Γραμματική του Εκφερόμενου Λόγου
Γραμμενίδης Συμεών
Αντικείμενο του μαθήματος αυτού είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών κατηγοριών της γαλλικής, όπως λειτουργούν στο επίπεδο του λόγου, σε αντιδιαστολή με τα κριτήρια της κλασικής γραμματικής.
Λιγότερα
Αντικείμενο του μαθήματος αυτού είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών κατηγοριών της γαλλικής, όπως λειτουργούν στο επίπεδο του λόγου, σε αντιδιαστολή με τα κριτήρια της κλασικής γραμματικής.
Αντικείμενο του μαθήματος αυτού είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών κατηγοριών της γαλλικής, όπως λειτουργούν στο επίπεδο του λόγου, σε αντιδιαστολή με τα κριτήρια της κλασικής γραμματικής.
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Συμεών Γραμμενίδης, Καθηγητής
Ο Συμεών Γραμμενίδης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο Θεωρία Μετάφρασης – Μεταφρασεολογία. Είναι διδάκτορας Θεωρητικής και Τυπικής Γλωσσολογίας [ειδίκευση Αντιπαραβολική Γλωσσολογία και Μετάφραση] του Πανεπιστημίου Paris VII – Denis Diderot. Έχει συγγράψει δύο βιβλία [1. La deixis dans le passage du grec vers le français, Ophrys, 2000, 2. Μεταφράζοντας τον κόσμο του Άλλου: Θεωρητικά αδιέξοδα – Λειτουργικές προοπτικές, Δίαυλος, 2009]. Ακόμη, έχει περισσότερες από 30 δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων.
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Βασιλική Φούφη
Περιεχόμενο μαθήματος
Στο μάθημα αυτό μελετώνται οι χρόνοι και οι εγκλίσεις της γαλλικής γραμματικής, καθώς και οι διαφορετικές αξίες που λαμβάνουν στον λόγο.
Κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, μελετώνται οι βασικές γραμματικές κατηγορίες της γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο του λόγου.
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών της γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο του λόγου.
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα.
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές του Β’ εξαμήνου σπουδών.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Νενοπούλου Α. (2006). Εκφώνηση, γλωσσικές διεργασίες και μετάφραση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
- Maingaineau D. (1994). L’énonciation en linguistique : embrayeurs, temps, discours rapporté, Hachette.
Βιβλιογραφία
Προτείνονται τα δύο παρακάτω συγγράμματα στα οποία μελετώνται βασικές έννοιες του μαθήματος:
- Νενοπούλου Α. (2006). Εκφώνηση, γλωσσικές διεργασίες και μετάφραση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
- Maingaineau D. (1994). L’énonciation en linguistique : embrayeurs, temps, discours rapporté, Hachette.
Διδάσκων: Συμεών Γραμμενίδης, Καθηγητής
Ο Συμεών Γραμμενίδης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο Θεωρία Μετάφρασης – Μεταφρασεολογία. Είναι διδάκτορας Θεωρητικής και Τυπικής Γλωσσολογίας [ειδίκευση Αντιπαραβολική Γλωσσολογία και Μετάφραση] του Πανεπιστημίου Paris VII – Denis Diderot. Έχει συγγράψει δύο βιβλία [1. La deixis dans le passage du grec vers le français, Ophrys, 2000, 2. Μεταφράζοντας τον κόσμο του Άλλου: Θεωρητικά αδιέξοδα – Λειτουργικές προοπτικές, Δίαυλος, 2009]. Ακόμη, έχει περισσότερες από 30 δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων.
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Βασιλική Φούφη
Στο μάθημα αυτό μελετώνται οι χρόνοι και οι εγκλίσεις της γαλλικής γραμματικής, καθώς και οι διαφορετικές αξίες που λαμβάνουν στον λόγο.
Κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, μελετώνται οι βασικές γραμματικές κατηγορίες της γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο του λόγου.
Στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών της γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο του λόγου.
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα.
Οι φοιτητές του Β’ εξαμήνου σπουδών.
- Νενοπούλου Α. (2006). Εκφώνηση, γλωσσικές διεργασίες και μετάφραση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
- Maingaineau D. (1994). L’énonciation en linguistique : embrayeurs, temps, discours rapporté, Hachette.
Προτείνονται τα δύο παρακάτω συγγράμματα στα οποία μελετώνται βασικές έννοιες του μαθήματος:
- Νενοπούλου Α. (2006). Εκφώνηση, γλωσσικές διεργασίες και μετάφραση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
- Maingaineau D. (1994). L’énonciation en linguistique : embrayeurs, temps, discours rapporté, Hachette.
Définir les différents paramètres de l’énonciation de discours.
Λέξεις Κλειδιά: discours, récit, énonciation de discours
Étudier les paramètres de l’énonciation du récit.
Λέξεις Κλειδιά: énonciation de récit, temps du récit, indicateurs temporels
Étudier les temps du discours et du récit.
Λέξεις Κλειδιά: temps du discours, temps du récit, la non-personne
Étudier le « Présent ».
Λέξεις Κλειδιά: présent d’habitude, présent comme forme zéro, présent générique, présent-récit
Étudier les similarités et les différences entre l’imparfait, le présent et les temps perfectifs.
Λέξεις Κλειδιά: imparfait, présent, premier plan, arrière plan
Étudier les particularités linguistiques et fonctionnelles des déictiques.
Λέξεις Κλειδιά: imparfait perfectif, imparfait conclusif, imparfait de narration
Étudier les emplois non-passés de l’imparfait.
Λέξεις Κλειδιά: imparfaits non-passés, euphémisation
Étudier les différents emplois du futur.
Λέξεις Κλειδιά: futur périphrastique, futur simple
Étudier les différents emplois du futur.
Λέξεις Κλειδιά: morphologie, valeurs modales, nécessité, probabilité, possibilité, futur antérieur de "bilan"
Étudier les différents paramètres du conditionnel.
Λέξεις Κλειδιά: conditionnel, futur, repère passé, indicatif
De la théorie à la pratique.
Λέξεις Κλειδιά: pratique, exercices
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 3422
Αρ. Προβολών : 27223