Διδάσκοντες
Διδάσκων: Παναγιώτης Παναγιωτίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Σύνδεσμος σε βιογραφικό:
http://www.frl.auth.gr/BIOs/14_gr.pdf (ελληνικά)
http://www.frl.auth.gr/BIOs/14_en.pdf (αγγλικά)
Συνεργάτις Ανάπτυξης Περιεχομένου: Πηνελόπη Κρυστάλλη
Περιεχόμενο μαθήματος
- Ορισμός λογισμικών συγγραφής
- Δυνατότητες και κατηγορίες εργαλείων συγγραφής
- Δημοσίευση ιστοσελίδων στο διαδίκτυο
- Δομή παραγόμενων ιστοσελίδων
- Είδη διάδρασης στα εργαλεία συγγραφής
- Τυπολογία δραστηριοτήτων
- Λογισμικά δημιουργίας ασκήσεων και διαδραστικών δραστηριοτήτων
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού
- Hot Potatoes
- Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού NetQuiz Pro4
- Online εργαλεία δημιουργίας quizzes
Μαθησιακοί στόχοι
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση: - να δημιουργούν ηλεκτρονικές ασκήσεις εκμάθησης και αξιολόγησης, χρησιμοποιώντας ειδικά για τον σκοπό αυτό λογισμικά ή online υπηρεσίες, - να παράγουν πολυμεσικό διδακτικό υλικό ή υλικό ελέγχου γνώσεων με στόχο την αξιοποίησή του στη γλωσσική (ή άλλη) εκπαίδευση, - να αναπτύσσουν μικρής έκτασης δικτυακούς τόπους και να ενσωματώνουν τις γλωσσικές (ή άλλες) ασκήσεις σε αυτούς, - να αξιοποιούν το υλικό διδασκαλίας / ελέγχου στην σχολική τάξη.
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Προαπαιτούμενα
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους στο μάθημα Ψηφιακός Γραμματισμός (ΥΠΟ-02).
Μέθοδοι διδασκαλίας
Πρόσωπο με πρόσωπο
Τόσο η διδασκαλία, όσο και η ανάπτυξη των εργασιών και των projects που πρέπει να παραδώσουν οι φοιτητές γίνεται σε υπολογιστές.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση γίνεται με εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν μεμονωμένα την κάθε εργασία η οποία αφορά στην ανάπτυξη περιεχομένου με τη βοήθεια λογισμικού. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι η τεχνική αρτιότητα, η επιστημονική/θεωρητική στήριξη, η ποιότητα / πρωτοτυπία και η πληρότητα/ ποικιλία του περιεχομένου. Οι εργασίες υποβάλλονται στον διδάσκοντα και αν χρειάζεται επιστρέφονται στους φοιτητές με υποδείξεις ώστε να γίνουν διορθώσεις ή βελτιώσεις.
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Αρβανίτης Π. & Παναγιωτίδης Π., 2006. Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.
- Tσοπάνογλου, Α. & Υψηλάντης, Γ. 2011. Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.
Βιβλιογραφία
Συγγράμματα
- Αρβανίτης Π. & Παναγιωτίδης Π., 2006. Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.
- Tσοπάνογλου, Α. & Υψηλάντης, Γ. 2011. Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη.