Οικονομία των ΜΜΕ

Περίγραμμα

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Θεωρίες οικονομικής οργάνωσης ΜΜΕ
  • Προσφορά και ζήτηση
  • Ιδιωτικά και Δημόσια ΜΜΕ
  • Θεσμοί επικοινωνιακής πολιτικής
  • Η επίδραση της τεχνολογίας
  • Μορφές αγοράς
  • Συγκέντρωση των ΜΜΕ
  • Παίγνια
  • Ολιγοπωλιακές επιχειρήσεις
  • Εταιρική διασπορά - στρατηγικές τιμολόγησης
  • Στρατηγικές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διδάσκων: Γεώργιος Τσουρβάκας, Αναπληρωτής Καθηγητής

 

Βιογραφικό: http://www.jour.auth.gr/tsourvakas/

 

Ομάδα ανάπτυξης περιεχομένου / Βιντεοσκόπηση - Επεξεργασία Υλικού

Γιομελάκης Δημήτριος, Δημοσιογράφος, Υποψήφιος διδάκτορας Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε.

Γκάλιος Κωνσταντίνος, Ηλεκτρονικός μηχανικός

 

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

  • Να γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της οικονομικής διάστασης των ΜΜΕ
  • Να μάθουν το εννοιολογικό πλαίσιο της οικονομίας των ΜΜΕ
  • Να κατανοήσουν τον ρόλο της οικονομικής διάστασης των ΜΜΕ
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που αφορούν την οικονομία των ΜΜΕ
  • Να εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία της οικονομίας των ΜΜΕ

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

  • Οι φοιτητές του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
  • Ενδιαφερόμενοι για τη θεματική περιοχή Οικονομία των ΜΜΕ

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Πρόσωπο με πρόσωπο

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Αλαν Αλμπαραν (2004) Οικονομία των MME, εκδόσεις university studio press

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Πηγές στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος

 

  1. Επικοινωνιακή πολιτική και τηλεοπτική αγορά: μηχανισμοί επίτευξης ποιοτικού τηλεοπτικού προγράμματος. Τσουρβάκας, Γεώργιος Ε.,Θεσσαλονίκη : University Studio Press, 2006. http://search.lib.auth.gr/Record/972742
  2. Πολιτική οικονομία των ΜΜΕ: η αναδιάρθωση της βιομηχανίας των Μέσων στην εποχή της πληροφορικής επανάστασης. Λέανδρος, Νίκος, Αθήνα : Καστανιώτης, 2000. http://search.lib.auth.gr/Record/412821
  3. Παίγνια και αποφάσεις:μια εισαγωγική προσέγγιση. Μαγείρου, Ευάγγελος Φ. χ.τ. : Ευάγγελος Μαγείρου, 2009. http://search.lib.auth.gr/Record/958540

 

 Άρθρα

  1. Robert Picard, Reflections on a Quarter Century of JME Publication. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08997764.2014.904592#.VLRedTfSml4
  2. Alan Albarran, Journal of Media Economics 25th Anniversary Essay. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08997764.2014.904593#.VLReejfSml4
  3. Ben Compaine, Media Economics in Four Observations. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08997764.2014.904594#.VLRejDfSml4
  4. Stephen Lacy and Walter E. Niebauer, «Developing and using theory for media economics». http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327736me0802_2?journalCode=hmec20#.VLWimzfSml4
  5. Michael Wirth and Harry Bloch, «Industrial organization theory and media industry analysis». http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327736me0802_3?journalCode=hmec20#.VLWljTfSml4
  6. Robert Picard, «Unique characteristics and business dynamics of media products». http://www.robertpicard.net/PDFFiles/uniquecharacteristics.pdf
  7. Anthony E. Boardman, Shaun P. Hargreaves-Heap. Network Externalities and Government Restrictions on Satellite Broadcasting of Key Sporting Events. http://link.springer.com/article/10.1023%2FA%3A1007594418031
  8. Robert G. Picard. MEASURING QUALITY BY JOURNALISTIC ACTIVITY. http://www.robertpicard.net/files/MeasuringQuality.pdf
  9. Patricia Aufderheide, Public Service Broadcasting in the United States. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327736me0901_6?journalCode=hmec20#.VLqplzfSml4
  10. Alfonso Sanchez-Tabernaro, Competition between Public Service and Commercial Television Broadcasting in the European Market. http://www.cem.ulaval.ca/pdf/tabernaro.pdf
  11. George Tsourvakas, Public Television Programming Strategy Before and After Competition: The Greek Case. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327736me1703_5?journalCode=hmec20#.VLqumzfSml4
  12. Greg Lowe, The Public in Public Service Media. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14241277.2011.578030#.VLqwOzfSml4
  13. Agnes Gulyas, Corporate social responsibility in the British media industries. http://mcs.sagepub.com/content/31/4/657.extract
  14. Bernd Schulze, Thomas Hess, Bernd Eggers.  The Internet's Impact on Content Utilization Chains: An Exploratory Case Study on Leading Publishers in Germany. http://www.mediajournal.org/ojs/index.php/jmm/article/view/286
  15. Valerie Vaccaro, Deborah Y. Cohn, The Evolution of Business Models and Marketing Strategies in the. Music Industry. http://www.mediajournal.org/ojs/index.php/jmm/article/view/289