Το πλαίσιο της επικοινωνίας ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή

Αναφορά και συζήτηση του ορισμού της επικοινωνίας και σύνδεσή του με το σχολικό περιβάλλον. Παράθεση των θέσεων των επικοινωνιολόγων για το ζήτημα της επικοινωνίας. Περιγραφή, επίσης, της/ του  θέσης/ ρόλου του εκπαιδευτικού αναφορικά με την επικοινωνία στη σχολική τάξη. Αναφορά στη θέσπιση κανόνων, και σε στρατηγικές εύρυθμης λειτουργίας της τάξης.

 

Λέξεις Κλειδιά: Επικοινωνία, αλληλεπίδραση, θέσεις, επικοινωνιολόγων, σχολικοί κανόνες, στρατηγικές εύρυθμης λειτουργίας στην τάξη

 

Εκπαιδευτικό Υλικό

Παρουσίαση

Το πλαίσιο επικοινωνίας ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή

Βιντεοσκοπημένη Διάλεξη

Το πλαίσιο της επικοινωνίας ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή

Ασκήσεις - Ερωτήσεις

Το πλαίσιο επικοινωνίας ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή

Με την ολοκλήρωση της ενότητας θα πρέπει να μπορείτε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Ποιες είναι οι κυρίαρχες θέσεις των επικοινωνιολόγων για την επικοινωνία;
    α. Πώς την ορίζουν;
    β. Ποιες παιδαγωγικές προεκτάσεις λανθάνουν σ’ αυτές;

  2. «περιθωριοποίηση», «χειραγώγηση», «ενσωμάτωση».
    α. Αναλύστε τις παραπάνω στρατηγικές για την αποφυγή μη επιτρεπτής συμπεριφοράς στη σχολική τάξη, και,
    β. Επιλέξτε μία από τις παραπάνω στρατηγικές, την οποία θα υιοθετούσατε ως εκπαιδευτικοί. Αιτιολογήστε, σύντομα, την απάντησή σας.