Διγλωσσία και Ζητήματα Εκπαίδευσης

Η πέμπτη ενότητα εισάγει τους/τις φοιτητές/ ριες στις διαφορετικές προσεγγίσεις της ετερότητας στην εκπαίδευση. Γίνεται μία κριτική στον όρο «αλλόγλωσσα παιδιά» για τα δίγλωσσα παιδιά μεταναστευτικής καταγωγής στο ελληνικό σχολείο, με απώτερο σκοπό την κριτική θεώρηση του θέματος της πραγματικότητας των δίγλωσσων παιδιών και ατόμων στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Τέλος, αναλύονται οι έννοιες της αφομοίωσης, της ένταξης, της πολυπολιτισμικής και της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης και προτείνοντας μία «πολιτισμικά ευαισθητοποιημένη» εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία μπορεί να κάνει ορατές τις γλώσσες των παιδιών στην τάξη.

 

Λέξεις κλειδιά: Αλλόγλωσσα παιδιά, αφομοίωση, ένταξη,  πολυπολιτισμική προσέγγιση, αντιρατσιστική εκπαίδευση, «πολιτισμικά ευαισθητοποιημένη» εκπαιδευτική διαδικασία.

ΕΝΟΤΗΤΑ_05. Διγλωσσία και Ζητήματα Εκπαίδευσης