (1989) «Adult secondary education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 478-489.
  274. Maslow, A. H. (1968) Toward a Psychology of Being, New York: D. Van Nostrand.
  275. Mayo, P. (1993) «When does it work? Freire»s pedagogy in context», στο Studies in the Education of Adults, V25, n1, Apr. 1993. σελ: 11-30.
  276. McGill, I., Beaty, L. (1992) Action Learning: A practitioner»s guide, London: Kogan Page.
  277. McGivney, V. (1993) «Participation and non-participation: A review of the literature», στο R. Edwards, S. Sieminski, D. Zeldin (eds.) Adult learners, education and training, London: Routledge/OUP. σελ: 11-30.
  278. McGivney, V. (1993) «Participation and non-participation: A review of the literature», στο R. Edwards, S. Sieminski, D. Zeldin (eds.) Adult learners, education and training, London: Routledge/OUP. σελ: 11-30.
  279. McGivney, V. (1993) «Participation and non-participation: A review of the literature», στο R. Edwards, S. Sieminski, D. Zeldin (eds.) Adult learners, education and training, London: Routledge/OUP. σελ: 11-30.
  280. Melamed, L. (1989) Experiential Learning for adults στο C. Titmus (ed.) (1989) Lifelong Education for Adults: An International Handbook, Oxford, Pergamon (σελ: 193-195),
  281. Merriam, S. B. Heuer, B. (1996) «Meaning-making, adult learning and development: A model with implications for practice», στο International Journal of Lifelong Education, V15, n3, May-Jun. 1996. σελ: 243-255.
  282. Meyers, C. (1986) Teaching Students to Think Critically, San Francisco: Jossey-Bass.
  283. Mezirow, J. (1977) «Perspective Transformation» στο Studies in Adult Education, 1977, 9 (2), 153-164.
  284. Mezirow, J. (1981) A Critical Theory of Adult Learning and Education, στο Tight, M. (ed.) (1990) Adult Learning and Education, London: Routledge/OUP, σελ: 124-138. (LC5215.E38 1983)
  285. Mezirow, J. (1990) «How crtitical reflection triggers transformative learning», στο J. Mezirow (ed.) Fostering critical reflection in adulthood: A guide to transformative and emancipatory learning, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 1-20.
  286. Michelson, E. (1996) «Usual suspects: experience, reflection and the (en)gendering of knowledge» στο International Journal of Lifelong Education, V15, n6, Nov.-Dec.1996. σελ: 438-454.
  287. Miettinen, R. (2000) «The concept of experiential learning and John Dewey»s theory of reflective thought and action», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. σελ: 54-72.
  288. Milburn, F. (1996) «Migrants and minorities in Europe: Implications for adult education and training policy», στο International Journal of Lifelong Education, V15, n3, May-Jun. 1996. σελ: 167-176.
  289. Miller, H. L. (1967) Participation of Adults in Education: A Force-Field Analysis, Boston: Center for the Study of Liberal Education for Adults/Boston University.
  290. Miller, N. (1944) Experimental studies in conflict στο J. M. Hunt (ed.) Personality and the behavior disorders, New York: Ronald Press, pp. 43l-65.
  291. Miller, N. (1971) «Liberalization of basic S-R concepts: extensions to conflict behavior, motivation and social learning» στο N. Miller (ed.) N. E. Miller: selected papers, Chicago: Aldine & Atherton, p. 314.
  292. Mocker, D. W. Spear, G. E. (1982) «Lifelong learning, formal, nonformal, informal and self-directed» Kansas City: University of Missouri/Centre for Resource Development in Adult Education. σελ: 3-40.
  293. Money, J. Ehrhardt, A. A. (1973) Man and woman, boy and girl, Baltimore and London: Johns Hopkins Press.
  294. Mora, J-G. (2001) “Lifelong Learning policies in Spanish Universities” στο European Journal of Education, V36, n3, 2001. σελ: 317-327.
  295. More, W. S. (1974) Emotions and adult learning, Farnborough: Saxon House.
  296. Morstain, B. R. Smart, J. C. (1974) “Reasons for Participation in Adult Education Courses: A Multivariate Analysis of Group Differences”, in Adult Education, V24, n2. pp: 83-98.
  297. Morstain, B. R. Smart, J. C. “Reasons for Participation in Adult Education Courses: A Multivariate Analysis Of Group Differences”, Adult Education, 24, 83-98
  298. Murphy, J. (1993) A degree of waste: The economic benefits of educational expansion, on Oxford Review of Education 19, 1, σελ: 9-31.
  299. Murphy, M. (2001) «The politics of adult education: State, economy and civil society», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n5, Sep.-Oct. 2001. σελ: 345-360.
  300. Neugarten, B. L. (1968) “Adult personality: Toward a psychology of the life cycle”, στο B. L. Neugarten (ed.) Middle age and aging, Chicago: University of Chicago Press.
  301. Nicoll, K. Edwards, R. (2000) «Reading policy texts: Lifelong learning as metaphor», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n5, Sep.-Oct. 2000. σελ: 459-469.
  302. Noble, P. (1983) Formation of Freirean Facilitators, Chicago: Latino Institute.
  303. Nolfi, G. J. Nelson, V. I. (1973), Strengthening the Alternative Postsecondary Education System: Continuing and Parttime Study in Massachusetts. V. 1: Summary Report and Recommendations, Cambridge: Mass.: University Consultants
  304. Nottingham Andragogy Group (1983) Toward a Developmental Theory of Andragogy, Nottingham, England: Department of Adult Education, University of Nottingham.
  305. O'Donnell M. (1992) «Education: Ideology and policy», στο M. O'Donnell, A new introduction to sociology, 3d edition, Surrey: Nelson. σελ: 75-111.
  306. O'Donnell M. (1992) «Social change: Development and underdevelopment», στο M. O'Donnell, A new introduction to sociology, 3d edition, Surrey: Nelson. σελ: 466-494.
  307. O'Donnell M. (1992) «Work, unemployment and non-work», στο M. O'Donnell, A new introduction to sociology, 3d edition, Surrey: Nelson. σελ: 236-268.
  308. OECD (2002) «Participation in Continuing Education and Training in the adult population», στο OECD Indicators: Education at a glance, Paris: OECD. σελ: 246-251.
  309. OECD (2005), The Role of National Qualifications Systems in Promoting Lifelong Learning in Portugal, Paris: OECD/Ministerio da Educacao.
  310. Ohliger, J. (1989) Alternative Images of the future in Adult Education στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 628-639.
  311. Overwien, B. (2000) «Informal learning and the role of social movements», στο International Review of Education, V46, n6, 2000. σελ: 621-640.
  312. Papastephanou, M. (1999) «Discourse theory and its implication for philosophy of education», στο Journal of Philosophy of Education, V33, n3, 1999. σελ: 419-434.
  313. Parsons, S. (1993) «Feminist challenges in curriculum design», in Μ. Thorpe, Ρ. Edwards, Α. Hanson (eds.) Culture and Processes of Adult Learning, Milton Keynes: Open University Press. σελ: 30-38.
  314. Pates, A., Good, M. (1979) Second Chances for Adults: Your Guide to all kinds of education and training opportunities 1975-80, London, Macmillan.
  315. Paul, R. (1994) Experiential and Open Learning for Adults, στο T. Husen, N. Postlethwaite (eds.) (1994) The International Encyclopedia of Education, Vol. 1, Oxford, Pergamon Press (σελ: 2183-2186),
  316. Peers, R. (1958) Adult Education: A Comparative Study, London: Routledge & Kegan Paul.
  317. Perry, W. G. Jr. (1970) Forms of Intellectual and Ethical Development in the College Years, New York: Holt, Reinhart & Winston.
  318. Piaget, J. (1950) Introduction to genetic epistemology, Paris: University Presses.
  319. Piaget, J. (1950) The Psychology of intelligence, New York: Harcourt, Brace, & Co.
  320. Piaget, J. (1970) Genetic Epistemology, New York, Columbia University Press.
  321. Poggeler, F. (1994) History of Adult Education, στο Husen, T., Postlethwaite, T. N. (eds.) (1994) The International Encyclopedia of Education, Volume Ι, Oxford, Pergamon Press. σελ: 135-139. ή Poggeler, F. (1996) History of Adult Education, στο Tuijnman, A. C. (ed.) (1996) International Encyclopedia of Adult Education and Training, Paris, OECD/Pergamon Press. σελ: 135-139.
  322. Polder, K-J. (2001) Decentralization and adult education: a case study of the Netherlands στο International Journal of Lifelong Education, V20 n3, May-Jun.2001. σελ: 237-252.
  323. Przeworski, A. Teune, H. (1970) The logic of comparative social inquiry, New York: Wiley.
  324. Puk, T. (1996) «Applications of a meta-model of educational processes as it applies to lifelong teaching and learning», στο International Journal of Lifelong Education, V.15, No 1, σελ: 41-49.
  325. Rachal, J. R. (1989) «The social context of adult and continuing education», στο in S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 3-14.
  326. Ragin, C. C. (1989) The Comparative Method: Moving Beyond Qualitative and Quantitative Strategies, Los Angeles, University of California Press.
  327. Ravenscroft, A. (2001) Designing e-learning interactions in the 21st century: revisiting and rethinking the role of the theory στο European Journal of Education V36, n2, 2001. σελ: 133-156.
  328. Revans, R. (1983) Action Learning and the Inner City, στο Μ. Tight (ed.) (1990) Adult Learning and Education, London: Routledge/OUP. σελ: 270-278. (LC5215.E38 1983),
  329. Rhodes, C. Doggart, L. (2000) «Learning at a distance in Higher Education: an evaluation of a CD-ROM-based distance learning project with the Royal Air Force», στο Research in Post-Compulsory Education, V5, n2, 2000. σελ:
  330. Riegel, K. (1976) «The dialectics of human development» στο American Psychologist, 10, 689­ 701.
  331. Riegel, K. (1979) «The dialectics of time» στο N. Datan, H. W. Reese (eds.), Life span developmental psychology: dialectical perspectives on experimental research, New York: Academic Press, pp. 4-46.
  332. Robinson, J. Groombridge, B. (1989) «Media support in adult education», στο C. J. Titmus, (ed.) Lifelong education for adults: An international handbook, Oxford: Pergamon Press. σελ: 244-247.
  333. Roelfs, P. J. (1975), “Teaching and Counseling Older College Students”, Findings, 2
  334. Rogers, A. (1986) Teaching adults, Milton Keynes: Open University Press. LC5215.R58 1986.
  335. Rogers, A. (1986), Teaching adults, Open University Press
  336. Rogers, A. (1999) Η Εκπαίδευση Ενηλίκων, (μτφ. Παπαδοπούλου, Μ., Τόμπρου, Μ.), Αθήνα, Μεταίχμιο.
  337. Rogers, C. R. (1969) Freedom to learn, Charles, Columbus/Ohio: E. Merrill Publishing Co.
  338. Rogers, C. R. (1970) The process of the encounter group, στο Tight, M. (ed.) (1990) Adult Learning and Education, London: Routledge/OUP, σελ: 203-211. (LC5215.E38 1983)
  339. Rogers, J. (1989) Adults Learning, Milton Keynes: Open University Press. LC5215.R6 1989.
  340. Rose, A. D. (1989) «Nontraditional education and the assessment of prior learning», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 211-220.
  341. Rowan, J, (1981) «A Dialectical Paradigm for Research», στο P. Reason, J. Rowan, (eds.) Human Inquiry: A Sourcebook of New Paradigm Research, Chichester: John Wiley & Sons.
  342. Rubenson, K. (1977) «Participation in recurrent education: A research review”, paper presented at meeting of National Delegates on Developments in Recurrent Education, Paris: OECD.
  343. Rubenson, K. (1977) «Participation in recurrent education: A research review”, paper presented at meeting of National Delegates on Developments in Recurrent Education, Paris: OECD.
  344. Rubenson, K. (1979) “Recruitment to adult education in the Nordic Countries – Research and outstanding activities”, στο Reports on Education and Psychology, n3, Stockholm Institute of Education: Department of Educational Research.
  345. Rubenson, K. (1989) «The sociology of adult education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 51-69.
  346. Rubenson, K. (1994) «Adult education: Disciplinary orientations», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 120-127.
  347. Rubery, J. (1992) Economics of Equal Value, Manchester, EOC.
  348. Rumble G. (2001) «Re-inventing distance education, 1971-2000», στο International Journal of Lifelong Education, V20, n1/2, Jan.-Apr. 2001. σελ: 31-43.
  349. Sachs, P. (2001) “A path model for adult learner feedback” στο Educational Psychology, V21, n3, 2001. σελ: 267-275.
  350. Sadownik, D. (2004) «Reasons for taking up studying by senior citizens in comparison with the phenomenon of the aging European society», Paper presented in the 4th ESREA European Research Conference, ESREA/University of Wroclaw: Conference Proceedings. σελ: 177-180.
  351. Salkind, N. (1990) Θεωρίες της Ανθρώπινης Ανάπτυξης (μετάφραση Δ. Μαρκουλής), Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη.
  352. Schauffele, S. Bapriste, I. (2000) “Appealing to the soul: Towards a Judeo-Christian theory of learning” στο International Journal of Lifelong Education, V19, n5, Sep.-Oct. 2000. σελ: 448-458.
  353. Schemel B. (1996) «The inquiry: Fostering adult education for individual and social change», στο International Journal of Lifelong Education, V15, n3, May-Jun. 1996. σελ: 177-191.
  354. Schuller, T. (1992) «Towards a learning society», στο Adults Learning, V4, n2, Oct. 1992. σελ: 53-54.
  355. Scott, D. W, Ruddock, R. (1989) Education and Experience: Contemporary Developments and Critical Perspectives, University of Manchester, The Centre for Adult and Higher Education.
  356. Sell, G. R. (1978) A Handbook of Terminology for Classifying and Describing the Leaning Activities of Adults, Denver, NCHEMS.
  357. Shakleton, R. (1992) Training too much? A sceptical look at the economics of skill provision in the UK, London, IEA.
  358. Shar, I. (1987) Critical Teaching and Everyday Life, (2nd ed.) Chicago: University of Chicago Press.
  359. Sheehy, G. (1976) Passages. New York: Bantam.
  360. Sheffield, S. B. (1964) The Orientations of the Adult Continuing Learner, Chicago: Centre for the study of Liberal Education for Adults.
  361. Shor, I. Freire, P. (1987) A Pedagogy for Liberation, South Hadley, Mass.: Bergin and Garvey.
  362. Skinner, B. F. (1938) The behavior of organisms: an experimental analysis, New York: Appleton-Century-Crofts.
  363. Skinner, B. F. (1976) Particulars of my life, New York: Knopf.
  364. Smith, R. M. (1982) Learning How to Learn: Applied Theory for Adults, New York: Cambridge Books.
  365. Smith, R. M. (ed.) (1983) Helping Adults Learn How to Learn: New Directions for Continuing Education, San Francisco: Jossey-Bass.
  366. Smith, R. Wexler, P. (1995) (eds.) After post modernism: education, politics and identity, London: Falmer Press.
  367. Sobel, I. (1982) «The Human Capital Revolution in Economic Development», in P. Altbach, R. Arnove and G. Kelly (eds) Comparative Education, New York, Macmillan
  368. Sork, T. J. Caffarella, R. S. (1989) “Planning programmes for adults”, στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 233-245.
  369. Sosdian, C. P. Sharp, L. M. (1978), The External Degree as a Credential: Graduates Experiences in Employment and Further Study, Washington, D. C.: National Institute of Education
  370. Sparks, B. (2002) «Epistemological and methodological considerations of doing cross cultural research in adult education», στο International Journal of Lifelong Education, V21, n2, Mar.-Apr. 2002. σελ: 113-129.
  371. Spear, G. (1988) «Beyond the Organizing Circumstances: A Search for Metho­dology for the Study of Self Directed Learning», στο H. B. Long (ed.) Self-Directed Learning: Application and Theory, Athens: Department of Adult Education, University of Georgia.
  372. Spear, G. E. Mocker, D. W. (1989) The future of adult education στο Merriam, S. B., Cunnighman, P. M., (eds.) (1989) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco, Jossey Bass. σελ: 640-649.
  373. Squires, G. (1987) The curriculum beyond school, London: Hodder & Stoughton. LC5215.S65 1987 [σελίδες 1-18].
  374. Squires, G. (1993) «Education for adults» in Thorpe, M.; Edwards, R.; Hanson, A. (eds) (1993) Culture and Processes of Adult Learning, Milton Keynes, Open University Press.
  375. Srinivasan, L. (1989) “Nonformal Education: Instruction”, στο Titmus, C. (ed.) Lifelong Education for Adults: An International Handbook, Oxford: Pergamon. σελ: 212-214.
  376. Staton, T. F. (1960) How to instruct successfully, New York: McGraw-Hill. LC5219.S86 1960 [σελίδες 26-28 & 43-54].
  377. Stephens, M. D. (1989) Teaching methods for adults στο Titmus, C. (ed.) Lifelong Education for Adults: An International Handbook, Oxford: Pergamon. σελ: 202-208.
  378. Stephens, M. D., Roderick, G. W. (1971) Teaching Techniques in Adult Education, Newton Abbot: David & Charles.
  379. Streumer, J. N. Van Der Klink M. R. Ven De Brink K. (1999) «The future of HRD», στο International Journal of Lifelong Education, V18 n4, Jul.-Aug. 1999. σελ: 259-274.
  380. Stubblefield, H. W., Keane, P. (1989) «The History of Adult Continuing Education», στο Merriam, S. B., Cunnighman, P. M., (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco, Jossey Bass. σελ: 26-36.
  381. Taylor, M. C. (1989) «Adult basic education», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 465-477.
  382. Terzis, N. P. (2001) Teacher education in the Balkan countries, Thessaloniki: Kyriakidis Bros.
  383. Tippelt, R. (1997) “Δια βίου Μάθηση: Κατευθυντήριες γραμμές για την εκπαιδευτική πολιτική και το μέλλον της εκπαίδευσης ενηλίκων”, στο Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 26/97, σσ: 249-272.
  384. Tippelt, R. (1999) «Συστήματα της Δια βίου Μάθησης και της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης» στα Πρακτικά του Θ» Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση: Διεθνής εμπειρία και ελληνική προοπτική, Βόλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 11-13 Νοε. 1999, Αθήνα: Ατραπός. σελ: 3-20.
  385. Tippelt, R. (2002) «The task of adult education», paper presented in Freiburg with comments on the 1997 UNESCO recommendations, Munchen, LMU.
  386. Tippelt, R. Panyr, S. (2004) “Learning careers of adults from different educational backgrounds, milieus and age groups” Paper presented in the 4th ESREA European Research Conference, ESREA/University of Wroclaw: Conference Proceedings. σελ: 199-208.
  387. Titmus, C. (1994) «Adult, Recurrent and Lifelong Education: Comparative studies», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 176-180.
  388. Torres, C. A. (1994) «Adult education for development», στο T. Husen, T. N. Postlethwaite, (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 127-135.
  389. Tough, A. (1968) Why Adults Learn: A Study of the Major Reasons for Beginning and Continuing a Learning Project, Monographs in Adult Education, n3. Toronto: OISE.
  390. Tough, A. (1968) Why Adults Learn: A Study of the Major Reasons for Beginning and Continuing a Learning Project, Monographs in Adult Education, n3. Toronto: OISE.
  391. Tough, A. (1968) Why Adults Learn: A study of the major reasons for beginning and continuing a learning project, Monographs in Adult Education, No. 3. Toronto: Ontario Institute for Studies in Education.
  392. Tough, A. (1968), Why Adults Learn: A study of the Major Reasons for Beginning and Continuing A Learning Project, Monographs in Adult Education, n. 3, Toronto: Ontario Institute for Studies in Education
  393. Tuijnman, A. (1994) «Adult Education: Overview», στο Husen, T., Postlethwaite, T. N. (eds.) International Encyclopedia of education (2nd ed.), V1, Oxford: Elsevier Science. σελ: 143-152.
  394. Uddman, R. (1989) Study circles in Sweden στο C. J. Titmus (ed.) Lifelong education for adults: an international handbook (1st ed.) Oxfrd: Pergamon. σελ: 242-244.
  395. UNESCO,(1976) Recommendation on the development of adult education, Recommendation adopted   at General Conference, Nairobi, Kenya, Oct-Nov., 1976, Paris, UNESCO.
  396. Van Tilburg, E. Moore, A. B. (1989) «Education for rural adults», στο S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. σελ: 537-549.
  397. Wain, K. (2000) «The learning society: Postmodern politics», στο International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. σελ: 36-53.
  398. Wapner, S. Werner, H. (eds.) (1957) Perceptual development, Worcester, Mass.: Clark University Press.
  399. Watson, G. Crossley, M. (2001) «The Strategic Management Process: an aid to organisational learning in further education?», στο Research in Post-Compulsory Education V6 n1, 2001. σελ:
  400. Wei?, M. (1997) «Αποτελεσματικότητα της χρήσης των οικονομικών πόρων και λετιουργία της αγοράς στην εκπαίδευση», στο Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τ26/97. σελ: 279-297.
  401. Zarifis, G. K. (2000) “Vocational Education and Training policy development for young adults in the European Union: A thematic analysis of the EU trend of convergence towards integration, drawn from the brief presentation of the VET policies adopted in three Member States”στο Research in Post-Compulsory Education, V1, n5, 2000. σελ: 91-114.
  402. Zarifis, G. K. (2003) “Post-school vocational training initiatives for young adults in Greece: The case of IEKs (Vocational Training Institutes)”, στο Research in Post-Compulsory Education, V8, n2. σελ: 153-178.
  403. Αρβανιτοπούλου, Σ. (1997) Εκπαίδευση Ενηλίκων, Νομοθεσία: Μέτρα του ΥΠ.Ε.Π.Θ στην Ελλάδα-Ιστορική Καταγραφή, αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία, Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής.
  404. Ζαρίφης, Γ. Κ. (2003) «Η σύνδεση του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας με τις βασικές αρχές της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και της Δια-Βίου Μάθησης: Θέτοντας τις βάσεις για παροχή κινήτρων και διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας σε όσους η τυπική σχολική εκπαίδευση απέτυχε να ανταποκριθεί”, στο Νέα Παιδεία, τεύχος 107. σελ: 65-84.
  405. Τριανταφυλλίδη-Παπαδημητρίου Μ. (1994) Η Εκπαίδευση των ενηλίκων ως μέσον ανάπτυξης των ανθρώπινων πόρων στην Ενωμένη Ευρώπη του 2000, Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης.

Ενότητες

Τάσεις, οργάνωση, προοπτικές και ο ρόλος των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Λέξεις Κλειδιά: Ευρώπη, Ευρωπαϊκή Ένωση, θεσμικά όργανα

Το θεσμικό πλαίσιο για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και οργάνωση των δομών και των φορέων που την παρέχουν.

 

Λέξεις Κλειδιά: Θεσμικό πλαίσιο, φορείς, δομές

Οργάνωση των δομών και των φορέων που την παρέχουν, τάσεις & προβλήματα.

 

Λέξεις Κλειδιά: Δομές και φορείς, τάσεις και προβλήματα, ευρωπαϊκές χώρες

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  3136
Αρ. Προβολών :  24045