Διδάσκοντες
Διδάσκουσα: Χριστίνα Μπουτσούκη, Επίκουρη Καθηγήτρια
http://www.econ.auth.gr/index.php?lang=el&rm=1&mn=13&stid=31
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Έλλη Βλαχοπούλου
Περιεχόμενο μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και αποτελεσματικότητα της διαφήμισης, στην επιχείρηση, ενώ παράλληλα εξετάζεται ο οικονομικός και κοινωνικός της ρόλος. Διεξοδικά συζητούνται η ιεραρχική κλιμάκωση των αποτελεσμάτων της διαφήμισης, η διαδικασία επεξεργασίας της πληροφορίας στη διαφήμιση, οι παράγοντες και οι προϋποθέσεις, αλλά και τα εμπόδια ανάπτυξης μιας αποτελεσματικής διαφήμισης. Εξετάζονται θέματα όπως ο καθορισμός των διαφημιστικών στόχων και του προϋπολογισμού, η διαμόρφωση του διαφημιστικού προγράμματος, η σχεδίαση της διαφήμισης και η εφαρμογή υλοποίησης της δημιουργικής ιδέας, η απεικόνιση και η διαμόρφωση του διαφημιστικού κειμένου, ο σχεδιασμός και η επιλογή των μέσων επικοινωνίας. Παρουσιάζεται η οργάνωση και η λειτουργία της διαφημιστικής εταιρίας. Το μάθημα ολοκληρώνεται με την κριτική προσέγγιση στον ρόλο της διαφήμισης στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.
- Εισαγωγή στη Διαφήμιση
- Η διαφήμιση και η διαδικασία επικοινωνίας
- Ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική
- Διαφημιστικός Προϋπολογισμός – Η σχεδίαση του προγραμμάτων μάρκετινγκ και διαφήμισης – Διαμόρφωση διαφημιστικών στόχων
- Σχεδιασμός και οργάνωση διαφημιστικής εκστρατείας
- Η ιεραρχική κλιμάκωση των αποτελεσμάτων της διαφήμισης
- Σχεδίαση και ανάπτυξη της διαφήμισης της διαφήμισης
- Η χρήση του χιούμορ στη διαφήμιση
- Περίγραμμα
- Η διαμόρφωση του διαφημιστικού κειμένου
- Η διαδικασία επεξεργασίας της πληροφορίας στη διαφήμιση
- Η διαφήμιση στο διαδίκτυο
- Σχεδιασμός για την επιλογή Μ.Μ.Ε.
Μαθησιακοί στόχοι
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν:
- Να κατανοήσουν την έννοια της διαφήμισης και τη διαδικασία επικοινωνίας.
- Να κατανοήσουν τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης για μια επιχείρηση.
- Να αναγνωρίσουν τη σημασία του καθορισμού των διαφημιστικών στόχων και του διαφημιστικού προϋπολογισμού.
- Να σχεδιάσουν μια διαφημιστική εκστρατεία.
- Να κατανοήσουν την λειτουργία και οργάνωση μιας διαφημιστικής εταιρείας.
- Να σχεδιάσουν την επιλογή των Μ.Μ.Ε.
- Να κατανοήσουν τον ρόλο της διαφήμισης στο κοινωνικό σύνολο.
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν
Βιβλιογραφία
1. Γ. Χ. Ζώτος, Διαφήμιση, εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2008. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 17203.
2. Ουίλιαμ Λάις, Στήβεν Κλάιν, Σατ Τζάλυ, Ζακλίν Μποτεριλ, Διαφήμιση και Επικοινωνία, εκδ. Καστανιώτης, Αθήνα 2008. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 16747.