Γραμματική του Εκφερόμενου Λόγου

Γραμμενίδης Συμεών

Περιγραφή

Αντικείμενο του μαθήματος αυτού είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών κατηγοριών της γαλλικής, όπως λειτουργούν στο επίπεδο του λόγου, σε αντιδιαστολή με τα κριτήρια της κλασικής γραμματικής.

 

 

CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

Διδάσκων: Συμεών Γραμμενίδης, Καθηγητής

Ο Συμεών Γραμμενίδης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο Θεωρία Μετάφρασης – Μεταφρασεολογία. Είναι διδάκτορας Θεωρητικής και Τυπικής Γλωσσολογίας [ειδίκευση Αντιπαραβολική Γλωσσολογία και Μετάφραση] του Πανεπιστημίου Paris VII – Denis Diderot. Έχει συγγράψει δύο βιβλία [1. La deixis dans le passage du grec vers le français, Ophrys, 2000, 2. Μεταφράζοντας τον κόσμο του Άλλου: Θεωρητικά αδιέξοδα – Λειτουργικές προοπτικές, Δίαυλος, 2009]. Ακόμη, έχει  περισσότερες από 30 δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων.

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Βασιλική Φούφη

Περιεχόμενο μαθήματος

Στο μάθημα αυτό μελετώνται οι χρόνοι και οι εγκλίσεις της γαλλικής γραμματικής, καθώς και οι διαφορετικές αξίες που λαμβάνουν στον λόγο.

Κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, μελετώνται οι βασικές γραμματικές κατηγορίες της γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο του λόγου.

Μαθησιακοί στόχοι

Στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη των βασικών γραμματικών της γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο του λόγου.

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα.

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές του Β’ εξαμήνου σπουδών.

Προτεινόμενα συγγράμματα
  1. Νενοπούλου Α. (2006). Εκφώνηση, γλωσσικές διεργασίες και μετάφραση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
  2. Maingaineau D. (1994). L’énonciation en linguistique : embrayeurs, temps, discours rapporté, Hachette.
Βιβλιογραφία

Προτείνονται τα δύο παρακάτω συγγράμματα στα οποία μελετώνται βασικές έννοιες του μαθήματος:

  1. Νενοπούλου Α. (2006). Εκφώνηση, γλωσσικές διεργασίες και μετάφραση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press.
  2. Maingaineau D. (1994). L’énonciation en linguistique : embrayeurs, temps, discours rapporté, Hachette.

Ενότητες

Définir les différents paramètres de l’énonciation de discours.

 

Λέξεις  Κλειδιά: discours, récit, énonciation de discours

Étudier les paramètres de l’énonciation du récit.

 

Λέξεις  Κλειδιά: énonciation de récit, temps du récit, indicateurs temporels

Étudier les temps du discours et du récit.

 

Λέξεις  Κλειδιά: temps du discours, temps du récit, la non-personne

Étudier le « Présent ».

 

Λέξεις  Κλειδιά: présent d’habitude, présent comme forme zéro, présent générique, présent-récit

Étudier les similarités et les différences entre l’imparfait, le présent et les temps perfectifs.

 

Λέξεις  Κλειδιά: imparfait, présent, premier plan, arrière plan

Étudier les particularités linguistiques et fonctionnelles des déictiques.

 

Λέξεις  Κλειδιά: imparfait perfectif, imparfait conclusif, imparfait de narration

Étudier les emplois non-passés de l’imparfait.

 

Λέξεις  Κλειδιά: imparfaits non-passés, euphémisation

Étudier les différents emplois du futur.

 

Λέξεις  Κλειδιά: futur périphrastique, futur simple

Étudier les différents emplois du futur.

 

Λέξεις  Κλειδιά: morphologie, valeurs modales, nécessité, probabilité, possibilité, futur antérieur de "bilan"

Étudier les différents paramètres du conditionnel.

 

Λέξεις  Κλειδιά: conditionnel, futur, repère passé, indicatif

De la théorie à la pratique.

 

Λέξεις  Κλειδιά: pratique, exercices

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  3422
Αρ. Προβολών :  27223