Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διδάσκων: Παναγιώτης Αρβανίτης

Σύνδεσμος σε βιογραφικό σημείωμα: http://www.frl.auth.gr/BIOs/1_gr.pdf

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Πηνελόπη Κρυστάλλη

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Οι ΤΠΕ στη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών
  • Ψηφιακές δεξιότητες διδασκόντων/διδασκομένων
  • Web 1.0 και Web 2.0
  • Το σημερινό Web
    • E-mail
    • Chat
    • Forum
    • Facebook
    • Twitter
    • Blog
    • Wiki
    • Podcasts και Videocasts
  • Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα
  • Καινοτόμες Τεχνολογίες
    • Υπολογιστικό νέφος
    • Μάθηση μέσω κινητών συσκευών
    • Μάθηση με βάση το Παιχνίδι

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου πρέπει να κατέχουν τις βασικές γνώσεις για την δομή, τον τρόπο λειτουργίας και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα σύγχρονα πολύγλωσσα ψηφιακά περιβάλλοντα γλωσσικής διδασκαλίας και, επίσης, να είναι σε θέση: - να πραγματοποιούν έρευνα και να αξιοποιούν το διαδίκτυο χρησιμοποιώντας προχωρημένες τεχνικές ώστε να διαχειρίζονται κάθε είδους πληροφορία (κείμενο, οπτικοακουστικά αποσπάσματα κτλ) που μπορεί να είναι χρήσιμα στη διδασκαλία/εκμάθηση της γλώσσας, - να ερευνούν και να αξιοποιούν δικτυακές υπηρεσίες κάθε είδους, με σκοπό την συλλογή ή/και την ανάπτυξη μαθησιακών αντικειμένων και την αξιοποίηση αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία, - να χρησιμοποιούν σύγχρονα ψηφιακά περιβάλλοντα και να είναι σε θέση να αναπτύσσουν υπηρεσίες γλωσσικής εκπαίδευσης μέσω του διαδικτύου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές, συμμετέχοντας συστηματικά σε διδακτικο-παιδαγωγικές ασκήσεις, αναπτύσσουν στρατηγικές μάθησης αξιοποιώντας τις παραπάνω γνώσεις με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στη σχολική τάξη.

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Σε φοιτητές του τμήματος άνω του 3ου εξαμήνου.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές του τμήματος Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας άνω του 3ου εξαμήνου. 

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Αρβανίτης, Π., Παναγιωτίδης, Π. (2005). Παραγωγή πολυμεσικού υλικού και γλωσσικών δραστηριοτήτων για γλωσσική εκπαίδευση, Αθήνα: Eκδόσεις Πατάκη.
  • Αρβανίτης, Π., Κιγιτσιόγλου- Βλάχου, Α. (2013). Η Πράξη Λόγου στα ψηφιακά περιβάλλοντα, Αθήνα: Eκδόσεις Παπαζήση.
  • Αρβανίτης, Π. (2012). Αναδυόμενες Τεχνολογίες Ιστού στη Γλωσσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα. Θεσσαλονίκη: Eκδόσεις University Studio Press.
  • Buckingham, D. (2003). Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity.
  • Felicia P., (2009). Les jeux électroniques en classe. Manuel pour les enseignants. European Schoolnet EUN Partnership AISBL, Bruxelles.
  • Gilster, P. (1997). Digital Literacy. New York: John Wiley.
  • Gee J.P., (2007). What video games have to teach us about Learning and Literacy, Palgrave Macmillan, New York.
  • Gee, J. P., Hayes, E. R. (2011). Language and Learning in the Digital Age. New York: Routledge.
  • NEW LONDON GROUP, (1996). ‘A Pedagogy of Multiliteracies: Designing Social Futures.’ In Harvard Educational Review, 66(1). 60-92.
  • Prensky M., (2007). Digital Game-Based Learning. Paragon House St. Paul, Minnesota. Salen K., E Zimmerman, (2004). Rules of Play. The MIT Press, Massaschusetts.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Hays R., (2005). The Effectiveness of instructional games: A Literature Review and discussion. Naval Air Warfare Center Training Systems Division Orlando, FL 32826-3275.

Sauvé L., L. Renaud, M. Kaspaz, D. Samson, C. Isabelle, V. Dore Bluteau et C. Dumais, (2005). Revue systématique des écrits sur les impacts du jeu éducatif sur l’apprentissage.

 

Πρόκειται για βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις που αναφέρονται στη μάθηση με ψηφιακό παιχνίδι.