(Επικ)κοινωνι(α)κές σχέσεις στο σχολείο: Αναστοχαστική Πράξη Ι και ΙΙ
  1. Στις Ενότητες 11 και 12 ασχολούμαστε με προβλήματα επικοινωνίας και σχέσεων στο σχολείο μέσα από την προσέγγιση της αναστοχαστικης πράξης και με παραδείγματα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών και της ομάδας στήριξης αναστοχαστικής πράξης.
  2.  Στις ενότητες αυτές (11-12) έχουμε τη δυνατότητα να αναλύσουμε  την επικοινωνία στην πολυπλοκότητα της πράξης. Από τη μια αξιοποιούμε έτσι τις αρχές, μεθόδους, έννοιες, οπτικές με τις οποίες ήρθαμε σε επαφή στις πρώτες 10 ενότητες. Από την άλλη τις συνθέτουμε με νέες που έχουν αναπτυχθεί στους χώρους της ψυχολογίας και κοινωνιολογίας και διέπουν την αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολείο από μια ομάδα στήριξης για εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της προσέγγισης της αναστοχαστικής πράξης. 

Στην Ενότητα 11 παρουσιάζεται το ιστορικό της ομάδας αναστοχαστικής πράξης, πληροφορίες για τον τρόπο σύστασης και λειτουργίας της, τα μέλη της κ.ά. Στη συνέχεια δίνονται βασικά στοιχεία σχετικά με τις αρχές, τις μεθόδους και τους στόχους της.

Στην Ενότητα 12 παρουσιάζεται  ένα περιστατικό  προβληματικών σχέσεων στο σχολείο με αφορμή έναν μαθητή, τον Βαγγέλη. Γίνεται μια συνοπτική αναφορά στις περιγραφές τις εκπαιδευτικού, στα σχόλια, τα ερωτήματα και τις προτάσεις  της ομάδας στήριξης, στις παρεμβάσεις και  στις αλλαγές των σχέσεων στην τάξη. 

Λέξεις κλειδιά: Ομάδες στήριξης εκπαιδευτικών, η ομάδα αναστοχαστικής πράξης , ενδο- και διαπολιτισμικές διαφορές και αποκλεισμός στο σχολείο, επίγνωση και ενσυναίσθηση της επικοινωνίας και των σχέσεων στην τάξη, η/ο εκπαιδευτικός και η αλλαγή των συναισθημάτων ως καταλύτης της αλλαγής των σχέσεων αποκλεισμού, σύνδεση επιθετικότητας και αποκλεισμού, αλλαγή της οπτικής και των συναισθημάτων της δασκάλας, παιδαγωγικές παρεμβάσεις για ανατροπή των σχέσεων αποκλεισμού, αναστοχασμός

Εκπαιδευτικό Υλικό

Παρουσιάσεις

(Επικ)κοινωνι(α)κές σχέσεις στο σχολείο: Αναστοχαστική Πράξη Ι
(Επικ)κοινωνι(α)κές σχέσεις στο σχολείο: Αναστοχαστική Πράξη ΙΙ