Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Διδάσκων: Δημήτρης Χατζόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής

Ο Δημήτρης Χατζόπουλος είναι επίκουρος καθηγητής στο Τ.Ε.Φ.Α.Α - ΑΠΘ με αντικείμενο διορισμού τη "Διδακτική της Φυσικής Αγωγής". Σπούδασε στο ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ και έκανε διδακτορικές σπουδές στο πανεπιστήμιο Deutsche Sporthochschule Köln στη "Διδακτική της Φυσικής Αγωγής" (Dr. Sportwissenschaften). Εργάστηκε στο παν/μιο Deutsche Sporthochschule Köln (Didaktik Institut) και στο ΤΕΦΑΑ της Αθήνας ως λέκτορας.

 

Συνεργάτης Ανάπτυξης Περιεχομένου: Μαριάννα Κοτζαμανίδου

Ομάδα στόχος

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές/απόφοιτοι του ΤΕΦΑΑ.

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Ενότητα 1: Οργάνωση μαθήματος

  • Οργάνωση μαθήματος
  • Διατύπωση στόχων στη Φυσική Αγωγή (Φ.Α.)
  • Βήματα διδασκαλίας δεξιοτήτων 

Ενότητα 2: Αποτελεσματική διδασκαλία

  • Ανατροφοδότηση
  • Πρωτόκολλα συμπεριφοράς
  • Επίδειξη δεξιοτήτων
  • Διδακτικές ατάκες

Ενότητα 3: Ο ρόλος της προθέρμανσης στη Φυσική Αγωγή

  • Επίβλεψη τάξης
  • Προθέρμανση
  • Διατύπωση εντολών

Ενότητα 4: Διαφοροποίηση διδασκαλίας

  • Περιγραφή ασκήσεων στη Φυσική Αγωγή
  • Δημιουργία σκίτσων για τα ημερήσια πλάνα
  • Ένταση μαθήματος
  • Αύξηση χρόνου εξάσκησης των μαθητών
  • Διαφοροποίηση της διδασκαλίας 

Ενότητα 5: Προσωπικότητα εκπαιδευτικού

  • Προθέρμανση (κλασική περιγραφή)
  • Σπουδαιότητα των διατάσεων
  • Δεκάλογος καλού δασκάλου

Ενότητα 6: Σύστημα διαχείρισης της τάξης

  • Κανόνες και κυρώσεις
  • Βασικές αρχές για την αντιμετώπιση της αταξίας
  • Τέσσερις βασικές αρχές για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς

Ενότητα 7: Αντιμετώπιση αταξίας

  • Δια βίου άθληση για υγεία.
  • Αντιμετώπιση αταξίας. 

Ενότητα 8: Γλώσσα σώματος εκπαιδευτικού

  • Γλώσσα σώματος εκπαιδευτικού 

Ενότητα 9: Αντιμετώπιση αταξίας – μοντέλα αυτορρύθμισης

  • Μοντέλα ψυχοδυναμικής σχολής (αυτορρύθμισης των μαθητών)
  • Πρωτόκολλα αυτοελέγχου του θυμού για μαθητές
  • Σενάριο από την πράξη
  • Οδηγίες για τις προσωπικές συζητήσεις με τους μαθητές/τριες

Ενότητα 10: Μέθοδοι διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής

  • Στατιστική σημαντικότητα και κινητικά τεστ στο σχολείο
  • Μέθοδοι διδασκαλίας των Mosston και Ashworth (2008)
  • Η μέθοδος Project 

Ενότητα 11: Διδασκαλία αθλοπαιδιών 

  • Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των δεξιοτήτων (skill approach
  • Διδασκαλία αθλοπαιδιών με τη μέθοδο των παιχνιδιών (Teaching games for understanding)
  • Το σχολείο της μπάλας 

Ενότητα 12: Αξιολόγηση των μαθητών

  • Τα στάδια της αξιολόγησης
  • Δυνατότητες σύγκρισης μιας επίδοσης
  • Αξιολόγηση μαθητών
  • Προβλήματα ατομικής προόδου
  • Αξιολόγηση προσπάθειας, συμπεριφοράς και στάσεων στη Φυσική Αγωγή

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα:

  • Εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση ενός αποτελεσματικού μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της παιδαγωγικής για την πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
  • Καλλιεργήσουν το προσωπικό τους στιλ διδασκαλίας.
  • Θα συνδέσουν θεωρία και πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε διδακτικές δραστηριότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Θα παράγουν ερευνητικά ερωτήματα στη Φυσική Αγωγή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

  • Διδασκαλία καθ΄ έδρας
  • Εργαστήριο.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Γραπτή εξέταση (65%)
  • Συγγραφή ημερήσιων πλάνων (20%)
  • Συγγραφή ενδεικτικού προγραμματισμού και ενδεικτικού ημερήσιου πλάνου (10%)
  • Quiz (5%)

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το μάθημα. 

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Βιβλία:

  • Gallahue, D. (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα σημερινά παιδιά (Μετάφραση-Επιμέλεια: Ευαγγελινού Χρ. & Παππά Α.). Θεσ/νικη: University Studio Press.
    Απαραίτητο βοήθημα για τη διδασκαλία δεξιοτήτων και την προπόνηση φυσικής κατάστασης για τη δια βίου άθληση για υγεία.

Online readings:

  • www.pe.uth.gr/hape/
    Ελληνικό online περιοδικό με θέματα σχετικά με την επιστήμη του αθλητισμού.
  • SPONET: Αποτελεί τη μηχανή αναζήτησης για προπονητικές/επιστημονικές πληροφορίες στο χώρο του αθλητισμού από την ΙΑΤ, διαθέσιμη σε επιστήμονες του αθλητισμού, προπονητές και αθλητές.
  • Scopus: Βιβλιογραφική βάση δεδομένων του Elsevier, με ταυτόχρονη αναζήτηση σε περισσότερους από 15.000 τίτλους επιστημονικών περιοδικών και στο Διαδίκτυο, και δυνατότητα αυτόματης σύνδεσης με το πλήρες κείμενο του άρθρου, αν αυτό αποτελεί συνδρομή της HEAL Link.