Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη Διδακτική των Γλωσσών - Πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας
Αρβανίτης Παναγιώτης
Εισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Γενικές εφαρμογές των πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων γλωσσικής διδασκαλίας. Συλλογή και αξιοποίηση υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών υλικών. Μαθησιακά αντικείμενα, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Μέθοδοι ανάπτυξης και εργαλεία διαχείρισης. Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις στον υπολογιστή.
ΛιγότεραΕισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Γενικές εφαρμογές των πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων γλωσσικής διδασκαλίας. Συλλογή και αξιοποίηση υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών υλικών. Μαθησιακά αντικείμενα, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Μέθοδοι ανάπτυξης και εργαλεία διαχείρισης. Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις στον υπολογιστή.
Εισαγωγή στα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Βασικές έννοιες και ορισμοί. Γενικές εφαρμογές των πολύγλωσσων ψηφιακών περιβαλλόντων γλωσσικής διδασκαλίας. Συλλογή και αξιοποίηση υλικών γλωσσικής εκπαίδευσης/κατάρτισης. Ψηφιοποίηση, καταγραφή, αποθήκευση και ανάκτηση γλωσσικών υλικών. Μαθησιακά αντικείμενα, ορισμοί, είδη και τρόποι χρήσης τους. Σύνθετα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας. Μέθοδοι ανάπτυξης και εργαλεία διαχείρισης. Το μάθημα γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ και έχει ορισμένο αριθμό θέσεων. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις στον υπολογιστή.
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Παναγιώτης Αρβανίτης
Σύνδεσμος σε βιογραφικό σημείωμα: http://www.frl.auth.gr/BIOs/1_gr.pdf
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Πηνελόπη Κρυστάλλη
Περιεχόμενο μαθήματος
- Οι ΤΠΕ στη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών
- Ψηφιακές δεξιότητες διδασκόντων/διδασκομένων
- Web 1.0 και Web 2.0
- Το σημερινό Web
- E-mail
- Chat
- Forum
- Facebook
- Twitter
- Blog
- Wiki
- Podcasts και Videocasts
- Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα
- Καινοτόμες Τεχνολογίες
- Υπολογιστικό νέφος
- Μάθηση μέσω κινητών συσκευών
- Μάθηση με βάση το Παιχνίδι
Μαθησιακοί στόχοι
Οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου πρέπει να κατέχουν τις βασικές γνώσεις για την δομή, τον τρόπο λειτουργίας και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα σύγχρονα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας και, επίσης, να είναι σε θέση: - να πραγματοποιούν έρευνα και να αξιοποιούν το διαδίκτυο χρησιμοποιώντας προχωρημένες τεχνικές ώστε να διαχειρίζονται κάθε είδους πληροφορία (κείμενο, οπτικοακουστικά αποσπάσματα κτλ) που μπορεί να είναι χρήσιμα στη διδασκαλία/εκμάθηση της γλώσσας, - να ερευνούν και να αξιοποιούν δικτυακές υπηρεσίες κάθε είδους, με σκοπό την συλλογή ή/και την ανάπτυξη μαθησιακών αντικειμένων και την αξιοποίηση αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία, - να χρησιμοποιούν σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα και να είναι σε θέση να αναπτύσσουν υπηρεσίες γλωσσικής εκπαίδευσης μέσω του διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές, συμμετέχοντας συστηματικά σε διδακτικο-παιδαγωγικές ασκήσεις, αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης αξιοποιώντας τις παραπάνω γνώσεις με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.
Ομάδα στόχος
Σε φοιτητές του τμήματος άνω του 3ου εξαμήνου.
Προαπαιτούμενα
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές του τμήματος Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας άνω του 3ου εξαμήνου.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Αρβανίτης, Π., Παναγιωτίδης, Π. (2005). Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και γλωσσικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα: Eκδόσεις Πατάκη.
- Αρβανίτης, Π., Κιγιτσιόγλου- Βλάχου, Α. (2013). Η Πράξη Λόγου στα ψηφιακά περιβάλλοντα, Αθήνα: Eκδόσεις Παπαζήση.
- Αρβανίτης, Π. (2012). Αναδυόμενες Τεχνολογίες Ιστού στη Γλωσσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα. Θεσσαλονίκη: Eκδόσεις University Studio Press.
- Buckingham, D. (2003). Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity.
- Felicia P., (2009). Les jeux électroniques en classe. Manuel pour les enseignants. European Schoolnet EUN Partnership AISBL, Bruxelles.
- Gilster, P. (1997). Digital Literacy. New York: John Wiley.
- Gee J.P., (2007). What video games have to teach us about Learning and Literacy, Palgrave Macmillan, New York.
- Gee, J. P., Hayes, E. R. (2011). Language and Learning in the Digital Age. New York: Routledge.
- NEW LONDON GROUP, (1996). ‘A Pedagogy of Multiliteracies: Designing Social Futures.’ In Harvard Educational Review, 66(1). 60-92.
- Prensky M., (2007). Digital Game-Based Learning. Paragon House St. Paul, Minnesota. Salen K., E Zimmerman, (2004). Rules of Play. The MIT Press, Massaschusetts.
Βιβλιογραφία
Hays R., (2005). The Effectiveness of instructional games: A Literature Review and discussion. Naval Air Warfare Center Training Systems Division Orlando, FL 32826-3275.
Sauvé L., L. Renaud, M. Kaspaz, D. Samson, C. Isabelle, V. Dore Bluteau et C. Dumais, (2005). Revue systématique des écrits sur les impacts du jeu éducatif sur l’apprentissage.
Πρόκειται για βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις που αναφέρονται στη μάθηση με ψηφιακό παιχνίδι.
Διδάσκων: Παναγιώτης Αρβανίτης
Σύνδεσμος σε βιογραφικό σημείωμα: http://www.frl.auth.gr/BIOs/1_gr.pdf
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Πηνελόπη Κρυστάλλη
- Οι ΤΠΕ στη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών
- Ψηφιακές δεξιότητες διδασκόντων/διδασκομένων
- Web 1.0 και Web 2.0
- Το σημερινό Web
- Chat
- Forum
- Blog
- Wiki
- Podcasts και Videocasts
- Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα
- Καινοτόμες Τεχνολογίες
- Υπολογιστικό νέφος
- Μάθηση μέσω κινητών συσκευών
- Μάθηση με βάση το Παιχνίδι
Οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου πρέπει να κατέχουν τις βασικές γνώσεις για την δομή, τον τρόπο λειτουργίας και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα σύγχρονα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας και, επίσης, να είναι σε θέση: - να πραγματοποιούν έρευνα και να αξιοποιούν το διαδίκτυο χρησιμοποιώντας προχωρημένες τεχνικές ώστε να διαχειρίζονται κάθε είδους πληροφορία (κείμενο, οπτικοακουστικά αποσπάσματα κτλ) που μπορεί να είναι χρήσιμα στη διδασκαλία/εκμάθηση της γλώσσας, - να ερευνούν και να αξιοποιούν δικτυακές υπηρεσίες κάθε είδους, με σκοπό την συλλογή ή/και την ανάπτυξη μαθησιακών αντικειμένων και την αξιοποίηση αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία, - να χρησιμοποιούν σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα και να είναι σε θέση να αναπτύσσουν υπηρεσίες γλωσσικής εκπαίδευσης μέσω του διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές, συμμετέχοντας συστηματικά σε διδακτικο-παιδαγωγικές ασκήσεις, αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης αξιοποιώντας τις παραπάνω γνώσεις με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.
Σε φοιτητές του τμήματος άνω του 3ου εξαμήνου.
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές του τμήματος Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας άνω του 3ου εξαμήνου.
- Αρβανίτης, Π., Παναγιωτίδης, Π. (2005). Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και γλωσσικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα: Eκδόσεις Πατάκη.
- Αρβανίτης, Π., Κιγιτσιόγλου- Βλάχου, Α. (2013). Η Πράξη Λόγου στα ψηφιακά περιβάλλοντα, Αθήνα: Eκδόσεις Παπαζήση.
- Αρβανίτης, Π. (2012). Αναδυόμενες Τεχνολογίες Ιστού στη Γλωσσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα. Θεσσαλονίκη: Eκδόσεις University Studio Press.
- Buckingham, D. (2003). Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity.
- Felicia P., (2009). Les jeux électroniques en classe. Manuel pour les enseignants. European Schoolnet EUN Partnership AISBL, Bruxelles.
- Gilster, P. (1997). Digital Literacy. New York: John Wiley.
- Gee J.P., (2007). What video games have to teach us about Learning and Literacy, Palgrave Macmillan, New York.
- Gee, J. P., Hayes, E. R. (2011). Language and Learning in the Digital Age. New York: Routledge.
- NEW LONDON GROUP, (1996). ‘A Pedagogy of Multiliteracies: Designing Social Futures.’ In Harvard Educational Review, 66(1). 60-92.
- Prensky M., (2007). Digital Game-Based Learning. Paragon House St. Paul, Minnesota. Salen K., E Zimmerman, (2004). Rules of Play. The MIT Press, Massaschusetts.
Hays R., (2005). The Effectiveness of instructional games: A Literature Review and discussion. Naval Air Warfare Center Training Systems Division Orlando, FL 32826-3275.
Sauvé L., L. Renaud, M. Kaspaz, D. Samson, C. Isabelle, V. Dore Bluteau et C. Dumais, (2005). Revue systématique des écrits sur les impacts du jeu éducatif sur l’apprentissage.
Πρόκειται για βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις που αναφέρονται στη μάθηση με ψηφιακό παιχνίδι.
Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνίας
Οι ΤΠΕ στη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών
Ψηφιακές δεξιότητες διδασκόντων/διδασκομένων.
Web 1.0 και Web 2.0 ,Το σημερινό Web
(E-mail, Chat, Forum, Facebook, Twitter, Blog, Wiki, Podcasts και Videocasts καθώςκαι
άλλα εργαλεία συνεργασίας και συγγραφής).
Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα
Τυπολογία των MOOCs
Μειονεκτήματα/πλεονεκτήματα των MOOCs
Σημαντικότερα MOOCs
Καινοτόμες Τεχνολογίες
Υπολογιστικό νέφος
Μάθηση μέσω κινητών συσκευών
Μάθηση με βάση το Παιχνίδι
Άλλα συνεργατικά περιβάλλοντα.
Ανασκόπηση – Περίληψη Ενοτήτων
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
Πρόσθετη Βιβλιογραφία
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2420
Αρ. Προβολών : 15494