Οικονομία των ΜΜΕ
Τσουρβάκας Γεώργιος
Το συγκεκριμένο μάθημα διαπραγματεύεται ευρύτερες θεματικές όπως είναι:
- Εισαγωγή στην Οικονομία των ΜΜΕ.
- Το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΜΜΕ.
- ΜΜΕ και δημόσια αγαθά.
- Ο βαθμός συγκέντρωσης της μιντιακής αγοράς.
- Στρατηγικές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των μιντιακών οργανισμών.
- Ένταση ανταγωνισμού και μιντιακή αγορά.
- Στρατηγικές συμμαχίες των μιντιακών οργανισμών.
- Ο ρόλος της διαφήμισης και των μετρήσεων στην αγορά των ΜΜΕ.
- Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην αγορά των ΜΜΕ.
- Οι οργανισμοί των ΜΜΕ ένα σύνολο συμβολαίων.
- Ανταγωνισμός μεταξύ των ΜΜΕ.
Λιγότερα
Το συγκεκριμένο μάθημα διαπραγματεύεται ευρύτερες θεματικές όπως είναι:
- Εισαγωγή στην Οικονομία των ΜΜΕ.
- Το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΜΜΕ.
- ΜΜΕ και δημόσια αγαθά.
- Ο βαθμός συγκέντρωσης της μιντιακής αγοράς.
- Στρατηγικές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των μιντιακών οργανισμών.
- Ένταση ανταγωνισμού και μιντιακή αγορά.
- Στρατηγικές συμμαχίες των μιντιακών οργανισμών.
- Ο ρόλος της διαφήμισης και των μετρήσεων στην αγορά των ΜΜΕ.
- Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην αγορά των ΜΜΕ.
- Οι οργανισμοί των ΜΜΕ ένα σύνολο συμβολαίων.
- Ανταγωνισμός μεταξύ των ΜΜΕ.
Το συγκεκριμένο μάθημα διαπραγματεύεται ευρύτερες θεματικές όπως είναι:
- Εισαγωγή στην Οικονομία των ΜΜΕ.
- Το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΜΜΕ.
- ΜΜΕ και δημόσια αγαθά.
- Ο βαθμός συγκέντρωσης της μιντιακής αγοράς.
- Στρατηγικές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των μιντιακών οργανισμών.
- Ένταση ανταγωνισμού και μιντιακή αγορά.
- Στρατηγικές συμμαχίες των μιντιακών οργανισμών.
- Ο ρόλος της διαφήμισης και των μετρήσεων στην αγορά των ΜΜΕ.
- Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην αγορά των ΜΜΕ.
- Οι οργανισμοί των ΜΜΕ ένα σύνολο συμβολαίων.
- Ανταγωνισμός μεταξύ των ΜΜΕ.
Θεματικές Ενότητες
Εισαγωγή στη ύλη και στις θεματικές του μαθήματος. Αναφορά βασικών εννοιών.
Λέξεις Κλειδιά: Εισαγωγή, οικονομική διάσταση, ΜΜΕ
Εκτενής αναφορά στις διάφορες θεωρίες οικονομικής οργάνωσης των ΜΜΕ. Θεωρίες οικονομικής ανάλυσης των ΜΜΕ, θεωρία βιομηχανικής οργάνωσης, μακροοικονομία – μικροοικονομία και χαρακτηριστικά τους.
Λέξεις Κλειδιά: Θεωρίες, οικονομική οργάνωση, ΜΜΕ
Το μάθημα μελετάει τους νόμος ζήτησης και προσφοράς, και στοιχεία όπως η ζήτηση επικοινωνιακών αγαθών, οι διαστάσεις ποιότητας της υπηρεσίας, το δημόσιο συμφέρον και ΜΜΕ.
Λέξεις Κλειδιά: Προσφορά, ζήτηση, επικοινωνιακά, αγαθά
Στη συγκεκριμένη παράδοση η εστίαση γίνεται στη διάκριση των ιδιωτικών με τα δημόσια ΜΜΕ. Εξετάζονται παράγοντες όπως το περιεχόμενο, το μάρκετινγκ καθώς επίσης και η περίπτωση των μη κερδοσκοπικών οργανισμών.
Λέξεις Κλειδιά: Ιδιωτικά, δημόσια, ΜΜΕ
Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι θεσμοί επικοινωνιακής πολιτικής. Βασικές θεματικές της ενότητας είναι οι ρυθμίσεις, αυτορρύθμιση, ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές, τα άμεσα και έμμεσα κίνητρα.
Λέξεις Κλειδιά: Θεσμοί, επικοινωνιακής, πολιτικής
Η χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών. Η επίδραση του διαδικτύου στην παραγωγή και στην λήψη του περιεχομένου. Επιχειρηματικά μοντέλα στην on-line αγορά. Πηγές εσόδων και αλυσίδα αξίας.
Λέξεις Κλειδιά: Επίδραση, τεχνολογίας, αγορά, ΜΜΕ
Η συγκεκριμένη ενότητα αναφέρεται στη δομή και τις διάφορες μορφές της αγοράς των ΜΜΕ, την συγκέντρωση αγοράς αλλά και το πως συμπεριφέρεται ένα μονοπώλιο;
Λέξεις Κλειδιά: Μορφές, αγοράς, συγκέντρωση ΜΜΕ
Πως συμπεριφέρονται οι επιχειρήσεις σε μια αγορά λίγων ΜΜΕ, πως θα τιμολογήσουν, αν θα επιτρέψουν την είσοδο άλλων, πόση διαφήμιση θα κάνουν, εάν θα εισάγουν νέα προϊόντα; Η θεωρία των παιγνίων και βασικά χαρακτηριστικά.
Λέξεις Κλειδιά: Παίγνια, ολιγοπωλιακές, επιχειρήσεις
Τι ονομάζουμε εταιρική διασπορά; Στρατηγική Τιμολόγησης, είδη διάκρισης τιμών - είδη τιμολόγησης.
Λέξεις Κλειδιά: Εταιρική, διασπορά, στρατηγικές, τιμολόγησης
Τα επίπεδα εσόδων του κλάδου. Υποκατάστατα και συμπληρωματικά. Ανταγωνισμός και διάκριση.
Λέξεις Κλειδιά: Στρατηγικές, ανταγωνιστικό, πλεονέκτημα
Το μάθημα περιλαμβάνει τρεις βασικές υπο-ενότητες: Πως εξελίχθηκε η αγορά των εφημερίδων/έντυπων μέσων. Αγορά των τοπικών εφημερίδων. Τι σημαίνει επιχειρηματική δημοσιογραφία;
Λέξεις Κλειδιά: Εξέλιξη, βιομηχανία, έντυπων μέσων, επιχειρηματική δημοσιογραφία
Επιχειρηματικά μοντέλα και πηγές εσόδων. Το μέλλον της δημόσιας τηλεόρασης και ιδιωτικής τηλεόρασης. Μουσική και Κινηματογραφική παραγωγή.
Λέξεις Κλειδιά: Ηλεκτρονικές, ραδιοτηλεοπτικές, πολιτιστικές, βιομηχανίες
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Αρ. Επισκέψεων : 7911
Αρ. Προβολών : 38443
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -