Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)



ΕΝΟΤΗΤΑ Α’ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: Ιστορική εξέλιξη, ανθρώπινο κεφάλαιο και ο ρόλος της αγοράς εργασίας.

ΜΑΘΗΜΑ 1ο  ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

Δομικές αλλαγές στο χώρο εργασίας και η επίδραση τους στον τρόπο οργάνωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις σύγχρονες οικονομίες της γνώσης.

ΜΑΘΗΜΑ 2ο Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

Η θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου, ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων και ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας της μάθησης και της ανάπτυξης στο χώρο εργασίας.

ΜΑΘΗΜΑ 3ο ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ

Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και ο ρόλος του οργανισμού μάθησης, ανάλυση των χαρακτηριστικών του οργανισμού μάθησης, η σημασία της επαγγελματικής κατάρτισης στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Ε.Ε. και βασικές παράμετροι οργάνωσης μιας κοινής πολιτικής.

ΜΑΘΗΜΑ 4ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Προσδιορισμός των χαρακτηριστικών που καθιστούν το εργασιακό περιβάλλον χώρο μάθησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, αποτίμηση της μάθησης στον οργανισμό και ο ρόλος του εκπαιδευτή στην ενδυνάμωση των μελών του.

ΜΑΘΗΜΑ 5ο Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ιστορική εξέλιξη και σύγχρονες τάσεις στη διαδικασία διαμόρφωσης πολιτικών και πρακτικών που αφορούν στην εκπαίδευση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα μας.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Β’ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ‐ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: Τύποι και δομή, γενικά ζητήματα οργάνωσης, απαιτούμενες υποδομές και ομάδες αναφοράς

ΜΑΘΗΜΑ 6ο ΤΥΠΟΙ ΚΑΙ ΔΟΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Βασικά δομικά στοιχεία και τρόπος διάρθρωσης τους.

ΜΑΘΗΜΑ 7ο ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Ζητήματα υποδομής και χρηματοδότησης και ο ρόλος του εκπαιδευτή στη διαδικασία οργάνωσης.

ΜΑΘΗΜΑ 8ο ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Σύγχρονες προσεγγίσεις κινήτρων μάθησης και συμμετοχής, συμμετοχή και μη‐συμμετοχή, παράγοντες που επιδρούν στην επιλογή των καταρτιζομένων να συμμετέχουν σε οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

ΜΑΘΗΜΑ 9ο ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ‐ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΑΓΚΩΝ

Ο ρόλος των καταρτιζομένων στο σχεδιασμό των προγραμμάτων και η δυναμική της ομάδας.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ: Στοχοθεσία και μεθόδευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αξιολόγηση, πιστοποίηση και ζητήματα διασφάλισης ποιότητας

ΜΑΘΗΜΑ 10ο ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Είδη στόχων και η χρησιμότητά τους στην οργάνωση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης.

ΜΑΘΗΜΑ 11ο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Τρόποι επιλογής των περιεχομένων μάθησης και διδασκαλίας, διδακτικές μέθοδοι, μέσα και τεχνικές διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΜΑΘΗΜΑ 12ο ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Αυτο‐αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, η χρήση των φακέλων των εκπαιδευομένων (portfolios) στη διαδικασία αξιολόγησης, συνολική αξιολόγηση προγραμμάτων, αναγνώριση και πιστοποίηση της άτυπης μάθησης, αποτίμηση της μαθησιακής εμπειρίας στο χώρο εργασίας.

ΜΑΘΗΜΑ 13ο Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ

Ο εκπαιδευτής και ο διευκολυντικός του ρόλος, σχέση εκπαιδευτή‐ εκπαιδευόμενου, η σημασία του στοχασμού και της έρευνας για τον εκπαιδευτή, συστηματοποίηση του ρόλου του εκπαιδευτή, ο εκπαιδευτής ως επαγγελματίας.

Αντικειμενικοί στόχοι



Μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου μαθήματος οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες αναμένεται να είναι σε θέση να:

ΓΝΩΣΕΙΣ

  1. Γνωρίζουν βασικές έννοιες, θεωρίες και πρακτικές που αναπτύσσονται στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  2. Γνωρίζουν τα βασικά μοντέλα αξιολόγησης προγραμμάτων κατάρτισης.
  3. Γνωρίζουν τη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την εκπαιδευτική πολιτική και την πολιτική απασχόλησης.
  4. Γνωρίζουν τους βασικούς σταθμούς στην εξέλιξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα και το σύγχρονο θεσμικό και οργανωτικό της πλαίσιο.
  5. Γνωρίζουν τους παράγοντες που επιδρούν ενισχυτικά στη συμμετοχή σε προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης καθώς και αυτούς που λειτουργούν ανασχετικά.
  6. Κατανοούν τη σημασία της αναγνώρισης και πιστοποίησης προσόντων και των παραγόντων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη και επέκταση των σχετικών συστημάτων.
  7. Κατανοούν τη σημασία της ομάδας, της επικοινωνίας και της ανάπτυξης δυναμικής μεταξύ των μελών της.
  8. Κατανοούν τη σημασία του προσδιορισμού των αναγκών επαγγελματικής κατάρτισης και τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τη διαδικασία αυτού του προσδιορισμού.
  9. Κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση με την οικονομία και την αγορά εργασίας.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

  1. Αναλύουν εμπειρικά ευρήματα ερευνών σχετικών με τη διάγνωση των αναγκών της αγοράς εργασίας, των προβλέψεων σε δεξιότητες και προσόντα και άλλων σχετικών μελετών
  2. Αναλύουν κεντρικά ζητήματα αποτελεσματικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
  3. Αναλύουν τους γενικούς στόχους ενός προγράμματος κατάρτισης σε επιμέρους ειδικούς στόχους λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των καταρτιζομένων.
  4. Αξιολογούν ένα πρόγραμμα ή μια ενότητα κατάρτισης με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί
  5. Αξιολογούν την επίδραση της Ευρωπαϊκής πολιτικής στη διαμόρφωση των θεσμών και πρακτικών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα
  6. Συγγράψουν μελέτη βάσει συγκεκριμένης ορολογίας, λογικών επιχειρημάτων και βιβλιογραφικών αναφορών

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  1. Συγκρίνουν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις της επαγγελματικής κατάρτισης.
  2. Συγκρίνουν και συνθέτουν βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις αναφορικά με τη λειτουργία της ομάδας με στόχο τη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της ομάδας.
  3. Συγκρίνουν και συνθέτουν μεθόδους διάγνωσης και προσδιορισμού των μαθησιακών αναγκών των καταρτιζομένων κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ενός προγράμματος.
  4. Συνδέουν τη διάγνωση μαθησιακών αναγκών σε ένα πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης με τη στοχοθεσία και τα περιεχόμενα του προγράμματος
  5. Σχεδιάζουν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης λαμβάνοντας υπόψη τα δομικά στοιχεία και τον τύπο του προγράμματος

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία



Baptiste, I. (2001) «Educating lone wolves: Pedagogical implications of human capital theory» in Adult Education Quarterly, V51, n3, May 2001. pp: 184-201.

Belsheim, D. J. (1986) «Organising continuing professional education: A comparative case analysis» in Adult Education Quarterly, V36, n4, Sum. 1986. pp: 211-225.

Bhola, H. S. (1998) «World trends and issues in adult education on the eve of the twenty-first century» in International Review of Education, V44, n5/6, 1998. pp: 485-506.

Blackmore, P. (2000) «A conceptual framework for approaches to occupational analysis» in Research in Post-Compulsory Education, V5, n3, 2000. pp:

Bourn, D. (2001) «Global perspectives in lifelong learning» in Research in Post-Compulsory Education, V6, n3, 2001. pp: 325-338.

Brown, T. (1999) «Challenging globalization as discourse and phenomenon» in International Journal of Lifelong Education, V18, n1, Jan.-Feb. 1999. pp: 3-17.

Cervero, R. M. (1989) «Continuing education for the professions» in S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. pp: 513-524.

Cervero, R. M. Rottet, S. Dimmock, K. H. (1986) «Analysing the effectiveness of continuing professional education at the workplace» in Adult Education Quarterly, V36, n2, Win. 1986. pp: 78-85.

De Weerdt, S. Corthouts, F. Martens, H. Bouwen, R. (2002) «Developing professional learning environments: Model and application» in Studies in Continuing Education, V24, n1, 2002. pp: 25-38.

Farrell, L. (2001) «Negotiating knowledge in the knowledge economy: Workplace educators and the politics of codification» in Studies in Continuing Education, V23, n2, 2001. pp: 200-214.

Fenwick, T. J. (2001) «Work knowing ‘on the fly’: Enterprise cultures and co-emergent epistemology» in Studies in Continuing Education, V23, n2, 2001. pp: 243-259.

Field, J. (2000) «Skills and employability in the limelight: Exploring the public presentation of the New Deal» in Research in Post-Compulsory Education, V5, n3, 2000. pp:

Forrester, K. Frost, N. Ward, K. (2000) «Researching work and learning: A bird’s eye view» in International Review of Education, V46, n6, 2000. pp: 483-489.

Gouthro, P. A. (2002) «Education for sale: At what cost? Lifelong learning and the marketplace» in International Journal of Lifelong Education, V21, n4, Jul.-Aug. 2002. pp: 334-346.

Griffin, C. (1999) «Lifelong learning and social democracy» in International Journal of Lifelong Education, V18, n5, Sep.-Oct. 1999. pp: 329-342.

Griffith, W. S. Fujita-Starck, P. J. (1989) «Public policy and the financing of adult education» in S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. pp: 168-180.

Hendricks, S. M. (2001) «Contextual and individual factors and the use of influencing tactics in adult education program planning» in Adult Education Quarterly, V51, n3, May 2001. pp: 219-235.

Jackson, A. (2000) «Action technologies: Supporting continuing professional development» in Research in Post-Compulsory Education, V5, n3, 2000. pp:

Johnston, R. (2001) «Challenges in human resource development practitioner preparation» in Studies in Continuing Education, V23, n1, 2001. pp: 37-53.

Kalyuga, S. Chandler, P. Sweller, J. (2001) «Learner experience and efficiency of instructional guidance» in Educational Psychology, V21, n1. 2001. pp: 5-23.

Killeen, J. Turton, R. Diamond, W. Dosnon, O. Wach, M. (1999) «Education and the labour market: Subjective aspects of human capital investment» in Journal of Educational Policy, V14, n2, 1999. pp: 99-116.

Kivinen, O. Silvennoinen, H. (2002) «Changing relations between education and work: On the mechanisms and outcomes of the educational system» in International Journal of Lifelong Education, V21, n1, Jan.-Feb. 2002. pp: 44-54.

Kokosalakis, N. (2001) «Lifelong learning in Greek universities: Policies, practices and prospects» in European Journal of Education, V36, n3, 2001. pp: 329-339.

Labarca, G. (1998) «Education in basic skills and training for productive work» in International Review of Education, V44, n5/6, 1998. pp: 413-439.

Livingstone, D. W. (2000) «Researching expanded notions of learning and work and unemployment: Findings of the first Canadian survey of informal learning practices» in International Review of Education, V46, n6, 2000. pp: 491-514.

Longworth, N. Davies, W. K. (1996) «Learning for earning: Learning for survival» in N. Longworth, W. K. Davies Lifelong Learning, London: Kogan Page. pp: 57-71.

Lum, G. (1999) «Where’s the competence in competence-based education and training?» in Journal of Philosophy of Education, V33, n3, 1999. pp: 403-418.

McClenaghan, P. (2000) «Social capital: Exploring the theoretical foundations of community development education» in British Educational Research Journal, V26, n5, 2000. pp: 565-582.

Opengart, R. Short, D. G. (2002) «Free agent learners: The new career model and its impact on human resource development» in International Journal of Lifelong Education, V21, n3, May-Jun.. 2002. pp: 220-233.

Paprock, K. (1994) «A conceptual framework for developing adaptive competency for professionals» in R. Benn, R. Fieldhouse (eds.) Training and professional development in adult and continuing education, University of Exeter: Centre for Research in Continuing Education. pp: 89-93.

Streumer, J. N. Van Der Klink M. R. Ven De Brink K. (1999) «The future of HRD» in International Journal of Lifelong Education, V18 n4, Jul.-Aug. 1999. pp: 259-274.

Wain, K. (2000) «The learning society: Postmodern politics» in International Journal of Lifelong Education, V19, n1, Jan.-Feb. 2000. pp: 36-53.

Watkins, K. (1989) «Business and industry» in S. B. Merriam, P. M. Cunnigham, (eds.) Handbook of Adult and Continuing Education, San Francisco: Jossey Bass. pp: 422-435.

Wolek, F. W. (1999) «The skill development processes of apprenticeship» in International Journal of Lifelong Education, V18, n5, Sep.-Oct. 1999. pp: 395-406.

Yang, B. Cervero, R. M. (2001) «Power and influence styles in programme planning: Relationship with organisational political contexts» in International Journal of Lifelong Education, V20, n4, Jul.-Aug. 2001. pp: 289-296.

Zarifis, G. K. (2000) «Vocational education and training policy development for young adults in the European Union: A thematic analysis of the EU trend of convergence towards integration, drawn from the brief presentation of the VET policies adopted in three Member States» in Research in Post-Compulsory Education, V5, n1, 2000. pp: 91-114.

Βρετάκου Β., Ρουσέας Π., (2002): Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα. Συνοπτική περιγραφή. Cedefop Panorama Series; 50.

Γαλατά Β., Ιωαννίδου Μ., Πρωτόπαπας Γ., Σούρμπης Μ., (2001): Μέθοδοι αναγνώρισης, πιστοποίησης, κατοχύρωσης προσόντων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αποκτήθηκαν μέσω της άτυπης επαγγελματικής κατάρτισης. Αθήνα, Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας.

Γράβαρης Δ., (1991): «Πολιτικές Απασχόλησης και ο Ρόλος του Κράτους στην Αγορά Εργασίας». Τόπος,  (3): 3-36.

Γράβαρης Δ., (1996): «Η Σχέση Παθητικών και Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης                 στο Εσωτερικό της Συνολικής Κρατικής Παρέμβασης στην Αγορά Εργασίας». Στο Βενιέρης  Δ., Παπαθεοδώρου Δ., Χ. [επιμ].  335-368.

Γράβαρης Δ., Παπαδάκης Ν., (2005): Εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς. Αθήνα: Σαββάλας.

Δεδουσόπουλος Α., (1993): «Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Απασχόληση. Η διφορούμενη σχέση». Στο Γετίμης Π., Γράβαρης Δ., (Επ.): Κοινωνικό Κράτος και Κοινωνική Πολιτική. Αθήνα, Θεμέλιο.

Δεδουσόπουλος Α., (1998): Πολιτική Οικονομία της Αγοράς Εργασίας. Τόμος Πρώτος. Η Προσφορά Εργασίας. Θεωρίες, Πολιτικές και Ερευνητικές Αναζητήσεις. Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός.

Ευστράτογλου Α., (2009): «Η επαγγελματική Κατάρτιση κάτω από το πρίσμα διαφορετικών θεωρητικών προσεγγίσεων». Εκπαίδευση Ενηλίκων, (16): 3-10.

Κοσμόπουλος, Α.Β. (1995) Το Σχεσιοδυναμικό Μοντέλο Διδακτικής Εργασίας. Στο Ματσαγγούρας, Η.Γ. (επιμ.) Η Εξέλιξη της Διδακτικής. Αθήνα: Gutenberg.

Πάντζου, Π. (χ.χ) Η Δυναμική των Ομάδων (χ.ε) διαθέσιμο στο: www.nsph.gr/Files/006_Koinoniologias/pp_group%20dynamics.doc

Σοφού, Ε. (2002). Αιχμάλωτοι του χρόνου: Η αναγκαιότητα της ευέλικτης χρήσης του χρόνου στη Σύγχρονη εκπαίδευση, Επιθεώρηση Εκπαιδευτών Θεμάτων, 6, 223-238.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι



Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης



Γραπτή εργασία

Τα θέματα τα οποία θα επιλέξετε για την γραπτή σας εργασία θα πρέπει να εντάσσονται σε μία από τις 13 θεματικές κατηγορίες που θα εξετασθούν στη διάρκεια του μαθήματος (βλέπε το διάγραμμα του μαθήματος πιο πάνω). Η επιλογή του θέματος της γραπτής εργασίας είναι αποκλειστικά δική σας. Υλικό για τις εργασίες που θα επιλέξετε μπορεί να σας δοθεί από τον διδάσκοντα εφόσον ζητηθεί. Ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος του υλικού είναι στην Αγγλική γλώσσα. Επομένως όσοι και όσες επιθυμούν να εργαστούν με αυτό του υλικό θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι/ες με τη συγκεκριμένη γλώσσα. Η γραπτή εργασία αντιστοιχεί στο 50% της τελικής βαθμολογίας.

Οι γραπτές εργασίες αξιολογούνται με βάση τα παρακάτω τέσσερα (4) βασικά κριτήρια:

1. Γλωσσική επάρκεια & Αισθητική παρουσία = 1 βαθμός (σαφήνεια και γλωσσική απλότητα, κατανοητός λόγος, αισθητική και καθαριότητα, ορθογραφία, στίξη, τυπογραφικά λάθη, ορθά τυπωμένο κείμενο, απαιτούμενο διάστιχο και περιθώρια σελίδας, τήρηση του ορίου στον αριθμό λέξεων ή σελίδων).

2. Δομή & Συνοχή του τελικού κειμένου = 2 βαθμοί (παράγραφοι, τίτλοι και υπότιτλοι, συνέχεια με τα προηγούμενα, σύνδεση με τα επόμενα).

3. Περιεχόμενο & Επιχειρηματολογία = 4 βαθμοί (ανάπτυξη λογικών επιχειρημάτων, ορθότητα των στοιχείων που αναφέρονται στην εργασία, μεθόδευση έρευνας -εφόσον η εργασία έχει ερευνητικό μέρος- εργαλεία, τρόποι συλλογής και ανάλυσης δεδομένων ή συνολική μεθόδευση χρήσης του βιβλιογραφικού υλικού που χρησιμοποιήθηκε για την εργασία).

4. Παραπομπές & Βιβλιογραφία = 3 βαθμοί (πλήρεις παραπομπές μέσα στο κείμενο και ακριβείς βιβλιογραφικές αναφορές στο τέλος της εργασίας. Για σχετικά παραδείγματα ανατρέξτε σε οποιοδήποτε βιβλίο ή δημοσιευμένο σε επιστημονικό περιοδικό άρθρο).

Η τελική μορφή της εργασίας πρέπει να είναι ένα δακτυλογραφημένο και εκτυπωμένο ή σε ψηφιακή μορφή (σε δισκέτα ή CD) κείμενο το οποίο δεν θα ξεπερνά τις 30 σελίδες (ήτοι 8.000 λέξεις μαζί με τη βιβλιογραφία και χωρίς παραρτήματα ή πηγές τα οποία θα πρέπει να κατατεθούν χωριστά ή να επισυναφθούν στην εργασία), με 1½ διάστημα μεταξύ των γραμμών, 2,5 εκατοστά περιθώρια σελίδας και μέγεθος γραμματοσειράς 12. Χειρόγραφες εργασίες δεν θα γίνονται δεκτές. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των εργασιών ορίζεται η ημερομηνία γραπτής εξέτασης του μαθήματος βάσει του προγράμματος εξετάσεων που θα καταρτισθεί (αυστηρά και χωρίς παρατάσεις). Οι εργασίες μπορούν να παραδοθούν προσωπικά στο διδάσκοντα (στις ώρες συνεργασίας στο γραφείο του [208θ] στο Παλαιό Κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής) ή στη θυρίδα του, δίπλα στη Γραμματεία του Τομέα Παιδαγωγικής στο Παλαιό Κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής (αίθ. 216).
 

Τελικές γραπτές εξετάσεις - Αξιολόγηση μαθήματος

Η τελική εξέταση στο μάθημα γίνεται με αντικειμενικό τεστ 50 ερωτήσεων (πολλαπλής επιλογής και σωστού-λάθους). Οι ερωτήσεις είναι κατά κύριο λόγο γνωστικές και οι απαντήσεις τους εμπεριέχονται στις διδακτικές σημειώσεις του μαθήματος.

Προαπαιτήσεις



Το μάθημα προσφέρεται αποκλειστικά στους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Τομέα Παιδαγωγικής. Η συμμετοχή στα εβδομαδιαία σεμινάρια καθώς και η συγγραφή επιστημονικής εργασίας είναι απαραίτητη. Όσοι φοιτητές και όσες φοιτήτριες επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο μάθημα θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τα παρακάτω προαπαιτούμενα μαθήματα: 

  1. ΕΙΣΠ100 (κορμού)
  2. ΣΧΠ1 (κορμού)
  3. ΣΧΠ2 (κορμού)
  4. Π1807 (κατεύθυνσης)

Συμπληρωματικά Στοιχεία



Σε όσους φοιτητές και σε όσες φοιτήτριες συμμετέχουν στο συγκεκριμένο μάθημα προτείνεται η συμπλήρωση του Φύλλου Καταγραφής Προσδοκιών Εκπαιδευομένων με την έναρξη του ακαδημαϊκού προγράμματος. Το συγκεκριμένο έντυπο διατίθεται για μεταφόρτωση εδώ.

Ενδιάμεση αξιολόγηση προβλέπεται για το συγκεκριμένο μάθημα χωριστά στο τέλος κάθε ενότητας. Το Φύλλο Ενδιάμεσης Αξιολόγησης Μαθήματος είναι διαθέσιμο εδώ. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στο μάθημα έχουν επιπλέον τη δυνατότητα συνολικής αξιολόγησής του καθώς και του διδάσκοντα μέσω της συμπλήρωσης της Φόρμας Τελικής Αξιολόγησης Μαθήματος, η οποία διατίθεται για μεταφόρτωση στο τέλος του μαθήματος και η οποία μπορεί να συμπληρωθεί ηλεκτρονικά και να αποσταλεί άμεσα στο διδάσκοντα.

Όλα τα παραπάνω έντυπα είναι ανώνυμα και μπορούν να συμπληρωθούν από όσους και όσες το επιθυμούν και χειρόγραφα και να κατατεθούν στη θυρίδα του διδάσκοντα (αίθ. 216, δίπλα στη Γραμματεία του Τομέα Παιδαγωγικής).

Τέλος συστήνω τη συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Μαθήματος από τους Φοιτητές της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (Α.ΔΙ.Π). Υπόδειγμα του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου είναι διαθέσιμο για μεταφόρτωση εδώ.