ΤΠΕ στη Διδακτική των γλωσσών - Διαδραστικές εφαρμογές στη γλωσσική εκπαίδευση
Παναγιωτίδης Παναγιώτης
Το μάθημα έχει ως αντικείμενο τα λογισμικά και τις online υπηρεσίες παραγωγής διαδραστικών γλωσσικών ασκήσεων για το διαδίκτυο. Τα θέματα που εξετάζονται είναι η παραγωγή πολυμεσικού διδακτικού υλικού, οι βασικές αρχές δημιουργίας διαδραστικών ασκήσεων κλειστού και ανοικτού τύπου με τη χρήση συγκεκριμένων λογισμικών, και η ενσωμάτωση σε ιστοσελίδες ή δικτυακούς τόπους με τη χρήση λογισμικών συγγραφής ιστοσελίδων.
Λιγότερα
Το μάθημα έχει ως αντικείμενο τα λογισμικά και τις online υπηρεσίες παραγωγής διαδραστικών γλωσσικών ασκήσεων για το διαδίκτυο. Τα θέματα που εξετάζονται είναι η παραγωγή πολυμεσικού διδακτικού υλικού, οι βασικές αρχές δημιουργίας διαδραστικών ασκήσεων κλειστού και ανοικτού τύπου με τη χρήση συγκεκριμένων λογισμικών, και η ενσωμάτωση σε ιστοσελίδες ή δικτυακούς τόπους με τη χρήση λογισμικών συγγραφής ιστοσελίδων.
Το μάθημα έχει ως αντικείμενο τα λογισμικά και τις online υπηρεσίες παραγωγής διαδραστικών γλωσσικών ασκήσεων για το διαδίκτυο. Τα θέματα που εξετάζονται είναι η παραγωγή πολυμεσικού διδακτικού υλικού, οι βασικές αρχές δημιουργίας διαδραστικών ασκήσεων κλειστού και ανοικτού τύπου με τη χρήση συγκεκριμένων λογισμικών, και η ενσωμάτωση σε ιστοσελίδες ή δικτυακούς τόπους με τη χρήση λογισμικών συγγραφής ιστοσελίδων.
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Παναγιώτης Παναγιωτίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Σύνδεσμος σε βιογραφικό:
http://www.frl.auth.gr/BIOs/14_gr.pdf (ελληνικά)
http://www.frl.auth.gr/BIOs/14_en.pdf (αγγλικά)
Συνεργάτις Ανάπτυξης Περιεχομένου: Πηνελόπη Κρυστάλλη
Περιεχόμενο μαθήματος
- Ορισμός λογισμικών συγγραφής
- Δυνατότητες και κατηγορίες εργαλείων συγγραφής
- Δημοσίευση ιστοσελίδων στο διαδίκτυο
- Δομή παραγόμενων ιστοσελίδων
- Είδη διάδρασης στα εργαλεία συγγραφής
- Τυπολογία δραστηριοτήτων
- Λογισμικά δημιουργίας ασκήσεων και διαδραστικών δραστηριοτήτων
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού
- Hot Potatoes
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού NetQuiz Pro4
- Online εργαλεία δημιουργίας quizzes
Μαθησιακοί στόχοι
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση: - να δημιουργούν ηλεκτρονικές ασκήσεις εκμάθησης και αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας ειδικά για τον σκοπό αυτό λογισμικά ή online υπηρεσίες, - να παράγουν πολυμεσικό διδακτικό υλικό ή υλικό ελέγχου γνώσεων με στόχο την αξιοποίησή του στη γλωσσική (ή άλλη) εκπαίδευση, - να αναπτύσσουν μικρής έκτασης δικτυακούς τόπους και να ενσωματώνουν τις γλωσσικές (ή άλλες) ασκήσεις σε αυτούς, - να αξιοποιούν το υλικό διδασκαλίας / ελέγχου στην σχολική τάξη.
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Προαπαιτούμενα
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους στο μάθημα Ψηφιακός Γραμματισμός (ΥΠΟ-02).
Μέθοδοι διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο
Τόσο η διδασκαλία, όσο και η ανάπτυξη των εργασιών και των projects που πρέπει να παραδώσουν οι φοιτητές γίνεται σε υπολογιστές.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση γίνεται με εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν μεμονωμένα την κάθε εργασία η οποία αφορά στην ανάπτυξη περιεχομένου με τη βοήθεια λογισμικού. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι η τεχνική αρτιότητα, η επιστημονική/θεωρητική στήριξη, η ποιότητα / πρωτοτυπία και η πληρότητα/ ποικιλία του περιεχομένου. Οι εργασίες υποβάλλονται στον διδάσκοντα και αν χρειάζεται επιστρέφονται στους φοιτητές με υποδείξεις ώστε να γίνουν διορθώσεις ή βελτιώσεις.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Αρβανίτης Π. & Παναγιωτίδης Π., 2006. Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.
- Tσοπάνογλου, Α. & Υψηλάντης, Γ. 2011. Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.
Βιβλιογραφία
Συγγράμματα
- Αρβανίτης Π. & Παναγιωτίδης Π., 2006. Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.
- Tσοπάνογλου, Α. & Υψηλάντης, Γ. 2011. Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.
Διδάσκων: Παναγιώτης Παναγιωτίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Σύνδεσμος σε βιογραφικό:
http://www.frl.auth.gr/BIOs/14_gr.pdf (ελληνικά)
http://www.frl.auth.gr/BIOs/14_en.pdf (αγγλικά)
Συνεργάτις Ανάπτυξης Περιεχομένου: Πηνελόπη Κρυστάλλη
- Ορισμός λογισμικών συγγραφής
- Δυνατότητες και κατηγορίες εργαλείων συγγραφής
- Δημοσίευση ιστοσελίδων στο διαδίκτυο
- Δομή παραγόμενων ιστοσελίδων
- Είδη διάδρασης στα εργαλεία συγγραφής
- Τυπολογία δραστηριοτήτων
- Λογισμικά δημιουργίας ασκήσεων και διαδραστικών δραστηριοτήτων
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού
- Hot Potatoes
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού NetQuiz Pro4
- Online εργαλεία δημιουργίας quizzes
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση: - να δημιουργούν ηλεκτρονικές ασκήσεις εκμάθησης και αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας ειδικά για τον σκοπό αυτό λογισμικά ή online υπηρεσίες, - να παράγουν πολυμεσικό διδακτικό υλικό ή υλικό ελέγχου γνώσεων με στόχο την αξιοποίησή του στη γλωσσική (ή άλλη) εκπαίδευση, - να αναπτύσσουν μικρής έκτασης δικτυακούς τόπους και να ενσωματώνουν τις γλωσσικές (ή άλλες) ασκήσεις σε αυτούς, - να αξιοποιούν το υλικό διδασκαλίας / ελέγχου στην σχολική τάξη.
Οι φοιτητές του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους στο μάθημα Ψηφιακός Γραμματισμός (ΥΠΟ-02).
Πρόσωπο με πρόσωπο
Τόσο η διδασκαλία, όσο και η ανάπτυξη των εργασιών και των projects που πρέπει να παραδώσουν οι φοιτητές γίνεται σε υπολογιστές.
Η αξιολόγηση γίνεται με εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν μεμονωμένα την κάθε εργασία η οποία αφορά στην ανάπτυξη περιεχομένου με τη βοήθεια λογισμικού. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι η τεχνική αρτιότητα, η επιστημονική/θεωρητική στήριξη, η ποιότητα / πρωτοτυπία και η πληρότητα/ ποικιλία του περιεχομένου. Οι εργασίες υποβάλλονται στον διδάσκοντα και αν χρειάζεται επιστρέφονται στους φοιτητές με υποδείξεις ώστε να γίνουν διορθώσεις ή βελτιώσεις.
- Αρβανίτης Π. & Παναγιωτίδης Π., 2006. Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.
- Tσοπάνογλου, Α. & Υψηλάντης, Γ. 2011. Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.
Συγγράμματα
- Αρβανίτης Π. & Παναγιωτίδης Π., 2006. Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.
- Tσοπάνογλου, Α. & Υψηλάντης, Γ. 2011. Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.
- Ορισμός λογισμικών συγγραφής
- Δυνατότητες και κατηγορίες εργαλείων συγγραφής
- Δημοσίευση ιστοσελίδων στο διαδίκτυο
- Δομή παραγόμενων ιστοσελίδων
- Είδη διάδρασης στα εργαλεία συγγραφής
- Τυπολογία δραστηριοτήτων
- Λογισμικά δημιουργίας ασκήσεων και διαδραστικών δραστηριοτήτων
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού Hot Potatoes
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού NetQuiz Pro4
- Online εργαλεία δημιουργίας quizzes
Λέξεις Κλειδιά: Λογισμικά δημιουργίας διαδραστικών γλωσσικών ασκήσεων, Hot Potatoes, NetQuiz Pro4
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2723
Αρ. Προβολών : 12057