Σύγχρονο Αμερικανικό Θέατρο

Πατσαλίδης Σάββας

Περιγραφή

Ο κύριος στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους προπτυχιακούς φοιτητές να εξοικιωθούν με μία πληθώρα συγγραφικών στυλ και συγγραφέων ανδρών και γυναικών, γνωστότερων και μη, λευκών και έγχρωμων των τελευταίων πέντε δεκαετιών στις Η.Π.Α. Έμφαση θα δοθεί επίσης στην ανάπτυξη ικανοτήτων κατανόησης και κριτικής σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση του σύγχρονου θεάτρου. Οι φοιτητές προσδοκάται να μελετούν τουλάχιστον ένα θεατρικό έργο ανά εβδομάδα.

 

The main objective of this course is to help undergraduate students get acquainted with a variety of styles developed and practised by male and female, mainstream and non mainstream, white and colored dramatists of the last five decades in the U.S. Emphasis will also be placed on the development of interpretive and critical skills in evaluating contemporary drama. Students are expected to read at least one play per week.

CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

Διδάσκων: Σάββας Πατσαλίδης, Καθηγητής

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Ευαγγελία Αλτίκη

Περιεχόμενο μαθήματος

1η εβδομάδα.

Πολιτιστικό υπόβαθρο. Η δεκαετίες του ’50 και ’60 στην Αμερική. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ. Το αντιπολεμικό κίνημα, το κίνημα των χίπις κτλ.

 

2η εβδομάδα.

Πολιτιστικό υπόβαθρο, η συνέχεια

 

3η εβδομάδα.

Εισαγωγή στις θεατρικές καινοτομίες. Η προβληματική της εμπλαισίωσης του θεατρικού έργου (πως να διαβάσεις ένα έργο σε σχέση με την εποχή του). Πολιτιστικός ιστορισμός. Μετα-μοντερνισμός.

 

4η εβδομάδα.

ALBEE. Who’s Afraid of Virginia Woolf?

<<Το θέτρο της απώλειας>>. Τα αμερικανικά προάστια. Η γλώσσα του παραλόγου και άλλα σχετικά θέματα.

Επίσκεψη στο θέατρο. Παριστάνοντας τον <<κριτικό θεάτρου>>.

 

5η εβδομάδα.

Το αυτοσχεδιαστικό θέτρο.

Jean-Claude van Itallie. The Serpent.

Megan Terry. Comings and Goings.

 

6η εβδομάδα.

Το θέατρο του χρώματος.

Kopit’s INDIAN .

7η εβδομάδα.

Το θέατρο της φυλής.

Shange’s For Colored Girls who Have Considered Suicide When the Rainbow is Enuf.

 

8η εβδομάδα.

Η προβληματική της εθνότητας 1.

Valdez’s Los Vendidos.

 

9η εβδομάδα.

Η προβληματική της εθνότητας 2.

Maria Irene Fornes. The Conduct of Life.

Επίσκεψη στο θέατρο. Παριστάνοντας τον <<κριτικό θεάτρου>>.

 

10η εβδομάδα.

Η προβληματική της εθνότητας 3.

Elizabeth Wong. Letters to a Student Revolutionary

 

11η εβδομάδα.

Σχετικά με το φεμινισμό και την υποκειμενικότητα.

Marsha Norman. Getting Out.

Επίσκεψη στο θέατρο. Παριστάνοντας τον <<κριτικό θεάτρου>>.

 

12η εβδομάδα.

Σχετικά με το μεταμοντερνισμό.

Sam Shepard. Tooth of Crime.

 

13η εβδομάδα.

Σχετικά με το υπερφυσικό.

David Mamet. Oleanna.

 

14η εβδομάδα.

Σύνοψη.

Το μάθημα συνοψίζεται θέτοντας τα ερωτήματα που υπερίσχυσαν στις διαλέξεις. Πιο συγκεκριμένα: Πόσο πραγματική είναι η <<πραγματικότητα>>; Ποιός ορίζει την κουλτούρα; Τί είναι το χρώμα; Τί είναι το φύλο; Τί είναι η φυλή; Τί είναι το εθνικό αφήγημα;

Μαθησιακοί στόχοι

Ικανότητα ανάλυσης κειμένων εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ δράματος/θεάτρου/λογοτεχνίας σύγκριση ειδών το θεατρο ως παιδαγωγικό εργαλείο.

Ομάδα στόχος

Προπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

Βιβλιογραφία

Alba, Richard D. Ethnic Identities (E 184. A1A45).

Antonin, Artaud. The Theatre and Its Double.

Ashcroft, Bill et al (eds). The Postcolonial Studies Reader.

Aston, Elaine. Theatre as Sign System (PN 2041. S45A85).

Austin, Gayle, Feminist Theories for Dramatic Criticism (PN 1633. F45A9).

Barker, Francis. Postmodernism and the Re-Reading of Modernity (PN 88. P67P69).

Bennett, Susan. Theatre Audiences (PN 1590. A9B48).

Benston, Kimberly. Baraka: The Renegade and the Mask, 1976.

Berney, K. A. Contemporary American Dramatists (PS 352. C65).

Bernstein, Samuel. The Strands Entwined: A New Direction in American Drama, 1980.

Bertens, Hans. The Idea of the Postmodern.

Birringer, Johannes. Theatre, History, Postmodernism (PN 2039. B57).

Blau, Herbert. The Eye of Prey: Subversions of the Postmodern.

Blonsky, Marshall. American Mythologies.

Bourdieu, Pierre. The Field of Cultural Production (NY 180. S6B68).

Calhoun, Craig. Social History and the Politics of Identity (HM 131. S63).

Calinescu, Matei. Five Faces of Modernity.

____. Exploring Postmodernism (PN 98. P67E97).

Callinicos, Alex. Against Postmodernism (B 831. 2. C34).

Case, Sue-Ellen. The Performance of Power.

Cohn, Ruby. American Dramatists 1960-1980.

Collins, Jim. Uncommon Cultures: Popular Culture and Postmodernism.

Connor, Steven. Postmodernist Culture (PN 98. P67C66).

Culler, Jonathan. On Deconstruction (PN 98. D43C8).

Digaetani, John. Search for a Postmodern Theatre (PS 352. S43).

Docherty, Thomas. After Theory: Postmodernism/Postmarxism (PN98. P641).

______. (ed). Postmodernism: A Reader.

Dolan, Jill. Spectator as Critic.

Downing, David B., ed. Image and Ideology in Modern/Postmodern Discourse (PN 771. 145).

Eagleton, Terry. Ideology of the Aesthetic (BH 151. E2).

Fanon, Frantz. The Wretched of the Earth.

Foster, Hal (ed). Anti-Aesthetic.

Geetz, Clifford. The Interpretation of Cultures (GN 315. G3C).

Geis, Deborah. Postmodern Theatric[h]s.

Harvey, David. The Condition of Postmodernity (CB428. H38).

Harriott, Esther. American Voices.

Hart, Lynda. Acting Out: Feminist Performances.

_______. Making a Spectacle.

Hilton, Julian. Performance (PN 2061. H55)

Hoesterev, Ingeborg (ed.). Zeitgeist in Babel: The Postmodernist Controversy (B 831. 2. Z45).

Hutcheon, Linda. The Politics of Postmodernism.

Huyssen, Andreas. After the Great Divide: Modernism, Mass Culture, Postmodernism.

Jameson, Fredric. The Political Unconscious.

_______. Postmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism.

Jordan, Glenn. Cultural Politics (NY180 S6J66).

Kaye, Nick. Postmodernism and Performance (PN 2037. K35).

Kearney, Richard. The Wake of Imagination (PN 56745. K43).

-------Poetics of Imagining (B 105.149 K42).

Keefe, Susan. Chicano Ethnicity (E 184. M5K431).

Kellner, Douglas. Media Culture: Cultural Studies, Identity and Politics Between the Modern and the Postmodern.

Kolin, Philip. American Playwrights Since 1945 (PS 350. A4).

Kroker, Arthur and Cook, David. The Postmodern Scene.

La Capra, Dominick. Rethinking Intellectual History.

Lyotard, Jean-Francois. The Postmodern Condition.

Macdonald, Erik. Theatre at the Margins (PN 2193. E86. M33).

Madison, Garry. The Hermeneutics of Postmodernity (BD 241. M25).

Malkin, Jeanette. Verbal Violence in Contemporary Drama (PN 1861. M28).

Mance Williams. Black Theatre in the 1960s and 1970s (PN 2270. A35).

Mann, Paul. Theory-Death of the Avant-Garde (BH 301. A94M36).

Marranca, Bonnie and G. Dasgupta (eds). American Playwrights.

Martin, Jacqueline. Voice in Modern Theatre (PN 2071. S65M37).

Martin, Randy. Performance as Political Act.

McCorkle, James. Still Performance (PS 3525. A8477S86).

Mukerji, Chandra, ed. Rethinking Popular Culture (N 357. R48).

Nelson, Brian. Asian American Drama.

Novy, Marianne. Cross-cultural Performances.

Orr, John. Tragicomedy and Contemporary Culture (PN 1907. 07).

Pavis, Patrice. Theatre at the Crossroads of Culture (PN1643. P3813).

Payne, Micahel. Reading Theory: An Introduction to Lacan, Derrida, Kristeva (PN 81. P39).

Phelan, Peggy. The Politics of Performance (NY 650. P6P47).

Postlewait, Thomas. Interpreting the Theatrical Past.

Pottlitzer, Joanne. Hispanic Theatre in the United States and Perto Rico (PN 2270. H57P68).

Reinelt, G. ed. Critical Theory and Performance (PN 2039. C75).

Roudané, Matthew. American Drama Since 1960 (PS 352. R 68).

Said, Edward. Orientalism.

Schechner, Richard. Performance Theory.

-------. Between Theatre and Anthropology (PN 2041. A57533). 

Seller, Maxine. Ethnic Theatre in U.S (PN 2226. E85).

Shank, Theodore. American Alternative Theatre.

Silverman, Hugh J (ed). Postmodernism: Philosophy and the Arts (B 831. 2. P68).

Simard, Rodney. Postmodern Drama (PS 352. S571984).

Simons, Herbert W. After Postmodernism (B 831 A4).

Smith, Larry E., Discourse Across Cultures (PE 2751. D57).

Trachtenberg, Alan. The Postmodern Moment (NY 456.5. P66P66).

Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses and Dissertations (Ref. LB2369 T8).

Vattimo, Gianni. The End of Modernity (B 828. 3 V3713).

Whitaker, Thomas. Fields of Play in Modern Drama (PN 1851. W45).

Wiles, Timothy. The Theatre Event (PN 2189. W51980).

Williams, Linda. Hard Core: Power, Pleasure and the Frenzy of the Visible.

Wolf, Naomi. The Beauty Myth.

Ενότητες

Syllabus

Discipline and punish: The case of Baraka’s Dutchman

Heterotopias of blackness: The (im)possibilities of the (black) female self.

Power games in Shepard’s prison - house: A lie of the mind.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  3480
Αρ. Προβολών :  16774