Η προβληματική των κυρώσεων και η θεσμοθέτηση κανόνων στη σχολική τάξη - Η επιθετική συμπεριφορά στη σχολική τάξη - Διαπροσωπικές και διαομαδικές συγκρούσεις στην ομάδα της σχολικής τάξης
Παράθεση του προβληματισμού για το ζήτημα της πειθαρχίας στο σχολείο, για την απειθαρχία. Αναφορά σε απόψεις για την επιβολή ποινών, ειδικότερα, στο σχολικό πλαίσιο. Παρουσίαση του ζητήματος των κυρώσεων (η κύρωση ως πρόβλημα ψυχοπαιδαγωγικής διάστασης, άμεση επιβολή κυρώσεων, απειλές και συμβολικές κυρώσεις). Παρουσίαση του θέματος της επιθετικής συμπεριφοράς στη σχολική τάξη (θεωρίες, μορφές, αίτια και μοντέλα της επιθετικής συμπεριφοράς). Παράθεση πληροφοριών και ερευνών για τις διαπροσωπικές και διαομαδικές συγκρούσεις στο σχολικό περιβάλλον. Μελετάται, τέλος, η έννοια της σύγκρουσης και αντίστοιχες θεωρίες (Freud, Bandura, Piaget), όπως και η έννοια του σχολικού εκφοβισμού (bullying).
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Παρουσίαση
Επιβεβαίωση επανεκκίνησης επόμενης προσπάθειας
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Βιντεοσκοπημένη Διάλεξη
Επιβεβαίωση επανεκκίνησης επόμενης προσπάθειας
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Ασκήσεις - Ερωτήσεις
Επιβεβαίωση επανεκκίνησης επόμενης προσπάθειας
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια
Με την ολοκλήρωση της ενότητας θα πρέπει να μπορείτε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
Ποια παιδαγωγική αντινομία αναφύεται αναφορικά με το ζήτημα της πειθαρχίας στη σχολική τάξη;
Δώστε τον ορισμό της έννοιας «κύρωση». α. Συνδέστε τις κυρώσεις με τους κανόνες. β. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την αντίληψη ότι η επιβολή αρνητικών κυρώσεων μπορεί να πλήξει την αυτοεικόνα και την αυτοαντίληψη του παραβάτη μαθητή;
Αμοιβή ή ποινή; Υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει θετικά η επιβράβευση αλλά και η επίπληξη των μαθητών;
Ποιες είναι οι μορφές επιθετικής συμπεριφοράς;
Αναφερθείτε, σύντομα, στα ερμηνευτικά μοντέλα της επιθετικής συμπεριφοράς. Αναλύστε το μοντέλο της ματαίωσης.
Αίτια επιθετική συμπεριφοράς. α. Ποια είναι τα πιθανά αίτια εμφάνισης επιθετικής συμπεριφοράς μέσα στην οικογένεια; β. Για ποιους λόγους ένας μαθητής μπορεί να γίνει επιθετικός στη σχολική τάξη;
Ποια μέτρα θα υιοθετούσατε, ως εκπαιδευτικός, για την απόσβεση της επιθετικής συμπεριφοράς στη σχολική τάξη;
Οι συγκρούσεις, ως στοιχείο του κρυφού αναλυτικού προγράμματος, αποτελούν και αντικείμενο άτυπης μάθησης για τον μαθητή. Αναλύστε την παραπάνω παραδοχή.
Επιβεβαίωση επανεκκίνησης επόμενης προσπάθειας
Με την επιλογή αυτή η επόμενη προσπάθεια στη Γραμμή Μάθησης δεν θα χρησιμοποιήσει τα αποθηκευμένα δεδομένα για συνέχεια από το σημείο που την αφήσατε την τελευταία φορά.
Ακυρώστε την επιλογή σας αν δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε από την αρχή την επόμενη προσπάθεια