Διδακτική της Φυσικής Αγωγής στην Α' βάθμια Εκπαίδευση

Χατζόπουλος Δημήτριος

Περιγραφή

 

Εισαγωγή στην επιστήμη της Διδακτικής της Φ.Α. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Κωδικός: OCRS254
Κατηγορία: Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή
CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Θεματικές Ενότητες

  • Επικοινωνία με το διδάσκοντα
  • Ύλη μαθήματος – Βιβλιογραφία
  • Αξιολόγηση φοιτητών/τριών
  • Διατύπωση στόχων στη Φυσική Αγωγή (Φ.Α.)
  • Ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι
  • Βήματα διδασκαλίας δεξιοτήτων

Λέξεις Κλειδιά: οργάνωση μαθήματος, αναγκαιότητα εκπαίδευσης, ποιοτικός στόχος, ποσοτικός στόχος, εξατομίκευση, παρακίνηση, ανατροφοδότηση, προγραμματισμός, παρακίνηση, αξιολόγηση

 

  • Ανατροφοδότηση
  • Πρωτόκολλα συμπεριφοράς
  • Επίδειξη δεξιοτήτων
  • Διδακτικές ατάκες

Λέξεις Κλειδιά: εσωτερική ανατροφοδότηση, εξωτερική ανατροφοδότηση, θετική ανατροφοδότηση, διορθωτική ανατροφοδότηση, παρότρυνση, πρωτόκολλο συμπεριφοράς, πρωτόκολλο έναρξης μαθήματος, πρωτόκολλο ασφάλειας, πρωτόκολλο διανομής οργάνων, πρωτόκολλο ακρόασης, επίδειξη δεξιοτήτων, διδακτική ατάκα

 

  • Επίβλεψη τάξης
  • Προθέρμανση
  • Παρουσιάσεις εργασιών φοιτητών/τριών
  • Διατύπωση εντολών

Λέξεις Κλειδιά: επίβλεψη τάξης, παρατήρηση, δεξιότητα, προσωπική ενασχόληση, προθέρμανση, προπονητικό επίπεδο, επιβάρυνση, διατύπωση εντολής

 

  • Περιγραφή ασκήσεων στη Φυσική Αγωγή
  • Δημιουργία σκίτσων για τα ημερήσια πλάνα
  • Ένταση μαθήματος
  • Στόχοι Φυσικής Αγωγής
  • Ενυδάτωση των μαθητών και ενδυμασία
  • Αύξηση χρόνου εξάσκησης των μαθητών
  • Διαφοροποίηση διδασκαλίας – Εξατομίκευση
  • Βήματα για τη διδασκαλία μιας δεξιότητας

Λέξεις Κλειδιά: τίτλος, στόχος, οργάνωση, διάρκεια, ένταση, δεξιότητες μετακίνησης, δεξιότητες σταθεροποίησης, δεξιότητες χειρισμού αντικειμένων, διαφοροποίηση διδασκαλίας, εξατομίκευση, ανίχνευση

 

  • Προθέρμανση κλασική περιγραφή
  • Πρωτόκολλα δυναμικής προθέρμανσης
  • Παρουσίαση εργασίας Knudson τένις
  • Ενιαία δομή μαθήματος
  • Σπουδαιότητα των διατάσεων
  • Ασκήσεις διατάσεων για παιδιά
  • Δια βίου άθληση για υγεία και διάταση τεστ
  • Δια βίου άθληση για υγεία – προπόνηση δύναμης
  • Προσωπικότητα εκπαιδευτικού ‐ Δεκάλογος καλού δασκάλου

Λέξεις Κλειδιά: ενθουσιασμός, επιβράβευση, μαγικές λέξεις, θετικές προσδοκίες, αυτοεκπληρούμενη προφητεία, αυτοέλεγχος, ενσυναίσθηση, φαινόμενο Πυγμαλίωνα

 

  • Επανάληψη στην αποτελεσματική διδασκαλία και στην προσωπικότητα του εκπαιδευτικού
  • Αντιμετώπιση μικρο‐αταξίας με τη χρήση στόχων
  • Το μοντέλο της αγνόησης της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς
  • Κανόνες και κυρώσεις
  • Βασικές αρχές για τη διατύπωση των κανόνων
  • Τέσσερις βασικές αρχές για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς
  • Δυνατότητες υπολογισμού μέγιστης δύναμης στις μικρές ηλικίες – προπόνηση δύναμης

Λέξεις Κλειδιά: στόχος, αναμονή, ανατροφοδότηση, ενσυναίσθηση, προσδοκίες, μαγικές λέξεις, κανόνες, κυρώσεις, μοντέλο αγνόησης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς, ελάχιστη παρέμβαση, διακριτική παρέμβαση, προοδευτική παρέμβαση, παράπτωμα

 

  • Επανάληψη διατύπωση κανόνων και τέσσερις βασικές αρχές για την αντιμετώπιση
  • ανεπιθύμητης συμπεριφοράς
  • Δια βίου άθληση για υγεία.
  • Τεστ δύναμης στην εκπαίδευση
  • Μπιχεβιοριστική προσέγγιση της πειθαρχίας (behavioral approach)
  • Στάδια μπιχεβιοριστικών μοντέλων
  • Βασικές αρχές παροχής υλικών αμοιβών
  • Συμβόλαιο συμπεριφοράς

Λέξεις Κλειδιά: πειθαρχία, μπιχεβιοριστική προσέγγιση, ανεπιθύμητη συμπεριφορά, εντοπισμός ενισχυτή, παρέμβαση, αμοιβές, προνόμια, συμβόλαιο συμπεριφοράς

 

  • Γλώσσα σώματος εκπαιδευτικού
  • Δέκα συμβουλές για τη βελτίωση της γλώσσας σώματος του εκπαιδευτικού

Λέξεις Κλειδιά: γλώσσα σώματος, ψέματα, αναντιστοιχία, ενσυναίσθηση, εκφραστικότητα

 

  • Μοντέλα ψυχοδυναμικής σχολής (αυτορρύθμισης των μαθητών)
  • Παράδειγμα εφαρμογής μοντέλου αυτορρύθμισης του Dreikurs (2003)
  • Τα στάδια του μοντέλου του Hellison (1995)
  • Το παγκάκι της ειρήνης (The talking bench)
  • Πρωτόκολλα αυτοελέγχου του θυμού
  • Η φόρμουλα «ΧΥΖ»:
  • Η μέθοδος του σηματοδότη
  • Παιχνίδια αποκλιμάκωσης της έντασης
  • Πώς κάνουμε καινούριους φίλους;
  • Το πρωτόκολλο της ενεργής ακρόασης
  • Αντιμετώπιση αταξίας με το επικοινωνιακό μοντέλο
  • Σενάριο από την πράξη: «Χρήστος το πειραχτήρι της τάξης».
  • Αντιμετώπιση αταξίας που προέρχεται από μια ομάδα μαθητών (κλίκα)
  • Προσωπικές συζητήσεις με τους μαθητές/τριες

Λέξεις Κλειδιά: συμπεριφορά, κίνητρα, μοντέλα ψυχοδυναμικής σχολής, αυτοέλεγχος, πρωτόκολλο διατύπωσης παραπόνων, παιχνίδια αποκλιμάκωσης της έντασης, επικοινωνιακό μοντέλο, συναισθηματική κάθαρση, ακρόαση, προσωπική συζήτηση

 

  • Η διαφορά μεταξύ δασκαλοκεντρικής και μαθητοκεντρικής μεθόδου
  • διδασκαλίας.
  • Η χρήση μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας
  • Ποια είναι η καλύτερη μέθοδος διδασκαλίας;
  • Στατιστική σημαντικότητα και κινητικά τεστ στο σχολείο (SPSS, excel)
  • Επανάληψη Μοντέλα αντιμετώπισης ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
  • Σενάριο από την πράξη: ο ερωτευμένος μαθητής.
  • Ο γενικός σκοπός της Φυσικής Αγωγής
  • Μέθοδοι διδασκαλίας των Mosston και Ashworth (2008)
  • Κριτήρια επιλογής μεθόδων γενικής Διδακτικής
  • Η μέθοδος Project

Λέξεις Κλειδιά: κινητικά τεστ στην εκπαίδευση, σκοποί Φυσικής Αγωγής, ψυχοκινητικός στόχος, συναισθηματικός στόχος, γνωστικός στόχος, μέθοδοι αναπαραγωγής, μέθοδος του παραγγέλματος, μέθοδος των σταθμών, αμοιβαία μέθοδος, μέθοδος αυτοελέγχου, μέθοδος μη αποκλεισμού ή διαφοροποίηση του βαθμού δυσκολίας, μέθοδοι παραγωγής, καθοδηγούμενη εφευρετικότητα, συγκλίνουσα εφευρετικότητα, αποκλίνουσα παραγωγικότητα, αυτοδιδασκαλία

 

  • Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των δεξιοτήτων (skill approach
  • Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των παιχνιδιών (Teaching games for understanding)
  • Ημερήσιο πλάνο με τη μέθοδο των παιχνιδιών
  • Το σχολείο της μπάλας
  • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των μεθόδων διδασκαλίας των αθλοπαιδιών

Λέξεις Κλειδιά: αθλοπαιδιά, μέθοδος δεξιοτήτων, μέθοδος παιχνιδιών, δεξιότητα, μεθοδική διδασκαλίας, «το σχολείο της μπάλας»

 

  • Τα στάδια της αξιολόγησης
  • Τι αξιολογούμε σε μια δεξιότητα;
  • Δυνατότητες σύγκρισης μιας επίδοσης
  • Αξιολόγηση μαθητών
  • Βασικές λειτουργίες του βαθμού
  • Πρόταση του Υπουργείου για τη βαθμολόγηση
  • Προβλήματα ατομικής προόδου
  • Αξιολόγηση προσπάθειας, συμπεριφοράς και στάσεων
  • Βαθμολογία ή όχι στη Φυσική Αγωγή;

Λέξεις Κλειδιά: αξιολόγηση, βαθμολογία, ατομική πρόοδος, κοινωνική σύγκριση, κινητική επίδοση, προσπάθεια, συμπεριφορά, στάση, λειτουργία βαθμού

 

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A+

Αρ. Επισκέψεων :  6119
Αρ. Προβολών :  29192

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -