Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διδάσκων: Νικόλαος Καραμπετάκης, Καθηγητής

Τμήμα Μαθηματικών Α.Π.Θ.

Τηλ. (fax) : 2310997975, email : karampet@math.auth.gr

 http://anadrasis.web.auth.gr/new/karampetakhs%20page.htm

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Αναστασία Γρηγοριάδου

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Από τον Λογισμό των Μεταβολών στην Θεωρία Βέλτιστου Ελέγχου.
  • Εισαγωγή στη Θεωρία Βέλτιστου Ελέγχου.
  • Ακρότατα συναρτήσεων μίας ή πολλών μεταβλητών.
  • Εισαγωγή στο Λογισμό Μεταβολών.
  • Ακρότατα συναρτησιακών μίας συνάρτησης.
  • Ακρότατα συναρτησιακών διανυσματικών συναρτήσεων.
  • Συναρτησιακά καμπύλων με ασυνέχεια στις παραγώγους.
  • Συναρτησιακά καμπύλων οι οποίες υπόκεινται σε δεσμούς.
  • Εφαρμογές του Λογισμού Μεταβολών στον Βέλτιστο Έλεγχο.
  • Γραμμικό Τετραγωνικό Πρόβλημα.
  • Βέλτιστος Έλεγχος με φραγμένη είσοδο-Αρχή ελαχίστου του Pontryagin.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

  • Ανάλυση (Διαφορικός και Ολοκληρωτικός Λογισμός, Λογισμός Μεταβολών)
  • Βασικές αρχές από την Μαθηματική Θεωρία Συστημάτων

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Παρακολούθηση Διαλέξεων στο Εργαστήριο

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Εξετάσεις
  • Μηνιαίες υποχρεωτικές εργασίες (30% του τελικού βαθμού)

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  1. Burl J.B. (1998). Linear Optimal Control: H2 and H∞ Methods. Addison-Wesley.
  2. Lewis F.L. (1995). Optimal Control. 2nd edition. John Wiley and Sons; New York.
  3. Donald E. Kirk (1970), Optimal Control Theory: An Introduction, Prentice Hall.
  4. D. S. Naidu, (2003), Optimal Control Systems, CRC Press.
  5. A.Shina, (2007), Linear systems: optimal and robust control, CRC Press.
  6. V.M. Tikhomirov, (1999), Ιστορίες για μέγιστα και ελάχιστα, Εκδόσεις Κάτοπτρο.
  7. Καραμπετάκης Ν., (2009), Βέλτιστος Έλεγχος Συστημάτων, Εκδόσεις Ζήτη.
  8. Κυβεντίδης Θ., (1994), Λογισμός μεταβολών, Εκδόσεις Ζήτη.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι χρήστες θα είναι σε θέση να κατανοούν και να επιλύουν προβλήματα βέλτιστου ελέγχου.