Συστήματα πολυμέσων
Περίγραμμα
Ομάδα στόχος
Οι προπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος Πληροφορικής του Α.Π.Θ. που βρίσκονται στο 6ο εξάμηνο σπουδών τους και έχουν επιλέξει την κατεύθυνση «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση».
Διδάσκοντες
Διδάσκων: Θρασύβουλος Τσιάτσος, Επίκουρος Καθηγητής
Βιογραφικό:
http://users.auth.gr/tsiatsos/
http://users.auth.gr/tsiatsos/indexen.html
Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Στέργιος Τέγος
Περιεχόμενο μαθήματος
- Επικοινωνία: μοντέλο Shannon-Weaver & μοντέλο Gerbner. Εντροπία, Πλεονασμός. Πολυμέσα: Δειγματοληψία, θεώρημα Nyquist, κβάντωση, κωδικοποίηση, διαδραστικά πολυμέσα, μέθοδοι συμπίεσης πληροφορίας πολυμέσων.
- Ψηφιακή Εικόνα: ανάλυση & βάθος χρώματος, μορφοποιήσεις αρχείων εικόνας, συμπίεση κατά JPEG, τεχνολογία CCD, σάρωση, εκτύπωση, τεχνολογία οθονών.
- Ψηφιακός Ήχος: μορφοποιήσεις αρχείων εικόνας, κωδικοποίηση mp3.
- Ψηφιακό Video: τεχνολογία αναλογικού & ψηφιακού video, υποδειγματοληψία σήματος video, συμπίεση κατά MPEG, τεχνική motion compensation. Τεχνικές παραγωγής σχεδιοκίνησης (animation). Τεχνολογία ροής (streaming media).
Μαθησιακοί στόχοι
Περιγραφή μαθησιακών στόχων/αποτελεσμάτων
- Γνωστικοί: Κατανόηση θεωρητικών θεμάτων πολυμεσικών τεχνολογιών.
- Δεξιότητες: Χρήση εφαρμογών πολυμέσων για επεξεργασία εικόνας, ήχου, βίντεο, σχεδιοκίνησης, 3D γραφικών.
Κατηγοριοποίηση μαθησιακών στόχων
- Γνωστικός Τομέας: Μνήμη, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Αξιολόγηση, Δημιουργία
- Συναισθηματικός Τομέας: Πρόσληψη, Αντίδραση, Αποτίμηση, Οργάνωση, Εσωτερίκευση
- Ψυχοκινητικός Τομέας
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Δημητριάδης Σ., Πομπόρτσης Α., Τριανταφύλλου Ε. «Τεχνολογία Πολυμέσων, Θεωρία και Πράξη», Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 2004.
- Λαζαρίνης Φ. «Τεχνολογίες Πολυμέσων – Θεωρία, Υλικό, Λογισμικό», Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2007.
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Παρακολούθηση Διαλέξεων (Καθοδηγούμενα)
- Εκπόνηση Μελέτης – project (Μεμονωμένα)
- Μελέτη βιβλίων και άρθρων (Μεμονωμένα)
Μέθοδοι αξιολόγησης
Περιγραφή της διαδικασίας
- Γραπτές εξετάσεις. (70%): Αξιολογείται η επάρκεια βασικών θεωρητικών γνώσεων των φοιτητών σχετικά με τη δημιουργία και την λειτουργία πολυμεσικών εφαρμογών. Χρησιμοποιούνται ερωτήσεις κλειστού τύπου (πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, κλπ.) και ανοικτού τύπου (σύντομης απάντησης και ανάπτυξης).
- Ανάπτυξη έργου (30%). Οι φοιτητές εργάζονται μεμονωμένα για να υλοποιήσουν πολυμεσικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας κατάλληλα εργαλεία.
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής για βελτίωση και βαθμολόγηση.
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης για βελτίωση και βαθμολόγηση.
- Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίου για βελτίωση και βαθμολόγηση.
- Γραπτή Εργασία για βελτίωση και βαθμολόγηση.
Βιβλιογραφία
- Δημητριάδης Σ., Πομπόρτσης Α., Τριανταφύλλου Ε. «Τεχνολογία Πολυμέσων, Θεωρία και Πράξη», Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 2004.
- Λαζαρίνης Φ. «Τεχνολογίες Πολυμέσων – Θεωρία, Υλικό, Λογισμικό», Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2007.
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν